  • 151. Data: 2012-06-01 15:58:58
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 14:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał:
    (...)

    > cieszę się, że mogłem pomóc - w koncu juz prawie likend.

    Nieistotne - humor jest dobry zawsze :)

    > i tak, i nie.

    I tak, i tak.

    > Z wypowiedzi na tym forum widac ze:

    Trzeba było poczytać wędkarstwo :)

    > - jeden producent podaje 5 a uzytkownicy bez problemu osiagaja np 6
    > - inny producent podaje 6 a nikomu nie udaje sie zejsc ponizej 8
    > - inny producent podaje 6 a tymczasem rozne modele jego auta osiagaja
    > czasem 7, czasem 9 i nikt nie wie dlaczego.
    >
    > I co? Wszystkich oceniać tak samo?

    Producentów w zasadzie tak. Podają oni zużycie wg tych samych
    norm/zasad (w uproszczeniu) i nie ma tutaj miejsca o oskarżanie kogoś
    o oszustwo. Każdy robi tak, by wypaść jak najlepiej na testach.
    Co do opowieści "ludzi" (w tym grupowiczów) to należy mieć bardzo
    duży dystans i mieć świadomość, że relacje są bardzo często
    bardzo subiektywne, że o naginaniu rzeczywistości (często są to
    kłamstwa, czy efekty wybujałej fantazji) nawet nie wspomnę.

    iles

    > Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?

    Na to wychodzi.

  • 152. Data: 2012-06-01 16:31:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    > Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    > (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    > uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.

    Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem, a
    jednak auto normalnie reaguje na pedał gazu teraz i po raz pierwszy w
    życiu tego auta po zatankowaniu do pełna i przejechaniu z normalną (a
    nie ekonomicznie) prędkością odcinka ponad 50 km pomimo oberwania chmury
    (a co za tym idzie licznych kałuż dających dodatkowy opór) komputer
    wskazał spalanie na poziomie 4.4l/100, a nie 5.2-5.3l/100. Co prawda nie
    jest to katalogowe 3.5/100, ale uznać można, że teraz średnie spalanie
    spadnie co najmniej o 0,5/100, a może i nawet o cały litr. Średni wynik
    w przedziale 4.8 do 5.3 będzie już dla mnie zadowalającym. Niby
    niewiele, ale przy moich ~100 tys. km rocznie i przewidywanym okresie
    użytkowania 5 lat da to oszczędność ponad 2500l paliwa co przy obecnej
    cenie 5,7/l przełoży się bezpośrednio na ponad 14 kzł niewydanych na paliwo.

  • 153. Data: 2012-06-01 16:51:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a możesz przetłumaczyć na zrozumiały język? bo z tego bełkotu nie wiem o
    > co ci chodzi

    Zadzwoń do swojej mamy

  • 154. Data: 2012-06-01 16:59:49
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.

    Ty tak serio czy sobie jaja robisz?

    Jak jedziesz autostradą czy ekspresówką to nie przyspieszasz i nie hamujesz co
    chwila tak jak na torze.

    Ten "test" to oczywista kpina jest mniej wart niż i tak g.. warte testy wg normy
    EN-cośtam.

    [...]
    > Nie, bo nie jeździli pkp, mpk czy rowerem - a zazwyczaj tak jeżdżę do
    > pracy.

    To na urlop/weekend też jedziesz jak po torze? Cały czas gaz-hamulec-gaz-hamulec?

    pzdr
    \SK

  • 155. Data: 2012-06-01 17:09:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-01 11:00, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.

    Pewnie nie. Chociaż... w zakorkowanym mieście... M5 nie miałoby gdzie
    uciec i bezsensownie przepalałoby benzynę w ośmiu cylindrach.

    > Czyli tak jak trzeba.
    > Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.

    Sugerujesz, że kompaktem nie powinno się jeździć w mieście? No tak, są
    przecież miejskie C1/Aygo/107, Smarty i inne wynalazki. Tylko jak do
    takiego czegoś, wsadzić kobietę, dwójkę dzieci w wieku (przed)szkolnym i
    zakupy? Ciekawe po co istnieją np. małe vany w stylu Scenica, Zafiry i
    im podobne, zbudowane na podłogach kompaktów.

    > To nie był test samochodów miejskich.

    A czym niby jest Prius? To zdecydowanie nie jest auto do latania w trasy.
    Hybrydy generalnie są tworzone jako "antidotum na smog w miastach".
    Przynajmniej wg producentów.

    > No właśnie.
    > Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.

    Bo i sam test jest bez sensu. Dwa skrajnie różne auta, dwa skrajnie
    odmienne obszary zastosowań.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 156. Data: 2012-06-01 17:19:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:

> [...]
    > miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    > 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten

    To lepsze niż bajki na dobranoc :)

  • 157. Data: 2012-06-01 17:24:15
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-01 13:24, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.

    "The Prius will be driven as fast as it's possible." - więc windows
    prawda z tymi "normalnymi prędkościami". Auto było deptane na maksimum
    swoich możliwości. W takim teście każde auto okaże się wysoce
    nieekonomiczne.

    > I w rezultacie potem wychodzą bzdury zaniżone o 1-2l, a anacron
    > bulwersuje się, że nie może uzyskać katalogowego spalania.

    Jakby terenówkę wpuścić w jej żywioł, to by się okazało, że pali
    120L/100km. I co? Wpisałbyś to (będąc producentem) do folderu
    reklamowego? :)

    > Rajdówki nie jeżdżą po torach, nie nadają się.

    Czepiłeś się słówka, wiesz. :P

    > Ja tam w prawie 100% zgadzam się z poglądami Clarksona na motoryzację,
    > więc ekofaszystowskie zdanie uważam za szkodliwe.

    Clarkson jest showmanem przede wszystkim. Przynajmniej w zakresie
    motoryzacji. Drugą sprawą jest fakt, iż działania ekofaszystów są mocno
    krótkowzroczne, co już nie raz wytknęliśmy na grupie, poruszając temat
    Priusa i konieczności utylizacji starych aku przy ich wymianie.

  • 158. Data: 2012-06-01 17:24:21
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 1 Cze, 14:59, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?

    Że norma faktycznie mało odwzorowuje rzeczywistość, ale nie mamy nic
    lepszego.

    Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
    nazywać inaczej - ale wyłącznie ze względu na spokój producentów i
    urzędów, żeby im klienci d*** nie zawracali kwękami "oszukujoooo!!
    11!!"...

    --
    Laisar

  • 159. Data: 2012-06-01 17:34:42
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    > miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    > 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten

    ładowanie naładowanego akumulatora prądem 40A - to musiało by być gotowanie
    akumulatora i mógłby szybko wybuchnąć. 40A*16V = 640W - przy takim poborze
    mocy raczej by zużycie paliwa nie wzrosło. Chyba ze od za duzego napiecia w
    instalacji zwariował komputer.

    > sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem, a
    > jednak auto normalnie reaguje na pedał gazu teraz i po raz pierwszy w

    fajnie ze jest sukces. Ciekawe co zrobili. Możę coś o czym nie powiedzieli:)

  • 160. Data: 2012-06-01 17:36:18
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq9nn4

    > Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
    > świeci.

    i git, to się chwali:)