  • 41. Data: 2011-10-19 12:56:46
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 13:01, John Smith pisze:
    > Ale czyż nie jest tak, że potrzeby tych, którym wystarczy że aparat jest
    > mały - juz dawno zostały zaspokojone przez technologię. Teraz czas na
    > stworzeni (przypomnienie) i zaspokojenie potrzeb tych, którym to nie
    > wystarcza.

    Na razie jest odwrotnie, jeden z drugim, posiadacze wielkiej torby
    radości, nieśmiało zagląda w stronę ''wszystko w jednym''. Życie
    zweryfikowało hobby, jak niegdyś zweryfikowało potrzebę posiadania ciemni.

    --
    pozdrawia Adam
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

  • 42. Data: 2011-10-19 13:04:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 14:21, GR001 pisze:
> [...]

    No, ale zostali w końcu artystami czy nie? :)

    > Body FF (nikon czy canon) plus 2-3 dobre szkła to wydatek rzędu 15 000 zł,
    > za te pieniądze mozna kupić mamyię czy hasssela czy bronikę z 5-6 szkłami,
    > miszkiem do pochyłu, winderem (często) paroma dupkami... plus 1000 zł dobry
    > światłomierz, troszkę umiejętności i .....

    I nic. Trzy wyprawy statystyczne na zdjęcia. Potem inne hobby. Może
    jakiś promil wytrzyma dłużej i będzie łaził z tymi klamotami, sam -
    albowiem nikt niezaangażowany nie wytrzyma ze współtowarzyszem, który na
    każde zdjęcie przeznacza 15 minut. Przynajmniej.

    Życie jest za krótkie na takie rozwiązania.

    > efekty..
    > Nie ma aż takiej przepaści finansowej...
    > Cena zapowiadanego nowefo Canona 1 dx, będzie w granicach 25 000 zł,
    > pentax 645 z bobrą matrycą to ok. 35 000 zł. a H3 z przystawką
    > daje radę kupić za 45 000 zł.
    > Tylko trzeba wiedzieć co z tym robić...

    Ja się chętnie dowiem. Tylko tak praktycznie, nie w trybie przypuszczającym.

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 43. Data: 2011-10-19 13:13:21
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-19 14:56, Janko Muzykant pisze:

    > Na razie jest odwrotnie, jeden z drugim, posiadacze wielkiej torby
    > radości, nieśmiało zagląda w stronę ''wszystko w jednym''. Życie
    > zweryfikowało hobby, jak niegdyś zweryfikowało potrzebę posiadania ciemni.

    No dlatego mówię, oferta dla nich już jest. Koszty jej stworzenia
    zostały poniesione i muszą się zwrócić. Ale za parę lat coś trzeba
    będzie dalej sprzedawać.

    3D?
    Jasne, choć to prowadzi znowu do dużych aparatów, więc słabo.

    Ruchome obrazki?
    Owszem, choć wcześniej czy później większość się potknie o brak
    steadycama na urlopie.

    Aparat dla amatora?
    Coś nowego musi się pojawić. Choć podejrzewam, że producentów wstrzymuje
    jednak:
    a) wciąż mocna konkurencja ze strony analogów za grosze, zwłaszcza w
    segmencie stosunkowo rzadko pstrykających amatorów,
    b) w połączeniu z de facto płytkim rynkiem na taki aparat (bo ilu nas
    jest, ręka w górę).
    c) przy czym chodzi o klienta świadomego, więc sknerusa :-)

    --
    Mirek

  • 44. Data: 2011-10-19 13:32:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-19 15:04, Janko Muzykant pisze:

    > Ja się chętnie dowiem. Tylko tak praktycznie, nie w trybie
    > przypuszczającym.

    Podawałeś kiedyś linka do pewnej fototapety(całkiem ładnej), którą
    popełniłeś. Ileż czasu byś zaoszczędził, robiąc ją wielkoformatowym,
    cyfrowym aparatem, zamiast bawić się w robienie serii zdjęć(na pewno
    kilkakrotnie, bo coś się poruszyło, coś przeleciało w jednym kadrze, a w
    sąsiednim już niczego nie było, itp, itd), a potem mozolnym i
    czasochłonnym składaniem tego na kompie. ;)

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 45. Data: 2011-10-19 13:40:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> wrote:

    [...]
    > O ile wiem, jakieś urządzenia do doświetlania istniały już przed
    > wojną. Nie wiesz przypadkiem, jakiej wtedy używano terminologii?
    > Nie podoba mi się zwrot 'lampa błyskowa' w kryminale, którego akcja
    > toczy się w latach 30.

    Kiedyś się chyba mówiło o "błysku magnezji". Flesz to chyba też dość
    stare słowo - gdy pojawiły się pierwsze współczesne lampy błyskowe
    mówiło się z kolei o "fleszu elektronowym".
    Do Polski nazwy urządzeń technicznych często były w tamtych czasach
    brzmieniowo importowane albo z niemieckiego, albo z angielskiego.

    Jest więc już od czego zacząć szukanie. Trzeba tylko pamiętać,
    że stare słowa często funkcjonują jeszcze przez jakiś czas z nowymi
    wynalazkami ("zoom cyfrowy", "stolarka aluminiowa"...). No i w czasach
    sprzed inwazji masmediów zupełnie innymi terminami posługiwał się język
    potoczny, a zupełnie innymi ten oficjalny, też zresztą przez jakiś czas
    mający problemy z ustaleniem obowiązującego uzusu (automobil, aeroplan,
    helikopter, tankietka - żeby nie sięgać do jeszcze większej egzotyki. :)
    - w fotografii świetną robotę odwalił tu np. Voellnagel.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 46. Data: 2011-10-19 13:55:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 15:13, John Smith pisze:
    > Ruchome obrazki?
    > Owszem, choć wcześniej czy później większość się potknie o brak
    > steadycama na urlopie.

    To akurat przestaje palić, stabilizacja wtórna (obróbka) działa
    doskonale kosztem jakości (rozmiaru), ale ten wciąż rośnie. Problem
    naprawdę jest z obróbką tego materiału, a właściwie montażem. Zrobić coś
    sensownego to bardzo czasochłonna operacja.

    --
    pozdrawia Adam
    /spopielarnia po naszym trupie!/

  • 47. Data: 2011-10-19 14:00:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 15:32, "Paweł W." pisze:
> [...]
    > sąsiednim już niczego nie było, itp, itd), a potem mozolnym i
    > czasochłonnym składaniem tego na kompie. ;)

    Straciłbym raczej. W lesie - godzina zamiast sekundy. Składanie - dziś
    pewnie druga. A tak musiałbym najpierw kupić materiał, potem go zanieść,
    w końcu iść po wyniki. No dobra, można wszystko pocztą. Tylko jakoś nie
    ufam materiałom analogowym przy dynamice, jaką można spotkać w lesie.

    --
    pozdrawia Adam
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z

  • 48. Data: 2011-10-19 15:15:36
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-19 15:55, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > naprawdę jest z obróbką tego materiału, a właściwie montażem. Zrobić coś
    > sensownego to bardzo czasochłonna operacja.

    Masz rację, pracochłonność montażu zniechęci dużo wcześniej :-)

    --
    Mirek

  • 49. Data: 2011-10-19 17:41:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > Przypomnij sobie korpusy i obiektywy choćby Pentaxa i porównaj z
    > obecnymi cropowymi lustrzankowymi. Nie mówiąc już o Łajkach.
    > Dało się analogowo, da się tym bardziej cyfrowo.

    Rozmiary korpusów ogranicza od dołu ergonomia - gdzieś trzeba zmieścić
    przyciski i pokrętła sterujące - a jeśli chcemy mieć do istotnych
    funkcji bezpośredni dostęp - jest tych przycisków i pokręteł całkiem
    sporo. Alternatywą jest ergonomia kompakta - przycisków i pokręteł jest
    mało, można łatwo zrobić mniejszy korpus, ale niestety aby coś zmienić
    trzeba biegać po menu...
    A co do rozmiarów optyki - przy krótkich ogniskowych bywa porównywalnie,
    ale porównaj teleobiektywy - uwzględniając poza polem krycia to, ze przy
    większej matrycy do uzyskania tego samego kąta widzenia potrzebna jest
    dłuższa ogniskowa. A jeden teleobiektyw potrafi ważyć i zajmować miejsca
    więcej niż cały pozostały komplet obiektywów w torbie...

> [...]
    > mały - juz dawno zostały zaspokojone przez technologię. Teraz czas na
    > stworzeni (przypomnienie) i zaspokojenie potrzeb tych, którym to nie

    A ilu jest tych, którym nie wystarcza? Czy będą w stanie stworzyć
    wystarczająco duży rynek? A niestety takimi właśnie argumentami kierują
    się producenci. Jak już ktoś słusznie zauważył 'flagshipy' za koszmarne
    pieniądze wypuszcza się głównie dla podniesienia image'u marki - by
    zwiększyć sprzedaż tańszych modeli - a w te raczej wielkich matryc
    wstawiać się nie będzie - bo po co?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 50. Data: 2011-10-19 17:46:25
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-19 13:06, Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    sztuka.net.pl&_PageID=855&newsId=13532&callingPageId
    =854&_CheckSum=1836594508).

    > To był raczej magnez, a nie aluminium :)

    Jeśli dobrze pamiętam w żarówkach do Amiluxa było właśnie aluminium -
    ale nie będę się spierał, bo było to na tyle dawno, że może mnie już
    pamięć mylić.
    Wcale bym nie był zdziwiony, gdyby zastosowanie aluminium zamiast
    magnezu było pomysłem na ograniczenie wymaganego wsadu dewizowego (w
    tamtych czasach dużo łatwiej było zakładowi produkcyjnemu wydać worek
    złotówek niż jednego dolara).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)