eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanieRe: Spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: <6...@...204502.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie
    Date: Tue, 16 Apr 2013 20:45:02 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 78
    Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid.130416.invalid>
    References: <0...@b...poznan.pl>
    <3...@g...com>
    <516914fe$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5169262d$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <516972e3$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rwuswd0z7bj0$.3qmnm5n4c417.dlg@40tude.net>
    <51697d98$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <194rplgqngbh3$.1cbq5lo4n660j$.dlg@40tude.net>
    <5169d082$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <kkdtnk$jho$1@mx1.internetia.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <516b1a05$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <516c2757$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <516c3782$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <516d6bf7$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newelite2.bshellz.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: somewhere.invalid 1366137901 5668 46.4.214.108 (16 Apr 2013 18:45:01 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Apr 2013 18:45:01 +0000 (UTC)
    X-Name: Tomasz Nycz
    X-Authenticated-User: TomN
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489469
    [ ukryj nagłówki ]

    Cavallino w
    <news:516d6bf7$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    >>> Wystarczy nie wierzyć ludziom, którzy nie potrafią rozwiązać prostego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> równania z jedną niewiadomą.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >> ale jak to weryfikować?

    > Np. nie wierzyć na słowo nikomu, kto podaje dane mocno różniące się w dół od
    > Twoich własnych doświadczeń.

    A w górę?

    >> Po trzecie mój zbiornik w samochodzie ma 44 litry. Regularnie jeżdze do
    >> rezerwy i wlewam około 40 litrów a czasami wiecej.
    >> To ile u mnie będzie wynosił maksymalnie błąd pomiaru?

    > Różnie, ale obstawiam że minimum 5%.


    Czyli w sumie 10% może być od tego co koń z klapką mógł zaobserwować

    >> A co do Twojego sposobu - jeżdziłem w życiu różnymi samochodami. Niekóre
    >> właczały rezerwe jak jechałem po łuku po czym wyłączały na prostej i np.
    >> jeszcze przez 20 km nie włączały ponownie.
    > Pisałem i o tym.

    Może i pisałeś, ale...

    >> nie oznacza, że tego
    >> palkiwa jest zawsze tyle samo. To może być 5 litrów, może 7 ale może być
    >> tez 10, prawda?

    > Ergo - paliwa w baku jest zawsze tyle samo i jest to dzielone przez średnie
    > zużycie.

    ... i dlatego ta sama ilość paliwa podzielona przez średnie zużycie -- na
    łuku włącza rezerwę a na prostej -- już nie

    > Wierz lub nie, ale z racji zawodu umiem mniej więcej ocenić działanie
    > algorytmu, który prowadzi do jakichś wyników.

    Taa, patrz podkreślone twoje słowa o jednej niewiadomej -- czyżby to była
    liczba zakrętów/łuków do ostatniej stacji do której dojedziesz?


    >> Ale zeby nie było - nie twierdzę, że Twój sposób przy tym konkretnym
    >> samochodzie jest zły - zapewne daje bardzo zblizone do realnych wyniki.
    >> Niemniej wydaje się, że jest mało uniwersalny.
    >> A co z inymi samochodami?

    > Kasuję pomiar po ostatnim zapaleniu się lampki.

    Na ostatnich światłach skręć w prawo -- taką uzyskałem dostałem gdy się o
    drogę zapytałem -- przez CB -- w Poznaniu. Podejrzewam, że koń...

    Ostatnie zapalenie się lampki, bo świeci na prostej i nie gaśnie?

    I żeby nie było: średnie spalanie wg komputera z poprzednich 20 000km to
    8.9l/100km i zgodziło się z tym co tankowałem, średnia prędkość 59km/h,
    Kolejne 5400km wyszło 7.2l/100km i też się zgadza z tym co tankowałem
    (średnia prędkość 64km/h) -- przejadę kilka razy autostradą i po kolejnych
    15 000 km wyjdzie znowu w okolicach 9l/100km i 60km/h, a średnia prędkość i
    tak spadnie.

    Dane z licznika kasowanego co 20 000km

    I od x lat oraz setek tysięcy kilometrów samochody z silnikiem benzynowym
    spalają pod moją nogą właśnie w okolicach 9 litrów na 100 kilometrów, ale
    to nie jest powód, żeby nie wierzyć, że innym pala mniej, nawet o 2 litry.

    --
    'Tom N'

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: