-
181. Data: 2012-06-03 20:26:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe
> cechy bełkotem marketingowyym.
Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
Moje czy anacrona?
Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy jazda
70-90 w trasie.
-
182. Data: 2012-06-03 20:29:20
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqajrq$eqh$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
>
> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
> sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem,
Jak to nie?
Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.
-
183. Data: 2012-06-03 20:34:12
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
<s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p...@b...softax.pl...
> Cavallino wrote:
>>
>> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:56c76cc0-5f97-4d5d-879f-03e91f7e85d8@go
oglegroups.com...
>>> On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
>>>> >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
>>>> >
>>>> > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
>>>> > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej
>>>> wiarygodnego > to
>>>> > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
>>>>
>>>> I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?
>>>
>>> Jeszcze raz - to nie byl wyscig.
>>
>> Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych
>> prędkościach.
>
> Ty tak serio czy sobie jaja robisz?
>
> Jak jedziesz autostradą czy ekspresówką to nie przyspieszasz i nie
> hamujesz co chwila tak jak na torze.
Bo w Polsce, 99% dróg to autostrady i ekspresówki, więc podczas normalnej
jazdy nie przyspieszasz i nie hamujesz.
Nie wiem gdzie jeździsz, ale ja w trasie właśnie przyspieszam i hamuję, może
trochę rzadziej i mniej intensywnie niż na torze, ale jednak.
No i to BMW też przyspieszało i hamowało.....
>> Nie, bo nie jeździli pkp, mpk czy rowerem - a zazwyczaj tak jeżdżę do
>> pracy.
>
> To na urlop/weekend też jedziesz jak po torze?
Zależy dokąd.
>Cały czas gaz-hamulec-gaz-hamulec?
Cały czas to może nie, ale wyprzedzanie TIR-ów na jednopasmowej drodze
(czyli takiej jakich w Polsce najwięcej) mniej więcej tak właśnie wygląda.
-
184. Data: 2012-06-03 20:35:39
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-03 20:29, Cavallino pisze:
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jqajrq$eqh$...@m...internetia.pl...
>> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
>>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
>>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
>>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
>>
>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
>> sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem,
>
> Jak to nie?
> Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.
Kolejny gamoń :) 40A*12V to ile mamy mocy podupadłej, która nagle
zabiera 2-3 ze spalania? Znaczy 60kW (na oko) nagle nie jest w stanie
podołać mniej niż 1 kW?
Litości...
-
185. Data: 2012-06-03 20:37:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:jqalv9$v0n$...@n...dialog.net.pl...
> W dniu 2012-06-01 11:00, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:b6b1adf7-8499-4a91-8ce5-f235ae37d6de@go
oglegroups.com...
>>> On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
>>>> I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5
>>>> pali
>>>> mniej od Priusa gdy jadą razem.
>>>
>>> Masz na mysli ten "test" Top Gear
>>> http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
>>> mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.
>>
>> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
>>
>
> Pewnie nie. Chociaż... w zakorkowanym mieście... M5 nie miałoby gdzie
> uciec i bezsensownie przepalałoby benzynę w ośmiu cylindrach.
>
>>> Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
>>> sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie,
>>> >nie jada powoli.
>>
>> Czyli tak jak trzeba.
>> Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.
>>
>
> Sugerujesz, że kompaktem nie powinno się jeździć w mieście?
Nic podobnego, tylko że nie jest to najistotniejszy czy wręcz jedyny,
element eksploatacji, co sugerował Arbiter.
Że niby Priusa nie wolno testować nie w mieście.
> A czym niby jest Prius?
Badziewiem jak wynika m.in. z tego testu.
> Bo i sam test jest bez sensu. Dwa skrajnie różne auta, dwa skrajnie
> odmienne obszary zastosowań.
Test miał pokazać jak bardzo ekonomiczny jest Prius, gdy ktoś próbuje nim
normalnie (albo szybko - jak wolisz) pojechać.
Czyli - jak bardzo kłamią marketingowcy z Toyoty.
To nie miało być żadne porównanie.
-
186. Data: 2012-06-03 20:37:53
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqanhj$hn1$...@i...gazeta.pl...
>
> Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq9nn4
>
>> Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
>> świeci.
>
> i git, to się chwali:)
Że co?
Oby mniej takich kapeluszy na drogach.
-
187. Data: 2012-06-03 20:38:46
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>Popatrz
> sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie
> spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele.
20-50% to jak dla mnie dość duża różnica.
-
188. Data: 2012-06-03 22:58:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
>> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
>
> Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
> Moje czy anacrona?
> Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
> jazda 70-90 w trasie.
>
uczciwe = możliwe do osiągnięcia.
Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze
świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest
ok.
Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
Wtedy wiesz, ze dane spalanie osiagniesz jak bedziesz jechal maks 110km/h i
nie bedziesz oczekiwał ze jadac 140 twoje spalanie nadal bedzie =
katalogowej jezdzie poza miastem.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
-
189. Data: 2012-06-03 23:20:26
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
>>> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
>>
>> Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
>> Moje czy anacrona?
>> Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
>> jazda 70-90 w trasie.
>>
> uczciwe = możliwe do osiągnięcia.
>
> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze
> świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest
> ok.
Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
> Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
>
> Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
> Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej niż
przy utrzymywanym ciągle 140.
Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas testów.
Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.
-
190. Data: 2012-06-04 00:58:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
>> poprzednim odcinku co następuje:
>>
>>>> Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać
>>>> prawdziwe cechy bełkotem marketingowyym.
>>>
>>> Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
>>> Moje czy anacrona?
>>> Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
>>> jazda 70-90 w trasie.
>>>
>> uczciwe = możliwe do osiągnięcia.
>>
>> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np.
>> ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć
>> pokazane dane, jest ok.
>
> Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
> Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
>
jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
znaczenia.
To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
Wiadomym jejst, że producenci podaja spalania minimalne. A maks - to już
tylko zależy od inwencji użytkownika.
>> Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
>>
>> Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
>> Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
>
> Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej
> niż przy utrzymywanym ciągle 140.
> Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas
> testów. Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.
>
przyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby
więcej przy 110 niż przy 140.
Musiałby to byc jakiś bardzo mocny silnik i chyba specyficznie
zsynchronizowana skrzynia biegów.
Możesz podać jakiś przykład?
No chyba ze ty porównujesz dwie sytuacje:
- ciągłe 140
- różne predkosci na trasie i maks 110.
Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.
Generalnie wiadomo, że w takich obliczeniach trzeba brać srednia (czym
wieksza próbka tym lepiej) a nie jakies jednorazowe przypadki bedace w
dodatku ekstremami.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.