-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Date: Sun, 08 Aug 2010 15:23:35 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 113
Message-ID: <i3mb8a$1a7l$1@news.mm.pl>
References: <i3gp9u$4jf$1@inews.gazeta.pl>
<4c5c60fb$0$21000$65785112@news.neostrada.pl> <i3j0gs$vic$1@news.mm.pl>
<i3k8cg$k3$1@node2.news.atman.pl>
<4c5dc00b$0$27026$65785112@news.neostrada.pl> <i3m2q4$2u88$1@news.mm.pl>
<4c5ea6b3$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1281273930 43253 81.190.86.247 (8 Aug 2010 13:25:30 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Aug 2010 13:25:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <4c5ea6b3$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302293
[ ukryj nagłówki ]Bugatti pisze:
> Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
>
>> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
>> Dobra nie bede sie znecal.
>
> Nad samym sobą ? ;->
>
Nad toba matolku.
>> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz
>> to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
>> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika
>> podcisnieniowego na turbosprezarce,
>
> Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na
> owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a
> więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w
> turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
>
> Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
> domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga
> schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
>
Bla bla bla... jak to sie ma do twojej teorii o czujniku? :P
>> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
>> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
>> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
>> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
>> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
>> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy
>> zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci
>> przekroczenia cisnienia doladowania,
>
> Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz
> ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
> Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z
> chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u
> niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł.
>
A po co komu najnowsza wersja? :>
Wymyslasz kosmiczne technologie na prosta, oklepana usterke.
> Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....
Ach tak?
Wymien te wiele rzeczy, ktorych nie wymienil Andrzej Kaźmierczak.
nie tylko
> zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest).
>Użytkownik darek.s który na
> problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a
> ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
>
Nie, ja nic nie wmawiam, ja potwierdzilem to co napisal Andrzej Kaźmierczak.
No i co najwyzej smialem sie z twojej pseudo fachowosci.
>> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc
>> do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac
>> procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek,
>> wyczyscic turbosprezarke.
>
> Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie
> tak jak na tych logach -
> http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
> kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą
> dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w
> dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która
> obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił
> ciśnienie doładowania
>
Bla bla bla, wystarczy ze odczyta blad o przekroczeniu cisnienia
doladowania... chociaz dalej wracam do tego, ze przyczyna opisywanych
objawow jest przekroczenie cisnienia doladowania, a procedura naprawy
juz byla opisana.
> Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i
> innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie
> napisałeś....
>
> N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz
> na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej
> 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest
> przetarty kabelek który idzie z ECU -
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
f1c9da.html
>
> Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a
> drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
> Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na
> sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
>
Buhaha :>
To fachowiec z ciebie :P LOL
Jakbys mial inne podejsce do tematu to moze bym ci cos jeszcze
podpowiedzial, tak z praktyki na temat tego N75... ale troche mnie
irytuje twoj slepy upor i brak jakiejkolwiek samokrytyki.
>> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
>
> ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
>
Chcem... jak to mowia liczy sie gest.
--
Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa