    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Spawanie podłogi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 29 May 2012 23:46:39 +0200

    On Tue, 29 May 2012 18:30:45 +0200, Iglo wrote:

    > W to lato kończę reanimację Saxo żony. Z poważniejszych spraw została
    > korozja - dotyczy podłogi (dziura ok 20cm średnicy) w okolicy mocowania
    > wachacza i pewnie jakieś pomniejsze się znajdą pod warstwą zabezpieczenia.
    > Dodatkowo pokryte korozją są podłużnice, ale nie przegnite całkowicie,
    > trzymają się ale są rude wykwity. Na co zwrócić uwagę przy zlecaniu usługi
    > reanimacji tego? Dziury oczywiście trzeba spawać z uwagi na bliskość punktu
    > mocowania zawieszenia, to wiem, a podłużnice? Jaka jest prawidłowa
    > technologia naprawy? Jakich materiałów powinien użyć fachura i jaka jest
> [...]

    Jeżeli dziura faktycznie ma 20cm (nie pomyliło ci się z milimetrami?) to
    prawdopodobnie całe podwozie tego samochodu jest zeżarte nawet tam gdzie
    tego nie widać.

    Miejscowe naprawianie, zwłaszcza że jak mowisz skorodowane są już elementy
    konstrukcyjne się nie uda.
    Bo żeby cokolwiek spawać trzeba wyciąć całą korozję i spawać do zdrowej
    blachy i elementów nośnych. A obawiam się że jak zaczniesz to ciąć szukając
    zdrowej blachy, to potniesz całe auto i nie znajdziesz...

    Jeżeli koniecznie chcesz się w to bawić, to możesz próbować ryzykować
    wymianę całej ćwiartki z łączeniami na elementach konstrukcyjnych,
    najlepiej tam gdzie oryginalnie były zgrzewane.

    Ale pomyśl czy to jest sens?
    Czy nie taniej będzie kupić całą zdrową budę?
    Ktoś pewnie sprowadza jakieś angliki na części, popytaj na forach, albo
    zapoluj na jakiegoś z padniętą mechaniką i po prostu przełóż graty - to
    często będzie najtańsze wyjście praktycznie jedyne gdzie nie będzie strach
    jeździć takim autem.