eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 181. Data: 2012-06-03 20:26:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe
    > cechy bełkotem marketingowyym.

    Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    Moje czy anacrona?
    Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy jazda
    70-90 w trasie.



  • 182. Data: 2012-06-03 20:29:20
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqajrq$eqh$...@m...internetia.pl...
    > W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    >> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    >> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    >> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
    >
    > Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    > miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    > 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    > sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem,

    Jak to nie?
    Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.



  • 183. Data: 2012-06-03 20:34:12
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p...@b...softax.pl...
    > Cavallino wrote:
    >>
    >> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:56c76cc0-5f97-4d5d-879f-03e91f7e85d8@go
    oglegroups.com...
    >>> On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    >>>> >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
    >>>> >
    >>>> > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
    >>>> > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej
    >>>> wiarygodnego > to
    >>>> > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
    >>>>
    >>>> I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?
    >>>
    >>> Jeszcze raz - to nie byl wyscig.
    >>
    >> Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych
    >> prędkościach.
    >
    > Ty tak serio czy sobie jaja robisz?
    >
    > Jak jedziesz autostradą czy ekspresówką to nie przyspieszasz i nie
    > hamujesz co chwila tak jak na torze.

    Bo w Polsce, 99% dróg to autostrady i ekspresówki, więc podczas normalnej
    jazdy nie przyspieszasz i nie hamujesz.
    Nie wiem gdzie jeździsz, ale ja w trasie właśnie przyspieszam i hamuję, może
    trochę rzadziej i mniej intensywnie niż na torze, ale jednak.
    No i to BMW też przyspieszało i hamowało.....



    >> Nie, bo nie jeździli pkp, mpk czy rowerem - a zazwyczaj tak jeżdżę do
    >> pracy.
    >
    > To na urlop/weekend też jedziesz jak po torze?

    Zależy dokąd.

    >Cały czas gaz-hamulec-gaz-hamulec?

    Cały czas to może nie, ale wyprzedzanie TIR-ów na jednopasmowej drodze
    (czyli takiej jakich w Polsce najwięcej) mniej więcej tak właśnie wygląda.



  • 184. Data: 2012-06-03 20:35:39
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-03 20:29, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:jqajrq$eqh$...@m...internetia.pl...
    >> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    >>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    >>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    >>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
    >>
    >> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    >> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    >> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    >> sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem,
    >
    > Jak to nie?
    > Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.

    Kolejny gamoń :) 40A*12V to ile mamy mocy podupadłej, która nagle
    zabiera 2-3 ze spalania? Znaczy 60kW (na oko) nagle nie jest w stanie
    podołać mniej niż 1 kW?

    Litości...




  • 185. Data: 2012-06-03 20:37:00
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqalv9$v0n$...@n...dialog.net.pl...
    > W dniu 2012-06-01 11:00, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:b6b1adf7-8499-4a91-8ce5-f235ae37d6de@go
    oglegroups.com...
    >>> On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    >>>> I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5
    >>>> pali
    >>>> mniej od Priusa gdy jadą razem.
    >>>
    >>> Masz na mysli ten "test" Top Gear
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
    >>> mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.
    >>
    >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
    >>
    >
    > Pewnie nie. Chociaż... w zakorkowanym mieście... M5 nie miałoby gdzie
    > uciec i bezsensownie przepalałoby benzynę w ośmiu cylindrach.
    >
    >>> Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
    >>> sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie,
    >>> >nie jada powoli.
    >>
    >> Czyli tak jak trzeba.
    >> Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.
    >>
    >
    > Sugerujesz, że kompaktem nie powinno się jeździć w mieście?

    Nic podobnego, tylko że nie jest to najistotniejszy czy wręcz jedyny,
    element eksploatacji, co sugerował Arbiter.
    Że niby Priusa nie wolno testować nie w mieście.

    > A czym niby jest Prius?

    Badziewiem jak wynika m.in. z tego testu.

    > Bo i sam test jest bez sensu. Dwa skrajnie różne auta, dwa skrajnie
    > odmienne obszary zastosowań.

    Test miał pokazać jak bardzo ekonomiczny jest Prius, gdy ktoś próbuje nim
    normalnie (albo szybko - jak wolisz) pojechać.
    Czyli - jak bardzo kłamią marketingowcy z Toyoty.
    To nie miało być żadne porównanie.


  • 186. Data: 2012-06-03 20:37:53
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqanhj$hn1$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq9nn4
    >
    >> Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
    >> świeci.
    >
    > i git, to się chwali:)

    Że co?
    Oby mniej takich kapeluszy na drogach.



  • 187. Data: 2012-06-03 20:38:46
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >Popatrz
    > sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie
    > spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele.

    20-50% to jak dla mnie dość duża różnica.


  • 188. Data: 2012-06-03 22:58:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
    >> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
    >
    > Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    > Moje czy anacrona?
    > Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
    > jazda 70-90 w trasie.
    >
    uczciwe = możliwe do osiągnięcia.

    Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze
    świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest
    ok.
    Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.

    Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
    Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
    Wtedy wiesz, ze dane spalanie osiagniesz jak bedziesz jechal maks 110km/h i
    nie bedziesz oczekiwał ze jadac 140 twoje spalanie nadal bedzie =
    katalogowej jezdzie poza miastem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim


  • 189. Data: 2012-06-03 23:20:26
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
    >>> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
    >>
    >> Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    >> Moje czy anacrona?
    >> Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
    >> jazda 70-90 w trasie.
    >>
    > uczciwe = możliwe do osiągnięcia.
    >
    > Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze
    > świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest
    > ok.

    Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?

    > Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
    >
    > Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
    > Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.

    Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej niż
    przy utrzymywanym ciągle 140.
    Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas testów.
    Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.


  • 190. Data: 2012-06-04 00:58:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    >> poprzednim odcinku co następuje:
    >>
    >>>> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
    >>>> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
    >>>
    >>> Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    >>> Moje czy anacrona?
    >>> Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
    >>> jazda 70-90 w trasie.
    >>>
    >> uczciwe = możliwe do osiągnięcia.
    >>
    >> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np.
    >> ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć
    >> pokazane dane, jest ok.
    >
    > Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    > Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
    >
    jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
    znaczenia.
    To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
    czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
    Wiadomym jejst, że producenci podaja spalania minimalne. A maks - to już
    tylko zależy od inwencji użytkownika.

    >> Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
    >>
    >> Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
    >> Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
    >
    > Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej
    > niż przy utrzymywanym ciągle 140.
    > Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas
    > testów. Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.
    >
    przyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby
    więcej przy 110 niż przy 140.
    Musiałby to byc jakiś bardzo mocny silnik i chyba specyficznie
    zsynchronizowana skrzynia biegów.

    Możesz podać jakiś przykład?

    No chyba ze ty porównujesz dwie sytuacje:
    - ciągłe 140
    - różne predkosci na trasie i maks 110.

    Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.

    Generalnie wiadomo, że w takich obliczeniach trzeba brać srednia (czym
    wieksza próbka tym lepiej) a nie jakies jednorazowe przypadki bedace w
    dodatku ekstremami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: