  • 21. Data: 2012-05-27 15:23:04
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 27 May 2012 14:50:18 +0200, Bugatti wrote:

    > Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
    > ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.

    Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.

  • 22. Data: 2012-05-27 15:25:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:

    > A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
    > ważne.

    W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
    więc i błąd może być praktycznie dowolny.
    Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
    zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
    paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).

  • 23. Data: 2012-05-27 16:53:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
    > druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.

    Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
    Pojedź normalnie i sprawdź jakie wtedy będą różnice w spalaniu.
    Może są jakieś minimalne różnice w oprogramowaniu silnika i turbiny, co
    powoduje iż przy założonych przez Ciebie prędkościach i obrotach pracują
    one inaczej (np. turbina inaczej się kręci), więc więcej palą, co jest
    rekompensowane przy innych obrotach i prędkościach.

  • 24. Data: 2012-05-27 18:17:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:

    > No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
    > testu nie wymyślisz.

    LOL - teki test jest nic nie wart. Dobrym testem byłoby np. przekazanie
    "mi" na 2 tygodnie do eksploatacji jednego i drugiego egzemplarza (bez
    określenia który jest który). Później porównujemy spalanie itd.
    i mamy dobry i dość miarodajny test.

  • 25. Data: 2012-05-27 18:23:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale żeś się uparł jak dziki osioł.

    Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
    258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
    ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
    Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).

  • 26. Data: 2012-05-27 18:28:07
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
    > Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).

    ta, napewno wytrzyma 500kkm.

  • 27. Data: 2012-05-27 18:28:54
    Od: marcin <l...@k...cwo>

  • 28. Data: 2012-05-27 18:37:46
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 18:28, marcin pisze:

    > ta, napewno wytrzyma 500kkm.

    A dlaczego miałby nie wytrzymać? Auto robi głównie trasy więc nie
    dostaje po dupie i u mnie silniki po 200 Mm są w lepszym stanie niż
    takie co to robią po 5 km dziennie. Zresztą nie jednego i nie dwa
    dokręciłem już do 500 Mm i tylko 150KM szmelcwagen tdi rozpieprzył się
    przy niecałych 300.

  • 29. Data: 2012-05-27 18:42:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 15:25, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
    > paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).

    Rozbieżności u mnie nie przekraczają 5% między tym co pokazuje komputer,
    a tym co wychodzi z tankowania.

  • 30. Data: 2012-05-27 18:45:32
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 14:56, Tomasz Pyra pisze:
    > A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?

    Z tankowania.

    > No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
    > żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
    > 100km/h?

    2000 obr./min na VI biegu.

    > Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
    > osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
    > właśnie 90-100km/h.
    > O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
    > ruchu na trasie nie powinno być problemów.

    A tu są.