    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Thu, 31 May 2012 09:48:19 +0200

    W dniu 2012-05-30 23:11, Arbiter pisze:

    > z tego co pamietam, masz 4efe a moja była VVTI. Ale nie wiem która pali
    > mniej.

    4efe mam w domu nadal i spalanie jest porównywalne do VVTI. Sprawdzone
    empirycznie pod tą samą nogą w podobnych warunkach.

    > Mi się udało schodzić<5, ale jezdzilem 90kmh i optymalizując jazdę.

    Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
    paliła przy normalnej eksploatacji.

    > i tak by u mnie wyszło, ale mialem tez specyficzny sposob eksploatacji -
    > więcej w trasach, mniej w mieście.

    O widzisz - a jednak. W związku z powyższym Twoje wyniki można
    traktować najwyżej jako ciekawostkę, a nie punkt odniesienia.
    Podobnie jak te, które przytaczałeś i opowieści o tym, jak to
    samochody bez problemu powinny schodził poniżej 5l/100km.
    (ba, chyba nawet ktoś pisał o 4 litrach)

    > Kiedyś jezdziłem zimą w większości po
    > mieście i spalanie wychodziło około 9-10/100, ale to były odcinki po 2,5km i
    > przy jezdzie bardzo delikatnej

    Pod 10l/100km potrafi podchodzić porą zimową na Puławskiej po 10km
    w jedną stronę w korkach porannych i popołudniowych. I tak to
    wygląda w przypadku bardzo wielu samochodów, tylko zazwyczaj nikt
    się nie licytuje, ponieważ to normalka i opowieści producentów
    oraz "rybaków" należy traktować z przymrużeniem oka.

    > ale moze jechales 120kmh :)

    Jak wygląda obecnie "gierkówka" to wiele osób tutaj wie i tam
    jest różnie, a 90 to ja nie będę jechał dla wyniku jak mogę
    szybciej, tym bardziej, że muszę dotrzeć na miejsce na określoną
    godzinę.