  • 71. Data: 2012-05-28 17:28:37
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    wiadomości

    > Jak myslisz, czy to, że udało mi się w 13-letnim Lanosie 1.6 uzyskać w
    > krótkiej trasie wynik 5.8l/100km świadczy w jakikolwiek sposób o
    > normalnym spalaniu w tym samochodzie?

    Jeśli uważasz że 5,8 na trasie to mało, tzn ze na codzień w trasie pali
    więcej czyli niezbyt ekonomiczny samochód. Taki z tego wniosek można
    wyciągnąć, o więcej trudno

  • 72. Data: 2012-05-28 17:32:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Do tego nie czytałem testów i nie widziałem testów na zużycie paliwa w tv.

    > Twoich?
    > Bo jak nie, to bajki tego typu możesz sobie dzieciom opowiadać.

    moich, inaczej bym nie pisał.

    > 1. jedziesz testowo w stylu jazdy o kropelce, a nie normalnie

    autor wątku pisał o jeździe 90kmh na trasie

    > 2. auto jest do tego przystosowane (wszystkie blue motiony, węższe opony,
    > mniejsze wloty itd)

    nie pisałem o takich autach

    > 3. jedziesz malutkim i lekkim autem

    panda jest malutka, ale superb już niekoniecznie

    > W każdym innym przypadku są to czyste bzdury, normalne diesle w kompaktach
    > palą ŚREDNIO o kilka litrów więcej niż napisałeś.

    wiesz coś o tym z doświadczenia czy wyczytałeś lub widziałeś w tv? Bo na
    razie to ja przytaczam fakty, a Ty tylko o Kia CRDI. Może silnik w niej
    naprawdę nie jest ekonomiczny?

  • 73. Data: 2012-05-28 17:39:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-28 17:28, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"<r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości

    > Jeśli uważasz że 5,8 na trasie to mało, tzn ze na codzień w trasie pali
    > więcej czyli niezbyt ekonomiczny samochód.

    LOL - podaj definicję ekonomicznego samochodu :)

    > Taki z tego wniosek można wyciągnąć, o więcej trudno

    Nie, z tego nawet takiego wniosku wyciągnąć nie można.

  • 74. Data: 2012-05-28 17:57:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arbiter,

    Monday, May 28, 2012, 5:28:37 PM, you wrote:

    > Jeśli uważasz że 5,8 na trasie to mało, tzn ze na codzień w trasie pali
    > więcej czyli niezbyt ekonomiczny samochód. Taki z tego wniosek można
    > wyciągnąć, o więcej trudno

    A jakiego zużycia oczekujesz po 106KM, benzynowym silniku? To nie
    Yaris 1.0...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2012-05-28 19:35:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 28 May 2012 10:59:06 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji "na nie"? No i jakie był
    > na tak? Znaczy - róznice 0.3 czy 3.0? :)

    Różnice miał AFAIR bardzo duże, ale właściciel jeździł z prędkością
    maksymalną po autostradzie (dostawczakiem jakimś), a upierał się że nie
    może to mieć żadnego znaczenia, bo samochód ma palić tyle ile producent
    obiecał niezależnie od tego jak się jeździ.

  • 76. Data: 2012-05-28 21:53:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Corsa 1,4 oraz Yaris 1,4 oba TD- przy ecodrivingu do 110km/h miesciły się
    > 4,3.

    Czyli jednak nie 3,5?
    I nadal to maluchy, a nie i30.

  • 77. Data: 2012-05-28 21:56:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > autor wątku pisał o jeździe 90kmh na trasie

    But, hamulec, but, hamulec to też da 90 na trasie.

    > wiesz coś o tym z doświadczenia czy wyczytałeś lub widziałeś w tv?

    Jakoś wierzę bardziej powtarzalnym wynikom z testów w tv i prasie, jeśli
    zgadzają się w 100% z moimi obserwacjami, niż komuś w internecie
    twierdzącemu, że jego auto to paliwo produkuje.
    Nie dalej jak dzisiaj (nie wiem czy Motor czy Auto Świat) miał praktycznie
    identyczne wyniki testów nowego Ceeda crdi 128 KM, co ja.
    I też było dobrze z 1,5 litra więcej w każdej kategorii niż w bajkach w
    katalogu.

  • 78. Data: 2012-05-28 22:30:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-28 15:59, Budzik pisze:

    > odnosiłem się tylko do tego, ze 4 litry to są mało realne.

    Są realne w sprawnym 1.5dci w clio. W Megance czasem też, ale to już się
    trzeba mocno spinać.
    Na forum pkp jest gość z 307 1.6HDi (chyba 90KM), którego rekord to
    1666km na jednym baku (60L).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 79. Data: 2012-05-28 22:59:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Czyli jednak nie 3,5?

    a to i racja.
    Wspomniane spalania na wyjazdach wakacyjnych, z bagfazami, z włączoną
    klimą.
    Nigdy nie chciało mi się próbować na dłuższej trasie jadac samemu i nie
    przekraczajac 90.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 80. Data: 2012-05-28 22:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
> [...]

    > nie może to mieć żadnego znaczenia, bo samochód ma palić tyle ile
    > producent obiecał niezależnie od tego jak się jeździ.

    no i wszystko jasne.
    Nawet jeżeli w Polsce obowiązywało prawo precedensu (a przeciez nie
    obowiązuje) to ten przykład nijak ma siędo omawianego w watku.
    Ergo "nie da się" bez podstaw.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.