  • 121. Data: 2012-05-31 14:59:04
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale ona nas nie okłamuje.
    > Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne
    > zużycie, okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im
    > mylić dwa systemy walutowe.

    tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
    biegli.
    Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
    Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
    miejskim (pomijajać jakisdłusze staniu w kordu czy inne anomalie - mówie o
    jeżdzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 122. Data: 2012-05-31 16:59:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-31 14:59, Budzik pisze:
    (...)

    > tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
    > biegli.

    A biegli to jak badali? Znasz fabryczną procedurę testową?

    > Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.

    Tak, w warunkach laboratoryjnych :)

    > Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
    > miejskim (pomijajać jakisdłusze staniu w kordu czy inne anomalie - mówie o
    > jeżdzie.

    Odpowiednio dobranej, na gorącym silniku, w stosownej temperaturze
    powietrza itd.. Tak, jesteś naiwny.

  • 123. Data: 2012-05-31 17:22:44
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq7kog$fr3

    > Zużycie paliwa: 5.87 l/100km 6 309.52 l na 107 558.0 km
    > 80% trasa/ 20% miasto 200 tys. mieszk.

    bardzo ładne zużycie. Jak to robisz?

  • 124. Data: 2012-05-31 19:53:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
    > biegli.

    No i?

    > Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.

    Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek
    egzemplarzem.

    > Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
    > miejskim

    Czyli robisz to o czym pisałem - z własnej niewiedzy chcesz wyciągać jakieś
    wnioski.

  • 125. Data: 2012-05-31 19:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > Tak, w warunkach laboratoryjnych :)

    dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.

  • 126. Data: 2012-05-31 20:18:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.

    Nie jest, bo podają wg jakiej normy jest wyliczane zużycie.
    A że ktoś jej nie zna, to jest wina tylko i wyłącznie tego kogoś, a nie
    koncernów.

  • 127. Data: 2012-05-31 20:37:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 31 May 2012 17:59:00 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.

    A widzisz inaczej możliwość _porównywalnego_ zmierzenia zużycia paliwa w
    różnych samochodach?

    Bo niestety nie zrobisz tego inaczej niż określając dokładnie ile samochód
    ma przejechać z jaką prędkością, jak ją zmieniać, ile stać, a wszystko
    jeszcze w określonej temperaturze. A odtworzyć to można tylko w
    laboratorium.

    Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już
    nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne warunki,
    inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
    różne wyniki.

  • 128. Data: 2012-05-31 21:20:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-31 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.

    Jakie to oszustwo? W jakiś sposób różni producenci muszę podać
    zużycie w tych samych warunkach, które później można porównywać.
    Inaczej tego się zrobić nie da. Stąd też pisałem, że porównania
    indywidualnych ekstremalnych wyników można tylko traktować jak
    ciekawostki. Na początku tego wątku podawałem swoją propozycję
    sprawdzenia tych dwóch i30 - każdego biorę na 2 tygodnie
    i jeżdżę po swoich trasach z pełną regularnością. Różnice
    w warunkach się skompensują i jak różnica wyjdzie między
    egzemplarzami pow. (powiedzmy) 0,5l/100km to będzie można
    stwierdzić, że z jednym z nich jest coś nie tak. Przy okazji
    potwierdzę ile się różnie spalanie rzeczywiste od katalogowego.
    A jak ktoś sobie jeździ z kolegą...

  • 129. Data: 2012-05-31 23:41:57
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-31 17:22, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "mcgregor"<s...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci news:jq7kog$fr3

    > bardzo ?adne zu?ycie. Jak to robisz?

    Jeździ praktycznie tylko w trasie. Bo to miasto, z cyklem miejskim mało
    ma wspólnego.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 130. Data: 2012-06-01 01:02:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > Jakie to oszustwo?

    kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej.
    A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo.
    Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a jedynie
    zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie 40/70" a nie
    "tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie.