-
151. Data: 2012-06-01 15:58:58
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 14:59, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał:
(...)
>> Rozbawiłeś mnie
>
> cieszę się, że mogłem pomóc - w koncu juz prawie likend.
Nieistotne - humor jest dobry zawsze :)
>> - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna
>> wiadomo, że z rzeczywistością związek ma średni.
>
> i tak, i nie.
I tak, i tak.
> Z wypowiedzi na tym forum widac ze:
Trzeba było poczytać wędkarstwo :)
> - jeden producent podaje 5 a uzytkownicy bez problemu osiagaja np 6
> - inny producent podaje 6 a nikomu nie udaje sie zejsc ponizej 8
> - inny producent podaje 6 a tymczasem rozne modele jego auta osiagaja
> czasem 7, czasem 9 i nikt nie wie dlaczego.
>
> I co? Wszystkich oceniać tak samo?
Producentów w zasadzie tak. Podają oni zużycie wg tych samych
norm/zasad (w uproszczeniu) i nie ma tutaj miejsca o oskarżanie kogoś
o oszustwo. Każdy robi tak, by wypaść jak najlepiej na testach.
Co do opowieści "ludzi" (w tym grupowiczów) to należy mieć bardzo
duży dystans i mieć świadomość, że relacje są bardzo często
bardzo subiektywne, że o naginaniu rzeczywistości (często są to
kłamstwa, czy efekty wybujałej fantazji) nawet nie wspomnę.
>> Nawet w wiki coś tam opisali:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
>>
> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
Na to wychodzi.
-
152. Data: 2012-06-01 16:31:13
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem, a
jednak auto normalnie reaguje na pedał gazu teraz i po raz pierwszy w
życiu tego auta po zatankowaniu do pełna i przejechaniu z normalną (a
nie ekonomicznie) prędkością odcinka ponad 50 km pomimo oberwania chmury
(a co za tym idzie licznych kałuż dających dodatkowy opór) komputer
wskazał spalanie na poziomie 4.4l/100, a nie 5.2-5.3l/100. Co prawda nie
jest to katalogowe 3.5/100, ale uznać można, że teraz średnie spalanie
spadnie co najmniej o 0,5/100, a może i nawet o cały litr. Średni wynik
w przedziale 4.8 do 5.3 będzie już dla mnie zadowalającym. Niby
niewiele, ale przy moich ~100 tys. km rocznie i przewidywanym okresie
użytkowania 5 lat da to oszczędność ponad 2500l paliwa co przy obecnej
cenie 5,7/l przełoży się bezpośrednio na ponad 14 kzł niewydanych na paliwo.
-
153. Data: 2012-06-01 16:51:14
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>>>>>> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
>>>>>> osiągi...
>>>>>>
>>>>>> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile
>>>>>> można wierzyć uzyskanym wynikom?
>>>>>> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
>>>>>> silnikowej, według konkretnej normy
>>>>>
>>>>> to samo dotyczy spalania. Pomiar producenta jest robiony według normy
>>>>> a nie na oko na drodze
>>>>
>>>> No, ale jak się reklamujesz, że tyle pali a pali więcej to
>>>> niekoniecznie potem możesz się tą normą tłumaczyć.
>>>
>>> oczywiście, że możesz. Zawsze jest o normie napisane
>>
>> Ale gdzie jest napisane ? W reklamie ? To chyba o to klientom chodziło.
>> W końcu nie muszą wiedzieć, że reklama odwołuje się do norm z d..y a
>> nikt producentowi nie kazał się tak reklamować.
>
> a możesz przetłumaczyć na zrozumiały język? bo z tego bełkotu nie wiem o
> co ci chodzi
Zadzwoń do swojej mamy
-
154. Data: 2012-06-01 16:59:49
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Cavallino wrote:
>
> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56c76cc0-5f97-4d5d-879f-03e91f7e85d8@go
oglegroups.com...
>> On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
>>> >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
>>> >
>>> > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
>>> > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej
>>> wiarygodnego > to
>>> > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
>>>
>>> I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?
>>
>> Jeszcze raz - to nie byl wyscig.
>
> Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.
Ty tak serio czy sobie jaja robisz?
Jak jedziesz autostradą czy ekspresówką to nie przyspieszasz i nie hamujesz co
chwila tak jak na torze.
Ten "test" to oczywista kpina jest mniej wart niż i tak g.. warte testy wg normy
EN-cośtam.
[...]
> Nie, bo nie jeździli pkp, mpk czy rowerem - a zazwyczaj tak jeżdżę do
> pracy.
To na urlop/weekend też jedziesz jak po torze? Cały czas gaz-hamulec-gaz-hamulec?
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
155. Data: 2012-06-01 17:09:02
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-06-01 11:00, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:b6b1adf7-8499-4a91-8ce5-f235ae37d6de@go
oglegroups.com...
>> On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
>>> I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5
>>> pali
>>> mniej od Priusa gdy jadą razem.
>>
>> Masz na mysli ten "test" Top Gear
>> http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
>> mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.
>
> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
>
Pewnie nie. Chociaż... w zakorkowanym mieście... M5 nie miałoby gdzie
uciec i bezsensownie przepalałoby benzynę w ośmiu cylindrach.
>> Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
>> sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie,
>> >nie jada powoli.
>
> Czyli tak jak trzeba.
> Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.
>
Sugerujesz, że kompaktem nie powinno się jeździć w mieście? No tak, są
przecież miejskie C1/Aygo/107, Smarty i inne wynalazki. Tylko jak do
takiego czegoś, wsadzić kobietę, dwójkę dzieci w wieku (przed)szkolnym i
zakupy? Ciekawe po co istnieją np. małe vany w stylu Scenica, Zafiry i
im podobne, zbudowane na podłogach kompaktów.
>> Wiec silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom
>> zalezalo zeby to Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym
>> >miescie.
>
> To nie był test samochodów miejskich.
>
A czym niby jest Prius? To zdecydowanie nie jest auto do latania w trasy.
Hybrydy generalnie są tworzone jako "antidotum na smog w miastach".
Przynajmniej wg producentów.
>> I prosze, mamy wynik "jaki trzeba".
>
> No właśnie.
> Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.
>
Bo i sam test jest bez sensu. Dwa skrajnie różne auta, dwa skrajnie
odmienne obszary zastosowań.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
156. Data: 2012-06-01 17:19:39
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:
> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
>
> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
(...)
To lepsze niż bajki na dobranoc :)
-
157. Data: 2012-06-01 17:24:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-06-01 13:24, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56c76cc0-5f97-4d5d-879f-03e91f7e85d8@go
oglegroups.com...
>> On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
>>> >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
>>> >
>>> > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
>>> > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej
>>> wiarygodnego > to
>>> > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
>>>
>>> I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?
>>
>> Jeszcze raz - to nie byl wyscig.
>
> Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.
>
"The Prius will be driven as fast as it's possible." - więc windows
prawda z tymi "normalnymi prędkościami". Auto było deptane na maksimum
swoich możliwości. W takim teście każde auto okaże się wysoce
nieekonomiczne.
>>> Terenówkami też się jeździ po mieście.
>>
>> I tez nie testuje sie ich spalania na torze wyscigowym.
>
> I w rezultacie potem wychodzą bzdury zaniżone o 1-2l, a anacron
> bulwersuje się, że nie może uzyskać katalogowego spalania.
>
Jakby terenówkę wpuścić w jej żywioł, to by się okazało, że pali
120L/100km. I co? Wpisałbyś to (będąc producentem) do folderu
reklamowego? :)
>>
>>> >> To nie był test samochodów miejskich.
>>> >
>>> > To Prius nie jest samochodem miejskim?
>>>
>>> Nie jest.
>>
>> Napewno jest bardziej samochodem miejskim niz rajdowka na tor.
>
> Rajdówki nie jeżdżą po torach, nie nadają się.
>
Czepiłeś się słówka, wiesz. :P
>>> > Oraz "testy" Top Gear
>>>
>>> Zawsze możesz szukać źródeł fascynacji i brandzlowania w Tygodniku
>>> Rolniczym.....
>>
>> ?
>
> Ja tam w prawie 100% zgadzam się z poglądami Clarksona na motoryzację,
> więc ekofaszystowskie zdanie uważam za szkodliwe.
>
Clarkson jest showmanem przede wszystkim. Przynajmniej w zakresie
motoryzacji. Drugą sprawą jest fakt, iż działania ekofaszystów są mocno
krótkowzroczne, co już nie raz wytknęliśmy na grupie, poruszając temat
Priusa i konieczności utylizacji starych aku przy ich wymianie.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
158. Data: 2012-06-01 17:24:21
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 1 Cze, 14:59, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
>
> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
Że norma faktycznie mało odwzorowuje rzeczywistość, ale nie mamy nic
lepszego.
Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
nazywać inaczej - ale wyłącznie ze względu na spokój producentów i
urzędów, żeby im klienci d*** nie zawracali kwękami "oszukujoooo!!
11!!"...
--
Laisar
-
159. Data: 2012-06-01 17:34:42
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
ładowanie naładowanego akumulatora prądem 40A - to musiało by być gotowanie
akumulatora i mógłby szybko wybuchnąć. 40A*16V = 640W - przy takim poborze
mocy raczej by zużycie paliwa nie wzrosło. Chyba ze od za duzego napiecia w
instalacji zwariował komputer.
> sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem, a
> jednak auto normalnie reaguje na pedał gazu teraz i po raz pierwszy w
fajnie ze jest sukces. Ciekawe co zrobili. Możę coś o czym nie powiedzieli:)
-
160. Data: 2012-06-01 17:36:18
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq9nn4
> Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
> świeci.
i git, to się chwali:)