    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Tue, 25 Oct 2011 00:33:38 +0200

    On 2011-10-24 23:10, Marek Wyszomirski wrote:
    > I... czy zdobyły one popularność jako sprzęt reporterski?

    Nie, ale to sprzęt czysto studyjny i nie ma kluczowych opcji potrzebnych
    fotoreporterowi.

    > Przykłady Nikonów APSC uważanych za profesjonalne już Ci w tym watku
    > podano. Oczywiście to wszystko kwestia zdefiniowania profesjonalności -
    > jeśli jako jej warunek przyjmiesz posiadanie matrycy FF, to żaden aparat
    > APSC z definicji nie będzie profesjonalny. A to, ze nie ma cyfrowego
    > amatorskiego FF wynika w/g mnie z bardzo ograniczonego zapotrzebowania na
    > taki aparat.

    Tylko koło się zapętla, aps-c jest tańszy, ma tańsze dedykowane obiektywy,
    ma głównie rozwinięty tani segment. Pełna klatka jest droższa, jest wiele
    droższych szkieł pro/dedykowanych. To daje pewną naturalność wyboru przy
    pewnych nakładach środków (inaczej mówiąc wysokich).

    Nie definiuję cyfrowego 35mm jako czysto profesjonalnego, bo np. takie
    sony zupełnie nim nie jest. Tyle, że wraz z wzrostem finansów wzrasta też
    prawdopodobieństwo skoku z aps-c na 35mm. Gdyby rzeczywiście było tak
    wielkie zapotrzebowanie na super optykę do aps-c to sytuacja by była inna,
    jednak realnie większość, dochodząc jakby do granic aps-c zmienia na np.
    nikona D700 czy odpowiednik. To jak byś co chwilka dokładał i wypieszczał
    auto średniej klasy, aż w końcu uznałbyś, że sprzedajesz za rozsądne
    pieniądze (licząc te włożone) i kupił auto wyższej klasy. Wybacz
    porównanie, ale tak to jest z tym aps-c teraz, nie słyszałem nawet o
    kimkolwiek, kto by pomijając kwestie finansowe zmienił z lustra
    pełnoklatkowego na apsowe, na evil, np. jm, ale powodem był oczywiście
    rozmiar i ideologia, a nie wcześniejsze.

    Pewnie :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564