eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 111. Data: 2012-05-30 21:04:45
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 30 May 2012 00:30:37 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Tomasz,
    >
    > Wednesday, May 30, 2012, 12:14:40 AM, you wrote:
    >
    >>>> A jakiego zużycia oczekujesz po 106KM, benzynowym silniku? To nie
    >>>> Yaris 1.0...
    >>> na trasie przy 90kmh, mysle ze 5,0 to juz by było coś jak na lanosa.
    >>> Samochód nie jest duży.
    >> Lanos znowu ani nie był szczególnie mały, ani szczególnie ekonomiczny.
    >> 6l/100km to już raczej dobry wynik.
    >
    > Było 5.8...
    >
    >> A ile deklarował producent w trasie?
    >
    > 10.2/5.6/7.4 (miasto/90/120 km/h) - ale te 90 i 120 dotyczy jazdy
    > jednostajnej.
    >
    > Szkoda, że w bezsensownym udowadnianiu, ile ma palić Lanos zagubiło
    > sie meritum, czyli to, że możliwość ekstremalnie niskiego spalania w
    > bardzo nietypowych warunkach ma się nijak do rzeczywistości

    Ale nadają się do porównywania między różnymi autami - tak samo jak inne
    parametry typu Vmax czy przyspieszenie, też mierzone w brzegowych
    warunkach eksploatacji.

    Bo tak samo można marudzić że czasy przyspieszeń "kłamią", bo nikt (?) tak
    nie jeździ (a przynajmniej rzadko), a producenci powinni podawać czasy przy
    eksploatacji typowej, czyli np. zmieniając biegi wcześniej, nie wciskając
    gazu do końca itp., bo tak robi większość kierowców przyspieszająć.

    Tylko wtedy już się taki parametr nie będzie nadawał do niczego, poza
    poprawianiem samopoczucia kierowców którzy "przyspieszyli szybciej niż
    fabryka podaje".

    Dlatego ekstremalnie zużycie paliwa w jakimś tam określonym cyklu jest ok,
    bo pozwala porównać między sobą samochody i w sumie tylko tyle.
    A później zależnie od umiejętności i stylu jazdy jeden kierowca będzie
    zużywał 90% deklarowanego paliwa, a inny 130% - ale stosunek między
    samochodami mniej-więcej taki jak producent podaje.


  • 112. Data: 2012-05-30 21:51:16
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-30 00:09, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    >> LOL - podaj definicję ekonomicznego samochodu :)
    >
    > ekonomiczny to taki który przy ecodrivingu pozwala na osiągnięcie wyniku w
    > który nikt nie wierzy.

    O nie - ekonomiczny to taki, który przy normalnej eksploatacji pali
    niewiele. Zabawy w ecodriving to sobie można robić jak się komuś
    nudzi, albo dla rozrywki. Przeglądałem Twoje wyniki i toyka podobna
    do Twojej paliła mi w zasadzie zawsze sporo więcej. Wyjątki to
    spokojna urlopowa jazda poza terenem zabudowanym (nie w Polsce), ale
    z wyłączeniem autostrad - tam bez problemu schodziła poniżej
    6,5l/100km. Przy codziennej jeździe w Polsce (w większości
    stołeczne korki i krótkie trasy) to średnia wychodzi zdrowo
    powyżej 8l/100km. Żeby nie było, że coś zepsute - jeżdżę
    spokojnie i jak ostatnio musiałem żonce podebrać pojazd, to
    na trasie W-wa - Katowice i z powrotem spaliła 7l/100km.
    Najśmieszniejsze jest to, że tak pali od nowości :)





  • 113. Data: 2012-05-30 23:11:42
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:jq5ts6


    > nudzi, albo dla rozrywki. Przeglądałem Twoje wyniki i toyka podobna
    > do Twojej paliła mi w zasadzie zawsze sporo więcej. Wyjątki to

    z tego co pamietam, masz 4efe a moja była VVTI. Ale nie wiem która pali
    mniej.

    > spokojna urlopowa jazda poza terenem zabudowanym (nie w Polsce), ale
    > z wyłączeniem autostrad - tam bez problemu schodziła poniżej
    > 6,5l/100km.

    Mi się udało schodzić <5, ale jezdzilem 90kmh i optymalizując jazdę.

    > Przy codziennej jeździe w Polsce (w większości
    > stołeczne korki i krótkie trasy) to średnia wychodzi zdrowo
    > powyżej 8l/100km. Żeby nie było, że coś zepsute - jeżdżę

    i tak by u mnie wyszło, ale mialem tez specyficzny sposob eksploatacji -
    więcej w trasach, mniej w mieście. Kiedyś jezdziłem zimą w większości po
    mieście i spalanie wychodziło około 9-10/100, ale to były odcinki po 2,5km i
    przy jezdzie bardzo delikatnej

    > spokojnie i jak ostatnio musiałem żonce podebrać pojazd, to
    > na trasie W-wa - Katowice i z powrotem spaliła 7l/100km.

    ale moze jechales 120kmh :)



  • 114. Data: 2012-05-31 00:55:14
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 28 May 2012 20:59:04 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego
    >>>>> - będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
    >>>>
    >>>> Nie da się.
    >>>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
    >>>>
    >>> z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji "na nie"? No i jakie
    >>> był na tak? Znaczy - róznice 0.3 czy 3.0? :)
    >>
    >> Różnice miał AFAIR bardzo duże, ale właściciel jeździł z prędkością
    >> maksymalną po autostradzie (dostawczakiem jakimś), a upierał się że
    >> nie może to mieć żadnego znaczenia, bo samochód ma palić tyle ile
    >> producent obiecał niezależnie od tego jak się jeździ.
    >
    > no i wszystko jasne.
    > Nawet jeżeli w Polsce obowiązywało prawo precedensu (a przeciez nie
    > obowiązuje) to ten przykład nijak ma siędo omawianego w watku.
    > Ergo "nie da się" bez podstaw.

    Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił 16-19l/100km,
    potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył 10.7, drugiemu 11.


  • 115. Data: 2012-05-31 01:59:03
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił
    > 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył
    > 10.7, drugiemu 11.

    to rzeczywiście spora różnica - 40%.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"


  • 116. Data: 2012-05-31 08:25:41
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >> Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił
    >> 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył
    >> 10.7, drugiemu 11.
    >
    > to rzeczywiście spora różnica - 40%.

    I bardzo realna, sądząc po własnych wynikach w stosunku do wartości
    podawanych w przeróżnych folderach z bzdurami (czytaj danymi technicznymi).


  • 117. Data: 2012-05-31 09:48:19
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-30 23:11, Arbiter pisze:
    > "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał:
    >
    >> nudzi, albo dla rozrywki. Przeglądałem Twoje wyniki i toyka podobna
    >> do Twojej paliła mi w zasadzie zawsze sporo więcej. Wyjątki to
    >
    > z tego co pamietam, masz 4efe a moja była VVTI. Ale nie wiem która pali
    > mniej.

    4efe mam w domu nadal i spalanie jest porównywalne do VVTI. Sprawdzone
    empirycznie pod tą samą nogą w podobnych warunkach.

    >> spokojna urlopowa jazda poza terenem zabudowanym (nie w Polsce), ale
    >> z wyłączeniem autostrad - tam bez problemu schodziła poniżej
    >> 6,5l/100km.
    >
    > Mi się udało schodzić<5, ale jezdzilem 90kmh i optymalizując jazdę.

    Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
    paliła przy normalnej eksploatacji.

    >> Przy codziennej jeździe w Polsce (w większości
    >> stołeczne korki i krótkie trasy) to średnia wychodzi zdrowo
    >> powyżej 8l/100km. Żeby nie było, że coś zepsute - jeżdżę
    >
    > i tak by u mnie wyszło, ale mialem tez specyficzny sposob eksploatacji -
    > więcej w trasach, mniej w mieście.

    O widzisz - a jednak. W związku z powyższym Twoje wyniki można
    traktować najwyżej jako ciekawostkę, a nie punkt odniesienia.
    Podobnie jak te, które przytaczałeś i opowieści o tym, jak to
    samochody bez problemu powinny schodził poniżej 5l/100km.
    (ba, chyba nawet ktoś pisał o 4 litrach)

    > Kiedyś jezdziłem zimą w większości po
    > mieście i spalanie wychodziło około 9-10/100, ale to były odcinki po 2,5km i
    > przy jezdzie bardzo delikatnej

    Pod 10l/100km potrafi podchodzić porą zimową na Puławskiej po 10km
    w jedną stronę w korkach porannych i popołudniowych. I tak to
    wygląda w przypadku bardzo wielu samochodów, tylko zazwyczaj nikt
    się nie licytuje, ponieważ to normalka i opowieści producentów
    oraz "rybaków" należy traktować z przymrużeniem oka.

    >> spokojnie i jak ostatnio musiałem żonce podebrać pojazd, to
    >> na trasie W-wa - Katowice i z powrotem spaliła 7l/100km.
    >
    > ale moze jechales 120kmh :)

    Jak wygląda obecnie "gierkówka" to wiele osób tutaj wie i tam
    jest różnie, a 90 to ja nie będę jechał dla wyniku jak mogę
    szybciej, tym bardziej, że muszę dotrzeć na miejsce na określoną
    godzinę.







  • 118. Data: 2012-05-31 09:59:07
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>> Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił
    >>> 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył
    >>> 10.7, drugiemu 11.
    >>
    >> to rzeczywiście spora różnica - 40%.
    >
    > I bardzo realna, sądząc po własnych wynikach w stosunku do wartości
    > podawanych w przeróżnych folderach z bzdurami (czytaj danymi
    > technicznymi).
    >
    No tak, ale pytanie, dlaczego jako konsument mamy zakładać, że firma
    sprzedajaca nam samochód okłamuje nas, tworząc ofertę sprzedaży?
    Zwłaszcza jeżeli dotyczy to towaru dośc drogiego jakim jest samochód.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.


  • 119. Data: 2012-05-31 10:04:39
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:3...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>> Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił
    >>>> 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył
    >>>> 10.7, drugiemu 11.
    >>>
    >>> to rzeczywiście spora różnica - 40%.
    >>
    >> I bardzo realna, sądząc po własnych wynikach w stosunku do wartości
    >> podawanych w przeróżnych folderach z bzdurami (czytaj danymi
    >> technicznymi).
    >>
    > No tak, ale pytanie, dlaczego jako konsument mamy zakładać, że firma
    > sprzedajaca nam samochód okłamuje nas, tworząc ofertę sprzedaży?

    Ale ona nas nie okłamuje.
    Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne zużycie,
    okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im mylić dwa
    systemy walutowe.



  • 120. Data: 2012-05-31 13:30:20
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "mcgregor" <s...@w...pl>

    > A jakiego zużycia oczekujesz po 106KM, benzynowym silniku? To nie
    > Yaris 1.0...
    >
    Honda Civic 1,5 VTECE 115 KM
    Statystyka z motostat:
    Twój pojazd przejechał 108 324 km i zużył 6 350 l paliwa o wartości 28
    730 PLN
    Koszt paliwa: 26.55 PLN/100km 28 553.20 PLN na 107 558.0 km
    Zużycie paliwa: 5.87 l/100km 6 309.52 l na 107 558.0 km
    80% trasa/ 20% miasto 200 tys. mieszk.


strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 30 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: