eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Fri, 01 Jun 2012 16:31:13 +0200
    Organization: ANACRON
    Lines: 20
    Message-ID: <jqajrq$eqh$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl> <jpu52e$1q2$1@inews.gazeta.pl>
    <4fc29927$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <jpub7t$gu3$1@inews.gazeta.pl> <8167635254$20120528010751@squadack.com>
    <jq05j5$ku2$1@inews.gazeta.pl> <jq06bn$j8v$1@mx1.internetia.pl>
    <jq3hfb$ajv$1@inews.gazeta.pl> <jq5ts6$c3c$1@mx1.internetia.pl>
    <jq62ef$ckd$1@inews.gazeta.pl> <jq77oc$rj9$1@inews.gazeta.pl>
    <jq8vuh$6ak$1@mx1.internetia.pl>
    <4fc85dbd$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1338561210 15185 77.91.19.70 (1 Jun 2012 14:33:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Jun 2012 14:33:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4fc85dbd$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452978
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    > Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    > (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    > uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.

    Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem, a
    jednak auto normalnie reaguje na pedał gazu teraz i po raz pierwszy w
    życiu tego auta po zatankowaniu do pełna i przejechaniu z normalną (a
    nie ekonomicznie) prędkością odcinka ponad 50 km pomimo oberwania chmury
    (a co za tym idzie licznych kałuż dających dodatkowy opór) komputer
    wskazał spalanie na poziomie 4.4l/100, a nie 5.2-5.3l/100. Co prawda nie
    jest to katalogowe 3.5/100, ale uznać można, że teraz średnie spalanie
    spadnie co najmniej o 0,5/100, a może i nawet o cały litr. Średni wynik
    w przedziale 4.8 do 5.3 będzie już dla mnie zadowalającym. Niby
    niewiele, ale przy moich ~100 tys. km rocznie i przewidywanym okresie
    użytkowania 5 lat da to oszczędność ponad 2500l paliwa co przy obecnej
    cenie 5,7/l przełoży się bezpośrednio na ponad 14 kzł niewydanych na paliwo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: