eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 141. Data: 2012-06-01 10:19:11
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 01:45, anacron pisze:
    > W dniu 2012-05-31 09:48, Artur Maśląg pisze:
    >> Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
    >> paliła przy normalnej eksploatacji.
    >
    > Koszt paliwa: 33.39 PLN/100km / 1 683.72 PLN na 5 043.0 km
    > Zużycie paliwa: 5.80 l/100km / 292.69 l na 5 043.0 km
    >
    > Masz wynik dla normalnej eksploatacji rzeczonego i30. 58% to drogi poza
    > miastem z prędkością w przedziale 90-110km/h 28% to miasto (zazwyczaj
    > staram się jechać 60-70km/h jeśli to tylko możliwe) i 14% to autostrady
    > (140-150km/h).

    Już pisałem - daj mi tego na i30 na 2 tygodnie (albo oba) to odpowiem
    ile to pali itd.

    > Nadal uważasz, że powyższy wynik dla silnika 1.4 zasilanego ON jest
    > normalny?

    Nic nie uważam, ponieważ nie wierzę w to co piszesz, a czym to jest
    związane to pewnie sporo osób tutaj wie.



  • 142. Data: 2012-06-01 11:00:49
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b6b1adf7-8499-4a91-8ce5-f235ae37d6de@go
    oglegroups.com...
    > On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    >> I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5 pali
    >> mniej od Priusa gdy jadą razem.
    >
    > Masz na mysli ten "test" Top Gear
    > http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
    > mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.

    No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.

    > Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
    > sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie, >nie
    > jada powoli.

    Czyli tak jak trzeba.
    Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.

    > Wiec silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom
    > zalezalo zeby to Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym >miescie.

    To nie był test samochodów miejskich.

    >I prosze, mamy wynik "jaki trzeba".

    No właśnie.
    Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.

    >Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.

    Ma więcej wspólnego, niż podawane przez producentów Priusa pierdoły o
    zużyciu paliwa.




  • 143. Data: 2012-06-01 11:43:03
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak anacron nawija makaron na uszy:

    > Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
    >
    > W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się

    a jak bys poszukal, pogrzebal to bys sie dowiedzial, ze to norma dla
    Hultaja...po prostu silniki nie sa ich mocna strona (jeszcze)

    --
    Dman-666
    AUY ASB
    668.942 ASB
    Stolec


  • 144. Data: 2012-06-01 12:05:56
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 1, 2012 7:00:49 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    > > Masz na mysli ten "test" Top Gear
    > > http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
    > > mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.
    >
    > No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.

    Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie wyscig. Gdyby
    naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej wiarygodnego to wystarczylo zmieniac
    prowadzacego co okrazenie.

    > > Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
    > > sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie, >nie
    > > jada powoli.
    >
    > Czyli tak jak trzeba.
    > Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.

    Naprawde? Nie widziales Priusa czy BMW w miescie?

    > > Wiec silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom
    > > zalezalo zeby to Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym >miescie.
    >
    > To nie był test samochodów miejskich.

    To Prius nie jest samochodem miejskim? Przypomnij mi prosze, po co mu silnik
    elektryczny?

    > >I prosze, mamy wynik "jaki trzeba".

    > No właśnie.
    > Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.

    Oraz "testy" Top Gear

    > >Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.
    >
    > Ma więcej wspólnego, niż podawane przez producentów Priusa pierdoły o
    > zużyciu paliwa.

    Zalezy czy "normalnie" jezdzisz po torze wyscigowym czy po ulicach.

    Pozdrawiam,

    Iguan


    --
    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:
    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
    --


  • 145. Data: 2012-06-01 12:33:14
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:dc14fdb2-b538-4613-9903-d58c6849aae9@go
    oglegroups.com...
    > On Friday, June 1, 2012 7:00:49 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    >> > Masz na mysli ten "test" Top Gear
    >> > http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ? Ogladalem to w TV i to co
    >> > mnie rozbawilo to to ze >BMW siedzialo caly czas na ogonie Toyoty.
    >>
    >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
    >
    > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
    > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej wiarygodnego to
    > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.

    I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?



    >
    >> > Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali
    >> > sytuacje w ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie,
    >> > >nie
    >> > jada powoli.
    >>
    >> Czyli tak jak trzeba.
    >> Do tego jest przeznaczony samochód klasy C czy D.
    >
    > Naprawde? Nie widziales Priusa czy BMW w miescie?

    Nic nie mówiłem, że tego typu pojazdy do miasta nie wjeżdżają.
    Terenówkami też się jeździ po mieście.


    >
    >> > Wiec silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom
    >> > zalezalo zeby to Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym
    >> > >miescie.
    >>
    >> To nie był test samochodów miejskich.
    >
    > To Prius nie jest samochodem miejskim?

    Nie jest.

    >Przypomnij mi prosze, po co mu silnik elektryczny?

    A tego to nikt nie wie.
    Pewnie, żeby jacyś chorzy na umyśle ekofaszyści byli usatysfakcjonowani.
    Mniej więcej po to samo będziemy za prąd płacić więcej.

    >
    >> >I prosze, mamy wynik "jaki trzeba".
    >
    >> No właśnie.
    >> Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.
    >
    > Oraz "testy" Top Gear

    Zawsze możesz szukać źródeł fascynacji i brandzlowania w Tygodniku
    Rolniczym.....

    >
    >> >Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.
    >>
    >> Ma więcej wspólnego, niż podawane przez producentów Priusa pierdoły o
    >> zużyciu paliwa.
    >
    > Zalezy czy "normalnie" jezdzisz po torze wyscigowym czy po ulicach.

    Normalnie to staram się jak najmniej jeździć samochodem po ulicach, a jak
    najwięcej po dobrych drogach.
    Co oznacza, że zużycie paliwa oddaje raczej zużycie przy prędkościach jakie
    Prius osiąga na torze, niż podczas postoju w mieście.




  • 146. Data: 2012-06-01 13:19:35
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    > >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
    > >
    > > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
    > > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej wiarygodnego to
    > > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
    >
    > I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?

    Jeszcze raz - to nie byl wyscig. To byl zarcik pod tytulem "ile pali BMW, ile pali
    Toyota".

    > > Naprawde? Nie widziales Priusa czy BMW w miescie?
    >
    > Nic nie mówiłem, że tego typu pojazdy do miasta nie wjeżdżają.
    > Terenówkami też się jeździ po mieście.

    I tez nie testuje sie ich spalania na torze wyscigowym.

    > >> To nie był test samochodów miejskich.
    > >
    > > To Prius nie jest samochodem miejskim?
    >
    > Nie jest.

    Napewno jest bardziej samochodem miejskim niz rajdowka na tor.

    > >Przypomnij mi prosze, po co mu silnik elektryczny?

    > A tego to nikt nie wie.
    > Pewnie, żeby jacyś chorzy na umyśle ekofaszyści byli usatysfakcjonowani.

    Haha, to Cie pewnie przerazi: http://www.bloomberg.com/news/2012-05-29/toyota-priu
    s-escapes-niche-to-surge-into-global-top-three.html

    > >> No właśnie.
    > >> Co jasno pokazuje gdzie sobie można wsadzić banialuki z folderów.
    > >
    > > Oraz "testy" Top Gear
    >
    > Zawsze możesz szukać źródeł fascynacji i brandzlowania w Tygodniku
    > Rolniczym.....

    ?

    > >> >Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.
    > >>
    > >> Ma więcej wspólnego, niż podawane przez producentów Priusa pierdoły o
    > >> zużyciu paliwa.
    > >
    > > Zalezy czy "normalnie" jezdzisz po torze wyscigowym czy po ulicach.
    >
    > Normalnie to staram się jak najmniej jeździć samochodem po ulicach, a jak
    > najwięcej po dobrych drogach.
    > Co oznacza, że zużycie paliwa oddaje raczej zużycie przy prędkościach jakie
    > Prius osiąga na torze, niż podczas postoju w mieście.

    Jezdzisz do pracy tak jak testowali te samochody na torze? Szacunek. Gdzie znalazles
    taka droge z fajnymi zakretami bez ruchu i radarow? Mieszkasz w Bieszczadach? Nagrasz
    mi prosze filmik?

    Pozdrawiam,
    Iguan


  • 147. Data: 2012-06-01 13:24:38
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56c76cc0-5f97-4d5d-879f-03e91f7e85d8@go
    oglegroups.com...
    > On Friday, June 1, 2012 8:33:14 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    >> >> No w drugą stronę nie byłoby to możliwe.
    >> >
    >> > Oczywiscie ze byloby mozliwe. To mial byc test zuzycia paliwa a nie
    >> > wyscig. Gdyby naprawde chcieli zrobic cos nieco bardziej wiarygodnego
    >> > to
    >> > wystarczylo zmieniac prowadzacego co okrazenie.
    >>
    >> I potem M5 miałoby stać na linii startu i czekać na zawalidrogę?
    >
    > Jeszcze raz - to nie byl wyscig.

    Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.

    >> Terenówkami też się jeździ po mieście.
    >
    > I tez nie testuje sie ich spalania na torze wyscigowym.

    I w rezultacie potem wychodzą bzdury zaniżone o 1-2l, a anacron bulwersuje
    się, że nie może uzyskać katalogowego spalania.

    >
    >> >> To nie był test samochodów miejskich.
    >> >
    >> > To Prius nie jest samochodem miejskim?
    >>
    >> Nie jest.
    >
    > Napewno jest bardziej samochodem miejskim niz rajdowka na tor.

    Rajdówki nie jeżdżą po torach, nie nadają się.


    >> > Oraz "testy" Top Gear
    >>
    >> Zawsze możesz szukać źródeł fascynacji i brandzlowania w Tygodniku
    >> Rolniczym.....
    >
    > ?

    Ja tam w prawie 100% zgadzam się z poglądami Clarksona na motoryzację, więc
    ekofaszystowskie zdanie uważam za szkodliwe.

    > Normalnie to staram się jak najmniej jeździć samochodem po ulicach, a jak
    > najwięcej po dobrych drogach.

    >> Co oznacza, że zużycie paliwa oddaje raczej zużycie przy prędkościach
    >> jakie
    >> Prius osiąga na torze, niż podczas postoju w mieście.
    >
    > Jezdzisz do pracy tak jak testowali te samochody na torze?

    Nie, bo nie jeździli pkp, mpk czy rowerem - a zazwyczaj tak jeżdżę do pracy.



  • 148. Data: 2012-06-01 13:42:48
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 1, 2012 9:24:38 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    > > Jeszcze raz - to nie byl wyscig.
    >
    > Oczywiście, to był test oszczędności Priusa, przy normalnych prędkościach.

    Wybacz, raczej nie wyobrazam sobie zeby ktos kupowal Priusa do pokonywania zakretow z
    maksymalna mozliwa predkoscia. Nie zgadzam sie z Toba ze to jest normalne
    zastosowanie tego samochodu. Raczej zobaczysz go jako taksowke w miescie niz pojazd
    jezdzacy bokami po gorskich drogach.

    > >> Terenówkami też się jeździ po mieście.
    > >
    > > I tez nie testuje sie ich spalania na torze wyscigowym.
    >
    > I w rezultacie potem wychodzą bzdury zaniżone o 1-2l, a anacron bulwersuje
    > się, że nie może uzyskać katalogowego spalania.

    Oj,dobrze wiesz ze "katalogowe spalanie" zawsze mozna obalic. Co nie zmienia faktu ze
    testowanie miejskiego samochodu rodzinnego na torze jest bzdura.


    > >> > Oraz "testy" Top Gear
    > >>
    > >> Zawsze możesz szukać źródeł fascynacji i brandzlowania w Tygodniku
    > >> Rolniczym.....
    > >
    > > ?
    >
    > Ja tam w prawie 100% zgadzam się z poglądami Clarksona na motoryzację, więc
    > ekofaszystowskie zdanie uważam za szkodliwe.

    Top Gear to program rozrywkowy, nic wiecej. Takie "testy" zaleza od tego co sobie
    scenarzysta wymyslil.

    Pozdrawiam,
    Iguan


  • 149. Data: 2012-06-01 14:59:26
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >>>>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie
    >>>>>> miejskim.
    >>>>>
    >>>>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
    >>>>
    >>>> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
    >>>
    >>> Jakie to oszustwo?
    >>
    >> kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej.
    >> A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo.
    >> Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a
    >> jedynie zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie
    >> 40/70" a nie "tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie.
    >
    > Rozbawiłeś mnie

    cieszę się, że mogłem pomóc - w koncu juz prawie likend.

    > - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna
    > wiadomo, że z rzeczywistością związek ma średni.

    i tak, i nie.
    Z wypowiedzi na tym forum widac ze:
    - jeden producent podaje 5 a uzytkownicy bez problemu osiagaja np 6
    - inny producent podaje 6 a nikomu nie udaje sie zejsc ponizej 8
    - inny producent podaje 6 a tymczasem rozne modele jego auta osiagaja
    czasem 7, czasem 9 i nikt nie wie dlaczego.

    I co? Wszystkich oceniać tak samo?

    > Poszukaj sobie
    > jak się robi takie testy (ECE itd.)
    > Nawet w wiki coś tam opisali:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >
    Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Czy ty jestes normalny, czy tylko listonoszem?"
    by Jenka


  • 150. Data: 2012-06-01 14:59:32
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie
    >>>> miejskim.
    >>>
    >>> Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście
    >>> jakimkolwiek egzemplarzem.
    >>>
    >> to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej
    >
    > A nazywa?
    > Masz ulotkę w której nie ma info o normie w jakiej zostało zmierzone
    > zużycie?
    >
    a masz problem z rozróżnieniem takich kwestii jak:
    a) nazwa
    b) dodatkowe info "małym druczkiem"

    >> Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi
    >> się liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski
    >
    > No chyba, że jakaś norma tak właśnie to nazwała.
    >
    no chyba. A nazwała?

    >> Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta
    >> podadza 4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a
    >> ja nie bede w stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak.
    >
    > Z normą?
    > Być może.
    > Pisz do Brukseli.
    >
    Od razu na berdyczów
    Nie od dzis wiemy, że prezentujemy zupełnie odmienne podejscie do
    konsumentów.
    Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe
    cechy bełkotem marketingowyym.
    Ty uważasz, że kupując cokolwiek to kupujący ma być profesjonalistą.

    Nie twierdzę, że twoje podejscie nie jest bardziej realistyczne i
    zdroworozsądkowe.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: