  • 131. Data: 2012-06-01 01:02:29
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A widzisz inaczej możliwość _porównywalnego_ zmierzenia zużycia paliwa
    > w różnych samochodach?
    >
    > Bo niestety nie zrobisz tego inaczej niż określając dokładnie ile
    > samochód ma przejechać z jaką prędkością, jak ją zmieniać, ile stać, a
    > wszystko jeszcze w określonej temperaturze. A odtworzyć to można tylko
    > w laboratorium.
    >
    > Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika
    > już nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne
    > warunki, inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed
> [...]

    ale ja rozumiem, ze to sa dane laboratoryjne i pokazuja tylko skale.
    Ale jezeli producent podaje 4 a ja stosujac ecodriving nigdy nie osiagam
    mniej niz 6,5 to znaczy ze prducent coś namieszał.
    Jak producent podaje 4 a mnie zdarza sie osiagnac 5 - wydaje sie ze roznica
    jest do zaakceptowania, wlasnie ze wzgledu na rozniced pomiedzy testem a
    realnym uzytkowaniem.

    Problem pojawia się:
    - jeżeli samochody jednego producenta maja porównywalne dane labo i live
    - poszczególne egzemplarze tego samego samochodu maja na tyle różne osiagi
    ze jeden miesci sie w zalozonych normach a drugi je znaczaco przekracza.

  • 132. Data: 2012-06-01 01:02:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek
    > egzemplarzem.

    to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej, niż ich
    faktyczny charakter.

    > Czyli robisz to o czym pisałem - z własnej niewiedzy chcesz wyciągać
    > jakieś wnioski.

    nie, ja wiem, ze oni robią laboratoryjnie testy zakładajac odpowiednia
    czesc dystansu i odpowiednia predkosc po czym wyliczaja srednia.
    Tyle tylko, ze jako konsument - mam to w głębokim poważaniu.
    Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się
    liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski a nie laboratoryjny
    test 40/70.
    Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza
    4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a ja nie bede w
    stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak.

  • 133. Data: 2012-06-01 01:28:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno

    Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
    mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców. Nie
    da się non stop cisnąć, jak i nie da się non stop jeździć ekonomicznie.

  • 134. Data: 2012-06-01 01:45:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-31 09:48, Artur Maśląg pisze:
    > Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
    > paliła przy normalnej eksploatacji.

    Koszt paliwa: 33.39 PLN/100km / 1 683.72 PLN na 5 043.0 km
    Zużycie paliwa: 5.80 l/100km / 292.69 l na 5 043.0 km

    Masz wynik dla normalnej eksploatacji rzeczonego i30. 58% to drogi poza
    miastem z prędkością w przedziale 90-110km/h 28% to miasto (zazwyczaj
    staram się jechać 60-70km/h jeśli to tylko możliwe) i 14% to autostrady
    (140-150km/h).

    Nadal uważasz, że powyższy wynik dla silnika 1.4 zasilanego ON jest
    normalny?

  • 135. Data: 2012-06-01 08:11:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej

    A nazywa?
    Masz ulotkę w której nie ma info o normie w jakiej zostało zmierzone
    zużycie?

    > Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się
    > liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski

    No chyba, że jakaś norma tak właśnie to nazwała.

    > Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza
    > 4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a ja nie bede w
    > stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak.

    Z normą?
    Być może.
    Pisz do Brukseli.

  • 136. Data: 2012-06-01 08:12:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
    > mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców.

    Nie będą, skoro jeden pisze o wielkim mieście Sieradzu (LOL), a drugi o
    staniu w korkach Warszawie.

  • 137. Data: 2012-06-01 08:14:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > (140-150km/h).
    >
    > Nadal uważasz, że powyższy wynik dla silnika 1.4 zasilanego ON jest

    Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście (gdzieś z
    połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak, uważam że 5,8 to
    bardzo normalny wynik.

  • 138. Data: 2012-06-01 08:33:06
    Od: "mcgregor" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > bardzo ładne zużycie. Jak to robisz?
    Jazda w mieście w większości bez korków, zwykłe stanie 1-2 cykle na
    swiatłach, dojazd do pracy 100 km dziennie (80 km trasa/20 km po mieście).
    Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
    świeci.

  • 139. Data: 2012-06-01 10:13:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 01:02, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej.
    > A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo.
    > Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a jedynie
    > zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie 40/70" a nie
    > "tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie.

    Rozbawiłeś mnie - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna
    wiadomo, że z rzeczywistością związek ma średni. Poszukaj sobie
    jak się robi takie testy (ECE itd.)
    Nawet w wiki coś tam opisali:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles

  • 140. Data: 2012-06-01 10:17:03
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
    > I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5 pali
    > mniej od Priusa gdy jadą razem.

    Masz na mysli ten "test" Top Gear http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ?
    Ogladalem to w TV i to co mnie rozbawilo to to ze BMW siedzialo caly czas na ogonie
    Toyoty. Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali sytuacje w
    ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie, nie jada powoli. Wiec
    silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom zalezalo zeby to
    Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym miescie. I prosze, mamy wynik "jaki
    trzeba". Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: