-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sprzedawcy w salonach
Date: Sat, 10 Nov 2012 16:10:10 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 56
Message-ID: <k7lqme$hat$1@news.mm.pl>
References: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-229-72-14.szczecin.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1352560142 17757 89.229.72.14 (10 Nov 2012 15:09:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Nov 2012 15:09:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:16.0) Gecko/20121025
Thunderbird/16.0.2
In-Reply-To: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471776
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.11.2012 13:39, Rafal Jankowski pisze:
> Istnieje obiegowa opinia, że panowie w krawatach, w salonach
> samochodowych dopuszczają się wszelkich możliwych wybiegów, żeby
> sfinalizować transakcję a co za tym idzie wykonać plan sprzedaży,
> zainkasować prowizję itd.
>
> Ja się na sprzedaży nie znam, ale moje obserwacje uwagi są następujące:
>
> Z odgadywaniem potrzeb klienta i kreatywnością sprzedawców jest raczej
> słabo. Jak kupowałem samochód to nie miałem żadnego innego samochodu i
> problemem był dla mnie długi czas oczekiwania. Żaden sprzedawca nie
> zaproponował: "Jeśli kupisz u nas samochód to na czas oczekiwania
> zapewnimy auto zastępcze w atrakcyjnej cenie". Musiałem taką ofertę
> wymyśleć dla siebie sam.
>
> Inny przykład - po zakupie dostałem od producenta voucher do realizacji
> na dowolny cel w sieci ASO, ale z krótkim terminem ważności. Dzwoniłem
> po kilku serwisach, czy nie zechcieliby wystawić mi faktury za przegląd,
> który zrealizują później. Oczywiście w większości przypadków "nie da
> się", chociaż sprzedawca powinien starać się za wszelką cenę zatrzymać
> klienta, który jeśli będzie zadowolony z usługi to wróci. I tym sposobem
> znowu sam musiałem sobie wymyśleć, że zapłacę voucherem za materiały
> eksploatacyjne i za części, a później dopłacę gotówką tylko za usługę.
> Niestety to co mi proponowano to zwykle zakup bezużytecznych gadgetów.
>
> Moja refleksja jest taka, że klient indywidualny (nie flotowy) to raczej
> problem, którego należy się pozbyć.
Obiegowa opinia jest taka, że panowie w krawatach zarabiają 10 tys. zł
na samochodzie. Niestety, jest to niemożliwe, przynajmniej w przypadku
popularnych marek.
Owszem, plany i prowizja to ważne elementy (do garnka coś trzeba
włożyć), niemniej jednak są jeszcze handlowcy, którzy przychodzą do
pracy, bo lubią, a nie - bo muszą :) Można takich poznać na odległość.
Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium
to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo?
Zajmuję się sprzedażą samochodów specjalistycznych (pod konkretne
zamówienie klienta). Może to być ambulans, wywrotka, bankowóz, autobus
(15 osób)... co chcesz, byle zmieściło się na podwoziu do 3.5t DMC.
Uwierz mi, że w tym sektorze nie warto dążyć tylko do podpisania umowy -
takie podejście szybko się zemści. Jeśli flota w firmie składa się z
samochodów różnych marek, to znak, że właściciel/zarządzający flotą nie
miał szczęścia do sprzedawców... jeśli właściciel wraca do konkretnego
handlowca i zamawia kolejny samochód, oznacza to, że dobrze trafił.
Jeśli mam sprzedać złom, a potem unikać telefonów od klienta, zrobionego
w jajo - odpuszczam. W takiej sytuacji konkurencja ma okazję się
wykazać... niestety, tylko raz. Klient zrobiony w jajo więcej do
konkurencji nie pójdzie.
Pozdrawiam
Krzysiek Matyasik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.12 16:14 J.F.
- 10.11.12 16:28 Rafal Jankowski
- 10.11.12 16:38 Rafal Jankowski
- 10.11.12 16:54 Irek N.
- 10.11.12 17:08 sundayman
- 10.11.12 17:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.11.12 17:43 J.F.
- 10.11.12 18:19 Andrzej Kubiak
- 10.11.12 19:52 anacron
- 10.11.12 20:11 Rafal Jankowski
- 10.11.12 20:14 Rafal Jankowski
- 10.11.12 20:25 anacron
- 10.11.12 23:07 Irek N.
- 10.11.12 23:16 Yogi\(n\)
- 10.11.12 23:18 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa