-
71. Data: 2013-07-19 13:07:13
Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:ksb0g3$9od$3@dont-email.me...
>> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym samochodem, to
>> by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie to klient nawet
>> sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
>>
>> J.
>
> nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało, ze
> się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)
Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny być dostosowane
do wymagań krajowych?
J. -
72. Data: 2013-07-19 13:09:21
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:ks9las$od$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach? -
73. Data: 2013-07-19 13:11:31
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ksahgc$dpd$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
>> On 2013-07-18, masti <g...@t...hell> wrote:
>>>>>> Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
>>>>>> pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
>>>>>> problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
>>>>>> z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?
>>>>>
>>>>> A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
>>>>> wymiarów kół o różnym obwodzie.
>>>>>
>>>> A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?
>>>
>>> niedokładność pomiaru drogi
>>>
>> A no tak. Mea culpa :-)
>>
> W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła metoda
nie jest zależna od obcych.
J. -
74. Data: 2013-07-19 13:13:28
Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
Od: "cef" <c...@i...pl>
Jan Koval wrote:
>>> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym
>>> samochodem, to by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie
>>> to klient nawet sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
>>>
>>> J.
>>
>> nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało,
>> ze się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)
>
> Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny
> być dostosowane do wymagań krajowych?
Jesteś pewny, że sposob wymiany żarówki jest wyszczególniony jakoś
w wymaganiach do homologacji typu?
-
75. Data: 2013-07-19 13:17:29
Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:51e91f5c$0$1465$65785112@news.neostrada.pl...
> Jan Koval wrote:
>
>>>> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym
>>>> samochodem, to by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie
>>>> to klient nawet sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
>>>>
>>>> J.
>>>
>>> nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało,
>>> ze się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)
>>
>> Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny
>> być dostosowane do wymagań krajowych?
>
> Jesteś pewny, że sposob wymiany żarówki jest wyszczególniony jakoś
> w wymaganiach do homologacji typu?
Nie jestem. Nawet jestem pewny, że tam tego nie ma. :)
Ale od prowadzącego wymaga się sprawnego pojazdu (oświetlenie) pod groźbą zatrzymania
dowodu rejestracyjnego.
Chyba założę stabilizator 12V dla świateł mijania -
76. Data: 2013-07-19 15:02:17
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2013-07-19 13:09, Jan Koval pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:ks9las$od$1@news.task.gda.pl...
>> W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
> W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?
>
A paliwo jest w układzie nieinercjalnym względem zbiornika ;)
R
-
77. Data: 2013-07-19 19:33:23
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
>>>> Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
>>> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
>> A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?
>
> No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
> Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.
Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;)
Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem -
praktycznie 4 sztuki.
Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby
się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy
jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik.
Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod
warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-)
Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie
"grawitację".
No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności
latającego w zbiorniku paliwa ;)
Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów
do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik
niezależnie od temperatury.
No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś
przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może
pochować.
A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny
plan idzie na grzyby :)
Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :)
-
78. Data: 2013-07-19 19:42:19
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 19 Jul 2013 13:11:31 +0200, Jan Koval napisał(a):
>> W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
> Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła
metoda nie jest zależna od obcych.
Jeśli chodzi o mierzenie odległości, to GPS i tak jest ultra dokładny.
Mając niedokładność +-20m, to przejeżdżając 100km niedokładność wyniesie
coś około 40m.
Na długich prostych prędkościomierz mógłby się tym dość dokładnie
kalibrować.
Gorzej jak się ktoś kręci po parkingach albo po mieście :)
Natomiast ta dokładność prędkościomierza to też jest śmieszna sprawa.
W Oplu mam możliwość zaprogramowania obwodu koła - po podaniu prawidłowego
drogomierz mierzy prawidłowo odległość, a prędkościomierz pokazuje zawsze
5% więcej.
Nie jest to żaden problem prędkościomierza, bo jak każę prędkościomierzowi
wyświetlić 100km/h to pokazuje 100.
A jak jadę 100km/h to pokazuje 105.
Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.
-
79. Data: 2013-07-19 20:40:11
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2013-07-19 19:42, Tomasz Pyra pisze:
(ciach)
> Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
> prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.
>
Wszystkie prędkościomierze kłamią.
A o ile, to zależy od marki.
Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205
-
80. Data: 2013-07-20 10:27:00
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello megrims,
Friday, July 19, 2013, 8:40:11 PM, you wrote:
>> Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
>> prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.
> Wszystkie prędkościomierze kłamią.
> A o ile, to zależy od marki.
> Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205
I tam - prędkościomierz jest wskaźnikiem a nie miernikiem. +7.3% błędu
jest dopuszczalne. niedopuszczalny jest błąd na minus.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)