-
21. Data: 2010-08-08 14:44:45
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
> Dobra nie bede sie znecal.
Nad samym sobą ? ;->
> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to
> zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego
> na turbosprezarce,
Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy
siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy
małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem
zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować
łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly
> VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia
> cisnienia doladowania,
Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten
program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin.
Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na
EDC16 kosztuje min. 60 zł.
Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko
zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na
problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty
próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do
> wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure
> opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic
> turbosprezarke.
Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak
jak na tych logach -
http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę
autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany
reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym
ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania
Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych
elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....
N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na
kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to
oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek
który idzie z ECU -
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
f1c9da.html
Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi
do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie
wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
--
Bugatti
-
22. Data: 2010-08-08 15:23:35
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Od: Karolek <d...@o...pl>
Bugatti pisze:
> Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
>
>> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
>> Dobra nie bede sie znecal.
>
> Nad samym sobą ? ;->
>
Nad toba matolku.
>> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz
>> to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
>> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika
>> podcisnieniowego na turbosprezarce,
>
> Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na
> owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a
> więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w
> turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
>
> Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
> domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga
> schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
>
Bla bla bla... jak to sie ma do twojej teorii o czujniku? :P
>> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
>> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
>> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
>> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
>> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
>> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy
>> zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci
>> przekroczenia cisnienia doladowania,
>
> Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz
> ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
> Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z
> chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u
> niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł.
>
A po co komu najnowsza wersja? :>
Wymyslasz kosmiczne technologie na prosta, oklepana usterke.
> Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....
Ach tak?
Wymien te wiele rzeczy, ktorych nie wymienil Andrzej Kaźmierczak.
nie tylko
> zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest).
>Użytkownik darek.s który na
> problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a
> ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
>
Nie, ja nic nie wmawiam, ja potwierdzilem to co napisal Andrzej Kaźmierczak.
No i co najwyzej smialem sie z twojej pseudo fachowosci.
>> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc
>> do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac
>> procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek,
>> wyczyscic turbosprezarke.
>
> Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie
> tak jak na tych logach -
> http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
> kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą
> dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w
> dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która
> obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił
> ciśnienie doładowania
>
Bla bla bla, wystarczy ze odczyta blad o przekroczeniu cisnienia
doladowania... chociaz dalej wracam do tego, ze przyczyna opisywanych
objawow jest przekroczenie cisnienia doladowania, a procedura naprawy
juz byla opisana.
> Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i
> innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie
> napisałeś....
>
> N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz
> na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej
> 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest
> przetarty kabelek który idzie z ECU -
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
f1c9da.html
>
> Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a
> drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
> Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na
> sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
>
Buhaha :>
To fachowiec z ciebie :P LOL
Jakbys mial inne podejsce do tematu to moze bym ci cos jeszcze
podpowiedzial, tak z praktyki na temat tego N75... ale troche mnie
irytuje twoj slepy upor i brak jakiejkolwiek samokrytyki.
>> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
>
> ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
>
Chcem... jak to mowia liczy sie gest.
--
Karolek