eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2010-08-08 14:44:45
    Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:

    > Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
    > Dobra nie bede sie znecal.

    Nad samym sobą ? ;->

    > N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to
    > zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
    > otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego
    > na turbosprezarce,

    Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy
    siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy
    małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem
    zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.

    Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
    domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować
    łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.

    > a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
    > Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
    > mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
    > otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
    > wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
    > Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly
    > VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia
    > cisnienia doladowania,

    Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten
    program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
    Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin.
    Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na
    EDC16 kosztuje min. 60 zł.

    Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko
    zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na
    problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty
    próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.

    > mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do
    > wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure
    > opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic
    > turbosprezarke.

    Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak
    jak na tych logach -
    http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
    kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę
    autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany
    reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym
    ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania

    Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych
    elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....

    N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na
    kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to
    oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek
    który idzie z ECU -
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
    f1c9da.html

    Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi
    do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
    Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie
    wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.

    > Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.

    ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p

    --
    Bugatti


  • 22. Data: 2010-08-08 15:23:35
    Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Bugatti pisze:
    > Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
    >
    >> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
    >> Dobra nie bede sie znecal.
    >
    > Nad samym sobą ? ;->
    >

    Nad toba matolku.

    >> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz
    >> to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
    >> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika
    >> podcisnieniowego na turbosprezarce,
    >
    > Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na
    > owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a
    > więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w
    > turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
    >
    > Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
    > domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga
    > schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
    >

    Bla bla bla... jak to sie ma do twojej teorii o czujniku? :P

    >> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
    >> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
    >> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
    >> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
    >> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
    >> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy
    >> zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci
    >> przekroczenia cisnienia doladowania,
    >
    > Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz
    > ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
    > Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z
    > chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u
    > niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł.
    >

    A po co komu najnowsza wersja? :>
    Wymyslasz kosmiczne technologie na prosta, oklepana usterke.

    > Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....

    Ach tak?
    Wymien te wiele rzeczy, ktorych nie wymienil Andrzej Kaźmierczak.

    nie tylko
    > zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest).
    >Użytkownik darek.s który na
    > problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a
    > ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
    >

    Nie, ja nic nie wmawiam, ja potwierdzilem to co napisal Andrzej Kaźmierczak.
    No i co najwyzej smialem sie z twojej pseudo fachowosci.

    >> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc
    >> do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac
    >> procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek,
    >> wyczyscic turbosprezarke.
    >
    > Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie
    > tak jak na tych logach -
    > http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
    > kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą
    > dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w
    > dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która
    > obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił
    > ciśnienie doładowania
    >

    Bla bla bla, wystarczy ze odczyta blad o przekroczeniu cisnienia
    doladowania... chociaz dalej wracam do tego, ze przyczyna opisywanych
    objawow jest przekroczenie cisnienia doladowania, a procedura naprawy
    juz byla opisana.

    > Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i
    > innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie
    > napisałeś....
    >
    > N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz
    > na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej
    > 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest
    > przetarty kabelek który idzie z ECU -
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
    f1c9da.html
    >
    > Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a
    > drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
    > Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na
    > sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
    >

    Buhaha :>
    To fachowiec z ciebie :P LOL
    Jakbys mial inne podejsce do tematu to moze bym ci cos jeszcze
    podpowiedzial, tak z praktyki na temat tego N75... ale troche mnie
    irytuje twoj slepy upor i brak jakiejkolwiek samokrytyki.

    >> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
    >
    > ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
    >

    Chcem... jak to mowia liczy sie gest.

    --
    Karolek

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: