  • 11. Data: 2012-05-29 22:17:44
    Temat: Re: Spawanie podłogi
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 19:42:05 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > Prawidłowa technologia naprawy podłogi to nitowanie. Z prawidłowym
    > oczyszczeniem, zabezpieczeniem i wykorzystaniem odpowiednich blach.
    > Spawanie skończy się rozwaleniem totalnym po ok. 1 roku.

    Cenna uwaga. Ale co w miejscu blisko mocowania wahacza? Spawanie wydawało
    mi się solidniejsze..

  • 12. Data: 2012-05-29 22:24:03
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Iglo"

    > Cenna uwaga. Ale co w miejscu blisko mocowania wahacza?

    Ja bym się bał tym jeździć

  • 13. Data: 2012-05-29 22:26:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > oczyszczeniem, zabezpieczeniem i wykorzystaniem odpowiednich blach.
    > Spawanie skończy się rozwaleniem totalnym po ok. 1 roku.

    A czemu ?
    100 lat temu statki zaczeli spawac zamiast nitowac i skonczylo sie
    rozwalanie :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-05-29 23:46:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 29 May 2012 18:30:45 +0200, Iglo wrote:

> [...]
    > korozja - dotyczy podłogi (dziura ok 20cm średnicy) w okolicy mocowania
    > wachacza i pewnie jakieś pomniejsze się znajdą pod warstwą zabezpieczenia.
    > Dodatkowo pokryte korozją są podłużnice, ale nie przegnite całkowicie,
    > trzymają się ale są rude wykwity. Na co zwrócić uwagę przy zlecaniu usługi
    > reanimacji tego? Dziury oczywiście trzeba spawać z uwagi na bliskość punktu
    > mocowania zawieszenia, to wiem, a podłużnice? Jaka jest prawidłowa
    > technologia naprawy? Jakich materiałów powinien użyć fachura i jaka jest
    > rozpiętość cenowa takich dłubanin? Za wszelkie uwagi i podpowiedzi

    Jeżeli dziura faktycznie ma 20cm (nie pomyliło ci się z milimetrami?) to
    prawdopodobnie całe podwozie tego samochodu jest zeżarte nawet tam gdzie
    tego nie widać.

    Miejscowe naprawianie, zwłaszcza że jak mowisz skorodowane są już elementy
    konstrukcyjne się nie uda.
    Bo żeby cokolwiek spawać trzeba wyciąć całą korozję i spawać do zdrowej
    blachy i elementów nośnych. A obawiam się że jak zaczniesz to ciąć szukając
    zdrowej blachy, to potniesz całe auto i nie znajdziesz...

    Jeżeli koniecznie chcesz się w to bawić, to możesz próbować ryzykować
    wymianę całej ćwiartki z łączeniami na elementach konstrukcyjnych,
    najlepiej tam gdzie oryginalnie były zgrzewane.

    Ale pomyśl czy to jest sens?
    Czy nie taniej będzie kupić całą zdrową budę?
    Ktoś pewnie sprowadza jakieś angliki na części, popytaj na forach, albo
    zapoluj na jakiegoś z padniętą mechaniką i po prostu przełóż graty - to
    często będzie najtańsze wyjście praktycznie jedyne gdzie nie będzie strach
    jeździć takim autem.

  • 15. Data: 2012-05-30 02:13:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Spawanie skończy się rozwaleniem totalnym po ok. 1 roku.

    Jest jeszcze lutospawanie. Tylko akurat w tym przypadku nie warto, nawet
    gdyby sie to dalo naprawic w cenie tasmy klejacej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2012-05-30 06:27:06
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-29 18:30, Iglo pisze:
> [...]
    > technologia naprawy? Jakich materiałów powinien użyć fachura i jaka jest
    > rozpiętość cenowa takich dłubanin? Za wszelkie uwagi i podpowiedzi

    Wlasnie mam Saxo na taka wlasnie naprawe.
    Potwierdzam: tyl zzarty praktycznie komletnie. Jednak jest to rajdowka,
    wiec trzeba to po prostu odbudowac i wzmocnic. W przypadku auta
    cywilnego naprawa bylaby nieoplacalna.
    No i nieszczesna tylna belka w stanie agonalnym.

    MarcinJM gg: 978510

  • 17. Data: 2012-05-30 07:52:35
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 22:24:03 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Użytkownik "Iglo"

    > Ja bym się bał tym jeździć

    Przeszedł przegląd. Diagnosta powiedział, żeby to zrobić, bo do następnego
    nie będzie do czego wahacza mocować. Ot, stąd ten wątek.

  • 18. Data: 2012-05-30 07:56:18
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 May 2012 06:27:06 +0200, MarcinJM napisał(a):

> [...]
    > cywilnego naprawa bylaby nieoplacalna.
    > No i nieszczesna tylna belka w stanie agonalnym.

    Tutaj belka jest po regeneracji, silniczek zdrowy i oszczędny. Jak na
    miejskie pierdzikółko całkiem fajnie się jeździ. Tylko ta buda
    nieszczęsna.. No ale takie są efekty, prowizorki są najtrwalsze, miał być
    na pół roku.

  • 19. Data: 2012-05-30 07:59:43
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 23:46:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jeżeli dziura faktycznie ma 20cm (nie pomyliło ci się z milimetrami?) to
    > prawdopodobnie całe podwozie tego samochodu jest zeżarte nawet tam gdzie
    > tego nie widać.

    To miejsce przeżarte to tgzw klatka, profil zamknięty którego dolna część
    wygniła wokół korka- zatyczki profilu. Nie wygląda to tak tragicznie jak
    brzmi :-). Resztę podłogi oglądałem, nie ma tragedii.

  • 20. Data: 2012-05-30 10:10:07
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 30 May 2012 06:27:06 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Wlasnie mam Saxo na taka wlasnie naprawe.

    VTS? :)

> [...]
    > cywilnego naprawa bylaby nieoplacalna.
    > No i nieszczesna tylna belka w stanie agonalnym.

    W każdym Saxo potwornie koroduje własnie to miejsce niezależnie od tego
    czy było uderzone, czy nie.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02