  • Data: 2011-10-24 23:07:58
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-24 13:11, Michal Tyrala wrote:
    > Tele dla FF musi byc za to ~1.5x dluzszy. Jak dla mnie, znaczy to ze
    > musi byc jednak wiekszy (w miare rozsadnie zakladam, ze FF nie korkujemy
    > ;) czyms klasy EF 75-300).

    Ale bierzesz pod uwagę tylko ogniskową.
    FF jest inny pod względem GO (mniejsza, a wiele szkieł jest fajnie po to
    jasne) oraz czułości (na tym samym poziomie technologicznym po prostu
    czulej) albo rozdzielczości (wiadomo - więcej pola powierzchni).
    Wszystkie te czynniki zupełnie się rozbiegają pośród innych w porównaniu
    :) Gdybyś starał się dążyć do możliwie tego samego ujęcia z tego samego
    miejsca dwoma tymi formatami byś się trochę zdziwił, bo wyszłoby, że
    jednak cenowo i wielkościowo nie jest to jakoś różne od siebie.

    > PS. Dla tele jednak rzadza male matryce, wiesz jakie fajnie male jest
    > manualne eq 200/2IS na u4/3? :-) Przypuszczam, ze jakby ,,wielcy''
    > wypuscili puszke semipro (AF!) z cropem x2 to u ,,podgladaczy'' mialaby
    > niezle wziecie. Ceny 200/2.8, 300/2.8, 400/2.8 raczej ich (producentow)
    > do tego nie motywuja :-)

    Tylko takie 300/2.8 na 4/3 to zupełnie inne szkło, możliwości i ujęcie niż
    ten sam zestaw na pełnej klatce. Nawet nie wiem do czego miałoby się
    uczciwie porównać.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564