  • Data: 2011-10-25 09:34:44
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Robert <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Paź, 05:13, Zygmunt Dariusz <z...@g...com> wrote:
    > On Oct 19, 7:30 am, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > Roznica cenowa w sprzecie amatorskim i profesjonalnym jest obecnie
    > dosc mala i wszystko jest w miare tanie.
    > Wstyd juz tak narzekac, bo dziadow z siebie robicie.

    Ciut przesadzasz, wyznacznikiem tego czy coś jest drogie czy nie jest
    ilość miesięcznych pensji na które przekłada się cena. Jeśli na sprzęt
    możesz pozwolić sobie 'od ręki' czyli cena jest ułamkiem miesięcznej
    pensji - traktujesz go w kategorii jako 'tani', jeśli musisz na niego
    zbierać, czyli cena jest wielokrotnością pensji (3-5?10??)
    wtedy bez względu na to czy kupisz go za gotówkę, bo masz odłożyłeś
    wcześniej, czy uzbierasz, czy kupisz na raty - nie ma to znaczenia,
    będzie zwyczajnie drogi.

    Wiadomo, że w kategorii pensji 30k + cały w zasadzie sprzęt jest w
    miarę tani, jednak pamiętać trzeba, że zarabiający 30k+ mają też
    zwykle inne wydatki niż ci co zarabiają 2k+ ;)

    Cena 20k za aparat mnie nie przeraża, jeśli stwierdzę, że to jest to
    czego potrzebuję, to go po prostu kupię, jednak dla przeciętnego (nie
    tylko polaka - europejczyka też) 20k to sporo i nie podlega to
    zbytniej dyskusji, do szuflady sobie sprzętu z tej półki nikt kupować
    nie będzie (poza oczywiście przypadkami skrajnymi, czytaj onanistami
    sprzętowymi, ale oni raczej nie do szuflady tylko na ołtarzyk w
    domu)...

    Oczywiście, wiemy że tygodniówka profesjonalnych fotografów z za
    oceanu pozwala kupić dwie takie puszki i jeszcze używane auto, ale
    niestety nie wszystkich chcieli wypuścić z kraju 20 kilka lat temu, w
    końcu są też ludzie potrzebni na miejscu...