  • 211. Data: 2011-10-26 10:16:21
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 12:03, b...@n...pl pisze:

    > Tylko, że najtańsze korpusy nie mają pryzmatów, tylko tani wynalazek pod
    > nazwą pentalustra.

    Nie wiem do czego zmierzasz.
    Zarówno małe SLR-y jak i małe DSLR-y mają często pentamirror, co nie
    zmienia faktu, ze SLR-y mają ten wizjer lepszy.

    > Aha, można porównywać do Zenitów? ;)

    Jedziesz!
    :-)

    --
    Mirek

  • 212. Data: 2011-10-26 10:32:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-26 10:54, b...@n...pl pisze:

    > Ale nie ma też wielu funkcjonalności, które przenikają z FF do aps-c.

    Nie do końca jasno się wypowiedziałeś.
    Po pierwsze - piszesz o Pentaxie czy o Nikonach?
    Po drugie - jakie funkcjonalności masz na myśli?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 213. Data: 2011-10-26 10:43:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.10.2011 12:32, Marek Wyszomirski wrote:

    > Nie do końca jasno się wypowiedziałeś.
    > Po pierwsze - piszesz o Pentaxie czy o Nikonach?
    > Po drugie - jakie funkcjonalności masz na myśli?

    Ogólnie mówię. Jak popatrzysz na D7000 to sporo rzeczy przeniesiono z
    profi serii:

    dwie karty
    czas synchronizacji z lampą 1/250
    możliwość ustawień własnych U1 i U2.
    Nowa matryca pomiaru światła też była opracowywana dla wyższych body
    (ponad 2000 pól pomiarowych, wspomaganie AF w trybie AF 3D)

    Jest sporo takich drobiazgów, które najpierw funkcjonowały we flagowych
    aparatach, teraz schodzą niżej. To jak z F1, część rozwiązań przechodzi
    do zwykłych samochodów.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 214. Data: 2011-10-26 11:22:51
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > Albo inaczej, porównaj sobie jakość wizjera w amatorskiej lustrzance
    > analogowej z porównywalnym wymiarami, dostępnym dziś korpusem cyfrowym.

    Tylko, że czy chcesz czy nie, przyszłość będzie w elektronicznych
    wizjerach. Na dpreview jest już test A-77 gdzie wizjer "rozmiarami"
    osiąga poziom pełnoklatkowej A900, a to dopiero początek, gdyż o ile
    wizjery optyczne ulegały pewnemu uwstecznieniu od momentu wprowadzania
    ułatwień typu AF, to w przypadku elektronicznych wraz z upływem czasu
    może być tylko lepiej, nie jest sie ograniczonym rozmiarami matrycy a
    jedynie stanem technologii.

    --
    marcin

  • 215. Data: 2011-10-26 11:38:50
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 13:22, mt pisze:
> [...]
    > ułatwień typu AF, to w przypadku elektronicznych wraz z upływem czasu
    > może być tylko lepiej, nie jest sie ograniczonym rozmiarami matrycy a

    Jeśli EVF będzie lepszy od OVF, to tylko się cieszyć. W cropowych
    konstrukcjach pewnie nie będzie wyboru. W FF mogą dłużej rywalizować.
    Ale zgadzam się, że może to przestać być motywacją do przejścia na FF.

    Pozostaje kwestia popytu na płytką GO wśród amatorów.
    --
    Mirek

  • 216. Data: 2011-10-26 12:19:51
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > Ale zgadzam się, że może to przestać być motywacją do przejścia na FF.
    >
    > Pozostaje kwestia popytu na płytką GO wśród amatorów.

    Moim zdaniem obszar zastosowań, gdzie crop z jasnym szkłem nie daje rady
    pod względem GO jest na tyle marginalny, że ciężko go traktować jako
    kartę przetargową za wprowadzeniem FF pod strzechy. W większości
    sytuacji częściej jednak się przymyka szkło celem zwiększenia GO a nie
    na odwrót. Ile jest tak naprawdę realnego zapotrzebowania na papierową
    głębię o wartościach rzędu kilku cm?

    --
    marcin

  • 217. Data: 2011-10-26 12:24:14
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 14:19, mt pisze:
    > papierową głębię o wartościach rzędu kilku cm?

    A portret obiektywem eq 35mm robił?
    Ehh, nie mam już siły kolejny raz tłumaczyć w tym wątku.

    --
    Mirek

  • 218. Data: 2011-10-26 12:32:19
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2011 10:10:09 +0200, John Smith wrote:
    > Podobny sens ma przeliczanie przesłony rzeczywistej na ekwiwalentną
    > przy uwzględnieniu cropa. Wiedząc z doświadczenia, że dla danego kadru i
    > odległości ostrzenia pożądaną GO daje na analogu przysłona o wartości
    > "X", szukasz wartości przysłony która w tych samych warunkach da podobną
    > GO na matrycy cropowej. I tylko do tego ekwiwalent przesłony może się
    > przydać. Do wyliczenia ekspozycji bierzesz wartości rzeczywiste.

    Ostatni raz: skoro i tak GO dla jasnych tele jest niezyciowo waska, po
    kiego diabla mi wychodzenie w jakies 100/1, skoro i tak nigdy tak nie
    bede focic? Sorry, glowa nie smietnik.
    Zeby byla jasnosc -- rozumiem skad to przeliczanie bierzesz, ale realnie
    uwazam to za totalnie nieuzyteczne. I EOT z tematem, bo lecimy w kolko.

    BTW, na ile pamietam wzory na GO są dosc pogmatwane, jestes pewien ze te
    f/ się tak liniowo przelicza? (na ile pamietam, to CoC i skala odwzorowania
    nie są w tych samych potegach).

    > To teraz sobie porównaj ceny zestawów:
    > - EF 24/1.4 + korpus cropowy
    > - EF 35/2 + korpus FF

    Nie jestem na biezaco, wg allegro 24/1.4II jest tysiaka tansze niz 5DII :)
    Jasne szkla są drogie. Nieprzypadkowo ,,amatorskie'' mowi się o szklach
    klasy 3.5-5.6 ;)

    > A co ma cyfra do tego?
    > Jeśli już to może być różnica między analogową puszką manualną a AF-ową.

    Manualne ostrzenie w cyfrach jest albo niedokladne, albo powolne
    (przypominam kontekst: Samyang i amatorskie body, zeby nie wyskakiwac z
    matowkami do drozszych korpusow).

    > Akurat cyfra daje większą swobodę podczas tej loteryjki. Wiele zdjęć
    > można powtórzyć.

    No to mowilem, do statycznych planow ok. Do ludzi czy zwierzakow juz tak sobie.

    > Chcesz amatorowi zabronić zabawy, czy każesz działać pod presją
    > czasu? :-)

    Duzy juz jestem, ja się juz pobawilem :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 219. Data: 2011-10-26 13:05:55
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 14:32, Michal Tyrala pisze:
    > Ostatni raz: skoro i tak GO dla jasnych tele jest niezyciowo waska, po
    > kiego diabla mi wychodzenie w jakies 100/1, skoro i tak nigdy tak nie
    > bede focic? Sorry, glowa nie smietnik.

    Ostatni raz: problem ze spłyceniem GO na cropie występuje nie dla tele,
    lecz np. dla eq 35mm.

    > Nie jestem na biezaco, wg allegro 24/1.4II jest tysiaka tansze niz 5DII :)
    > Jasne szkla są drogie. Nieprzypadkowo ,,amatorskie'' mowi się o szklach
    > klasy 3.5-5.6 ;)

    A EF 35/2 półtora tysiaka tańszy od 600D. To który zestaw fajniejszy:
    - 600D + EF 24/1.4 (droższy)
    - 5DII + EF 35/2 (tańszy)

    > Manualne ostrzenie w cyfrach jest albo niedokladne, albo powolne

    W analogach również, ale co to ma do rzeczy?

    > Duzy juz jestem, ja się juz pobawilem :-)

    Czyli wypowiadasz się o potrzebach amatora, nie będąc nim. :-)

    --
    Mirek

  • 220. Data: 2011-10-26 13:08:11
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > A portret obiektywem eq 35mm robił?
    > Ehh, nie mam już siły kolejny raz tłumaczyć w tym wątku.

    No ale właściwie o co masz pretensje? Że portret wykonywany
    szerokokątnym szkłem nie daje takiej separacji planów jak typowe szkło
    portretowe? No oczywiście, że nie, ale FF na to nic nie pomoże.

    --
    marcin