  • Data: 2020-04-21 19:12:43
    Temat: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Ubecji niezbyt sprawnie szło lokalizowanie nadających na UKFie, więc
    > o czym tu gadać. Jak ktoś nie gadał anty, lub z dużą mocą, to dawali
    > spokój. Przynajmniej w 1 połowie lat 80.

    W latach 80 to już była taka kaberotowa komuna, z jednym mocnym akcentem
    stanu wojennego. Zanim się zaczął, to w Warszawie regularnie nadawały
    (głównie Saska Kępa i Grochów, choć jeden adres koło pl. Dzierżyńskiego)
    pirackie nadajniki UKF z muzyką do słuchania. Potem korzystając dokładnie
    z *tej samej* techniki nadawało Radio "S" (długo by o tym mówić, a już
    zwłaszcza o pewnym ś.p. senatorze, któremu się ubzdurało, że sam był
    niemal ojcem dyrektorem).

    W każdym razie ubecja w końcu już nawet nie próbowała tego namierzać.
    Ja się kroił jakiś 3 Maja, to po Warszawie rozjeżdżały się gaziki z
    antenami na wysięgnikach teleskopowych i szczenie wypełniały całe
    pasmo UKF, że już nic więcej nie dało się wcisnąć. A muzę ci ubole
    zapodawali taką, że nawet redaktorzy Trójki mogli zazdrościć.

    --
    Jarek