-
81. Data: 2012-05-28 23:12:07
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim
> odcinku co następuje:
>
>>>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego
>>>>> - będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>>>
>>>> Nie da się.
>>>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>>>>
>>> z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji "na nie"? No i jakie
>>> był na tak? Znaczy - róznice 0.3 czy 3.0? :)
>>
>> Różnice miał AFAIR bardzo duże, ale właściciel jeździł z prędkością
>> maksymalną po autostradzie (dostawczakiem jakimś), a upierał się że
>> nie może to mieć żadnego znaczenia, bo samochód ma palić tyle ile
>> producent obiecał niezależnie od tego jak się jeździ.
>
> no i wszystko jasne.
> Nawet jeżeli w Polsce obowiązywało prawo precedensu (a przeciez nie
> obowiązuje) to ten przykład nijak ma siędo omawianego w watku.
> Ergo "nie da się" bez podstaw.
Najpierw przeczytaj wyrok, a nie czyjeś streszczenie rzekomych faktów, które
wcale nie musiały o nim zdecydować.
-
82. Data: 2012-05-28 23:33:33
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 28 May 2012 09:38:57 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>> Nie da się.
>>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
>> Strasburga.
> Już chyba tylko Strasburg pozostał:
> http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-s
palanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,w
iadomosc.html?ticaid=1e871
Zna ktos sygnature sprawy ?
Bo jesli pismaki nic nie pokrecily ... to mam nadzieje ze pan ma dobrego
adwokata. Pozew przeciwko panstwu o to ze nie wprowadzily skutecznie w
zycie dyrektyw unijnych o ochronie konsumentow juz sie zdarzaly.
Auc ... tu chyba nie konsument ...
J.
-
83. Data: 2012-05-29 16:48:51
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 27 May 2012 13:33:20 +0200 osobnik zwany PavveL
wystukał:
> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
> osiągi...
>>
>>
>
> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
> można wierzyć uzyskanym wynikom?
> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
> silnikowej, według konkretnej normy
to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy a
nie na oko na drodze
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
84. Data: 2012-05-29 18:07:41
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>
>> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
>> osiągi...
>>
>> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
>> można wierzyć uzyskanym wynikom?
>> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
>> silnikowej, według konkretnej normy
>
> to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy a
> nie na oko na drodze
No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to niekoniecznie
potem możesz się tą normą tłumaczyć.
-
85. Data: 2012-05-29 21:20:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 18:07:41 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>
>
>>> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
>>> osiągi...
>>>
>>> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
>>> można wierzyć uzyskanym wynikom?
>>> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
>>> silnikowej, według konkretnej normy
>>
>> to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy a
>> nie na oko na drodze
>
> No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to niekoniecznie
> potem możesz się tą normą tłumaczyć.
oczywiście, że możesz. Zawsze jest o normie napisane
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
86. Data: 2012-05-29 22:16:41
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>>
>>>> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
>>>> osiągi...
>>>>
>>>> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
>>>> można wierzyć uzyskanym wynikom?
>>>> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
>>>> silnikowej, według konkretnej normy
>>>
>>> to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy a
>>> nie na oko na drodze
>>
>> No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to niekoniecznie
>> potem możesz się tą normą tłumaczyć.
>
> oczywiście, że możesz. Zawsze jest o normie napisane
Ale gdzie jest napisane ? W reklamie ? To chyba o to klientom chodziło. W
końcu nie muszą wiedzieć, że reklama odwołuje się do norm z d..y a nikt
producentowi nie kazał się tak reklamować.
-
87. Data: 2012-05-29 22:50:33
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 22:16:41 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:
> Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>
>
>>>>> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
>>>>> osiągi...
>>>>>
>>>>> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
>>>>> można wierzyć uzyskanym wynikom?
>>>>> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
>>>>> silnikowej, według konkretnej normy
>>>>
>>>> to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy
>>>> a nie na oko na drodze
>>>
>>> No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to
>>> niekoniecznie potem możesz się tą normą tłumaczyć.
>>
>> oczywiście, że możesz. Zawsze jest o normie napisane
>
> Ale gdzie jest napisane ? W reklamie ? To chyba o to klientom chodziło.
> W końcu nie muszą wiedzieć, że reklama odwołuje się do norm z d..y a
> nikt producentowi nie kazał się tak reklamować.
a możesz przetłumaczyć na zrozumiały język? bo z tego bełkotu nie wiem o
co ci chodzi
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
88. Data: 2012-05-30 00:03:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 23:38:09 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>
>> Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.
>
>
> Co to są mapy POT ?
Mapy dla niewielkiego otwarcia przepustnicy - czyli te ekonomiczne, na
ubogiej mieszance.
W odróżnieniu od podlanych map WOT wg. których silnik pracuje przy pedale
gazu w podłodze.
W nowszych autach może to być trochę bardziej skomplikowane niż po prostu
dwie mapy, ale zasada pozostaje ta sama - inne reguły sterowania przy
kulaniu się, a inne przy pełnym bucie.
-
89. Data: 2012-05-30 00:08:56
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
wiadomości
> A jakiego zużycia oczekujesz po 106KM, benzynowym silniku? To nie
> Yaris 1.0...
na trasie przy 90kmh, mysle ze 5,0 to juz by było coś jak na lanosa.
Samochód nie jest duży.
-
90. Data: 2012-05-30 00:09:31
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 23:50:51 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>
>>> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też
>>> mega
>>> ważne.
>>
>> W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie
>> dowolne,
>> więc i błąd może być praktycznie dowolny.
>> Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
>> zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
>> paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
>
> Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują.
> Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także
> popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor "odbija" troszkę inaczej
> (rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego).
A to to tak, ale przy tankowaniu do pełna nie powinno być dramatu (no chyba
że ktoś przypadkowo sobie odpowietrzanie otwiera).
No chyba że ktoś przejeżdża 100km, podjeżdża pod dystrybutor i sprawdza ile
mu zeszło przez ostatnie 100km :)