eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie według komputera pokładowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 138

  • 71. Data: 2013-07-19 13:07:13
    Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
    news:ksb0g3$9od$3@dont-email.me...
    >> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym samochodem, to
    >> by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie to klient nawet
    >> sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
    >>
    >> J.
    >
    > nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało, ze
    > się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)

    Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny być dostosowane
    do wymagań krajowych?

    J.


  • 72. Data: 2013-07-19 13:09:21
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ks9las$od$1@news.task.gda.pl...
    >W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
    W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?


  • 73. Data: 2013-07-19 13:11:31
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ksahgc$dpd$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2013-07-18 11:30, AZ pisze:
    >> On 2013-07-18, masti <g...@t...hell> wrote:
    >>>>>> Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
    >>>>>> pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
    >>>>>> problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
    >>>>>> z fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?
    >>>>>
    >>>>> A na przykład w tym że do danego samochodu jest homologowane kilka
    >>>>> wymiarów kół o różnym obwodzie.
    >>>>>
    >>>> A co to ma wspolnego ze srednim spalaniem?
    >>>
    >>> niedokładność pomiaru drogi
    >>>
    >> A no tak. Mea culpa :-)
    >>
    > W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
    Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła metoda
    nie jest zależna od obcych.

    J.


  • 74. Data: 2013-07-19 13:13:28
    Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Koval wrote:

    >>> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym
    >>> samochodem, to by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie
    >>> to klient nawet sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
    >>>
    >>> J.
    >>
    >> nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało,
    >> ze się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)
    >
    > Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny
    > być dostosowane do wymagań krajowych?

    Jesteś pewny, że sposob wymiany żarówki jest wyszczególniony jakoś
    w wymaganiach do homologacji typu?


  • 75. Data: 2013-07-19 13:17:29
    Temat: Re: Spalanie wed?ug komputera pok?adowego
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:51e91f5c$0$1465$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jan Koval wrote:
    >
    >>>> Jakby policja egzekwowala jazde nieprawidlowo oswietlonym
    >>>> samochodem, to by sie to bardzo szybko zmienilo, bo dzis oczywiscie
    >>>> to klient nawet sobie nie zdaje sprawy co dostaje ..
    >>>>
    >>>> J.
    >>>
    >>> nasza policja łapała do czasu aż dostali Fordy Focusy i się okazało,
    >>> ze się nie da zmienić a radiowozy jeżdżą z jednym oczkiem :)
    >>
    >> Skoro samochody dostały homologacje na polski rynek to chyba powinny
    >> być dostosowane do wymagań krajowych?
    >
    > Jesteś pewny, że sposob wymiany żarówki jest wyszczególniony jakoś
    > w wymaganiach do homologacji typu?

    Nie jestem. Nawet jestem pewny, że tam tego nie ma. :)
    Ale od prowadzącego wymaga się sprawnego pojazdu (oświetlenie) pod groźbą zatrzymania
    dowodu rejestracyjnego.

    Chyba założę stabilizator 12V dla świateł mijania


  • 76. Data: 2013-07-19 15:02:17
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 13:09, Jan Koval pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ks9las$od$1@news.task.gda.pl...
    >> W dniu 18.07.2013 22:50, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
    > W układzie inercjalnym pełnym przeciążeń w różnych kierunkach?
    >

    A paliwo jest w układzie nieinercjalnym względem zbiornika ;)

    R


  • 77. Data: 2013-07-19 19:33:23
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
    >>>> Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
    >>> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
    >> A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?
    >
    > No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
    > Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.

    Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;)

    Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem -
    praktycznie 4 sztuki.
    Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby
    się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy
    jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik.

    Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod
    warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-)

    Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie
    "grawitację".

    No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności
    latającego w zbiorniku paliwa ;)

    Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów
    do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik
    niezależnie od temperatury.
    No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś
    przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może
    pochować.

    A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny
    plan idzie na grzyby :)

    Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :)


  • 78. Data: 2013-07-19 19:42:19
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 13:11:31 +0200, Jan Koval napisał(a):

    >> W sumie to odbiornik GPS w standardzie by pomógł.
    > Trochę. One też ma niedokładność zależną od obcych mocarstw. Znaczy ta zwykła
    metoda nie jest zależna od obcych.

    Jeśli chodzi o mierzenie odległości, to GPS i tak jest ultra dokładny.
    Mając niedokładność +-20m, to przejeżdżając 100km niedokładność wyniesie
    coś około 40m.

    Na długich prostych prędkościomierz mógłby się tym dość dokładnie
    kalibrować.
    Gorzej jak się ktoś kręci po parkingach albo po mieście :)

    Natomiast ta dokładność prędkościomierza to też jest śmieszna sprawa.
    W Oplu mam możliwość zaprogramowania obwodu koła - po podaniu prawidłowego
    drogomierz mierzy prawidłowo odległość, a prędkościomierz pokazuje zawsze
    5% więcej.
    Nie jest to żaden problem prędkościomierza, bo jak każę prędkościomierzowi
    wyświetlić 100km/h to pokazuje 100.
    A jak jadę 100km/h to pokazuje 105.

    Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
    prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.


  • 79. Data: 2013-07-19 20:40:11
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-19 19:42, Tomasz Pyra pisze:
    (ciach)
    > Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
    > prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.
    >

    Wszystkie prędkościomierze kłamią.
    A o ile, to zależy od marki.
    Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205


  • 80. Data: 2013-07-20 10:27:00
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello megrims,

    Friday, July 19, 2013, 8:40:11 PM, you wrote:

    >> Czyli po prostu w oprogramowaniu jest specjalna funkcja która mnoży
    >> prędkość x1.05 nim ją przekaże do prędkościomierza.
    > Wszystkie prędkościomierze kłamią.
    > A o ile, to zależy od marki.
    > Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205

    I tam - prędkościomierz jest wskaźnikiem a nie miernikiem. +7.3% błędu
    jest dopuszczalne. niedopuszczalny jest błąd na minus.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: