  • 201. Data: 2011-10-26 08:10:09
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-25 17:24, Michal Tyrala pisze:
    > Dlaczego f/ ,,ostrosciowe'' ma byc wazniejsze niz f/ ,,ekspozycyjne''?
    > Jezeli f/2 przy danym ISO oznacza konkretny czas naswietlania, to
    > dlaczego mam to na cokolwiek przeliczac?

    A dlaczego przeliczasz ogniskową rzeczywistą na ekwiwalentną dla danego
    cropa? Bo pamiętasz z analoga, jaki kąt widzenia daje obiektyw o zadanej
    ogniskowej rzeczywistej i szukasz ogniskowej, która da podobny kąt
    widzenia na cropie.
    Podobny sens ma przeliczanie przesłony rzeczywistej na ekwiwalentną
    przy uwzględnieniu cropa. Wiedząc z doświadczenia, że dla danego kadru i
    odległości ostrzenia pożądaną GO daje na analogu przysłona o wartości
    "X", szukasz wartości przysłony która w tych samych warunkach da podobną
    GO na matrycy cropowej. I tylko do tego ekwiwalent przesłony może się
    przydać. Do wyliczenia ekspozycji bierzesz wartości rzeczywiste.

    > Wiem jak to wyglada, bo zdarza mi się zatykac 5D w/w szklem :-)
    > Jak Ci wydatki nie straszne, EF 24/1.4 (II) czeka ;)

    To teraz sobie porównaj ceny zestawów:
    - EF 24/1.4 + korpus cropowy
    - EF 35/2 + korpus FF

    > Manualne szkla i plytka GO to (w cyfrze) wg mnie loteryjka.

    A co ma cyfra do tego?
    Jeśli już to może być różnica między analogową puszką manualną a AF-ową.
    Akurat cyfra daje większą swobodę podczas tej loteryjki. Wiele zdjęć
    można powtórzyć.

    > Fajne do
    > zabawy, statycznych planow i mnostwa czasu, ew do planow dalekich.

    Chcesz amatorowi zabronić zabawy, czy każesz działać pod presją czasu? :-)

    --
    Mirek

  • 202. Data: 2011-10-26 08:11:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-26 09:42, John Smith pisze:

    > Owszem. Innym powodem może być to, że wcale nie będzie potrzebne. :-)

    Dokładnie tak. Ale - w sumie to się do tego samego sprowadza - jeśli
    nowe rozwiązanie nie ma żadnych istotnych zalet w porównaniu z
    dotychczasowymi - to nie jest potrzebne.

    >[...]
    >
    > Nawet jeśli się umówimy, że pod względem szumów, czy dynamiki APSC już
    > wystarcza, albo za chwilę będzie wystarczać każdemu amatorowi, to
    > jeszcze pozostają inne aspekty, jak jakość wizjera i możliwość spłycenia
    > GO.

    Jakość wizjera w najlepszych lustrzankach APSC też już większości
    amatorów wystarczy (wiem, nie wszystkim;-), a w momencie, gdy wejdą
    EVIL-e problem zniknie - bo wielkość obrazu w wizjerze przestanie
    zależeć od rozmiaru matrycy.
    Co do możliwości spłycania głębi ostrości - tu oczywiście zależność od
    formatu pozostanie, ale kluczowe pozostaje pytanie - jak często
    możliwości jej spłycania w APSC będą w amatorskiej fotografii
    niewystarczające.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 203. Data: 2011-10-26 08:12:16
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 09:57, b...@n...pl pisze:
    > Jest inna rzecz, o której każdy prawie zapomina. FF to topowe body, mają
    > wpakowane wiele rzeczy, których nie ma w innych aparatach z powodu
    > "półkowania" rynku. Do FF pakuje się wszystko co najlepsze (wyjątek AF w
    > 5D). Więc sporo osób myśli o FF, ponieważ tylko one mają pewne funkcje.
    > Co prawda zaczął się ruch do dołu rozwiązań pewnych, ale nadal to są
    > flagowe modele, i nie tylko FF o tym decyduje.

    No tak, ale my tu mówimy o perspektywach dla amatorskiego FF, do którego
    ze względu na koszt, te topowe rozwiązania i tak nie trafią.

    --
    Mirek

  • 204. Data: 2011-10-26 08:15:59
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]

    > Co prawda zaczął się ruch do dołu rozwiązań pewnych, ale nadal to są
    > flagowe modele, i nie tylko FF o tym decyduje.

    Dlatego mnie osobiście cieszy, ze w systemie Pentaxa którego używam nie
    ma FF - można zatem kupić niepookrajany korpus APSC. Nie wiem, jak to
    jest w Nikonie- oczywiście FF tam występuje, ale wydaje mi sie, ze
    najlepsze korpusy APSC też nie są w jakiś specjalny sposób kastrowane
    pod względem funkcjonalności.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 205. Data: 2011-10-26 08:26:02
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-26 10:11, Marek Wyszomirski pisze:
    > Jakość wizjera w najlepszych lustrzankach APSC też już większości
    > amatorów wystarczy (wiem, nie wszystkim;-),

    To porównaj sobie wymiary takiej najlepszej pod tym względem lustrzanki
    APS-C z rozmiarami małej amatorskiej lustrzanki analogowej z "bylejakim"
    wizjerem typu MZ-50 czy F60.
    Albo inaczej, porównaj sobie jakość wizjera w amatorskiej lustrzance
    analogowej z porównywalnym wymiarami, dostępnym dziś korpusem cyfrowym.

    > ale kluczowe pozostaje pytanie - jak często
    > możliwości jej spłycania w APSC będą w amatorskiej fotografii
    > niewystarczające.

    Owszem, to pytanie jest tutaj kluczowe.

    --
    Mirek

  • 206. Data: 2011-10-26 08:35:25
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-25 16:45, b...@n...pl pisze:

    > Dlaczego 1? Przecież jest 1, 1.4, 2, czyli 100/1.4.

    Bo w u4/3 crop wynosi 2, a przysłonę ekwiwalentną wyliczasz dzieląc
    rzeczywistą przez cropa. Wychodzi dwukrotnie większa liczba przysłony, w
    przeliczeniu na działki przysłony daje to dokładnie 2EV. Dla formatu
    APS-C (crop 1.5-1.6) wyjdzie mniej więcej 1 1/3 EV.

    --
    Mirek

  • 207. Data: 2011-10-26 08:54:44
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.10.2011 10:15, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > jest w Nikonie- oczywiście FF tam występuje, ale wydaje mi sie, ze
    > najlepsze korpusy APSC też nie są w jakiś specjalny sposób kastrowane

    Ale nie ma też wielu funkcjonalności, które przenikają z FF do aps-c.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 208. Data: 2011-10-26 10:01:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-20 10:46, John Smith pisze:

    > Czyli co?
    > N/P/S/C zaczną produkować smartfony zamiast aparatów?
    > A może wyżyją z samych profi?

    A czy Kodak mógłby bez końca oferować nowe lepsze/tańsze filmy
    do aparatów których prawie nikt nie chce? Marketing ma swoje granice.
    Jeśli na jakiś towar po prostu braknie zapotrzebowania to pytanie
    "a co zrobią producenci" jest wtórne. Pójdą w inny segment, zwiną
    biznes - whatever. Dla niektórych zresztą działy foto to margines.

  • 209. Data: 2011-10-26 10:02:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-20 15:21, John Smith pisze:

    > Oj, myślę że business unit od aparatów tak łatwo posad nie odda.
    > I będzie bronił całych 100% swojego poletka. :-)

    Jak Kodak!

  • 210. Data: 2011-10-26 10:03:47

    On 26.10.2011 10:26, John Smith wrote:

> [...]
    > Albo inaczej, porównaj sobie jakość wizjera w amatorskiej lustrzance
    > analogowej z porównywalnym wymiarami, dostępnym dziś korpusem cyfrowym.

    Tylko, że najtańsze korpusy nie mają pryzmatów, tylko tani wynalazek pod
    nazwą pentalustra.
    Aha, można porównywać do Zenitów? ;)

    --
    http://szumofob.eu