  • Data: 2020-04-21 16:11:20
    Temat: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > Myślę, że anteny odbiorcze w polu dalekim w podobnym stopniu obciążają
    > nadajnik, co ty patrząc na strumień światła wychodzący z żarówki.

    Wieść gminna niesie, że w początkach poprzedniej komuny poprzednia ubecja
    w podobny sposób pasywnie poszukiwała słuchaczy Wolnej Europy. Chodziło
    o wykrycie obwodu rezonansowego heterodyny nastrojonego na częstotliwość
    RWE plus p.cz. Przez sprzężenie z anteną. Ile w tym prawdy, tego nie wiem,
    ale teoretycznie da się z samochodu na ulicy zmierzyć na jaką częstotliwość
    nastrojone jest wyłączone radio stojące w kamienicy. W lajtowej wersji tej
    opowieści nasłuchiwano działających heterodyn pracujących na zakazanej
    częstotliwości.

    Jarek

    --
    Člověk měl prázdný břich však víry byl pln
    uši měl otlačené od krátkých vln