  • 1. Data: 2010-08-06 09:43:29
    Temat: Gwizd - zagadka
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Od jakiegoś czasu, podczas jazdy na trochę wyższych obrotach słyszę - nie
    wiem, jak to nazwać - coś w rodzaju wysokiego gwizdu.

    Pierwsze podejrzenie padło na sprężarkę od klimy - bo odgłos właśnie ze
    sprężarką się kojarzy - brzmi to tak, jak podczas startu śmigłowca :).

    Podobny odgłos mógłby powodować jakiś lekko ocierający o coś pasek.

    Słychać to wtedy, gdy spełnione są warunki:
    - włączony nawiew (niezależnie od klimatyzacji)
    - włączone "radio" (a właściwie odtwarzacz mp3)

    Głośność i ton gwizdu nie są zależne od głośności odtwarzacza, ani obrotów
    wentylatora. Za to ton gwizdu wznosi się wraz z obrotami silnika. Do tego
    podczas jazdy gwizd jest nieco głośniejszy, niż na postoju.

    Odgłos jest bardzo wysoki i nie sposób dojść, z jakiego kierunku dochodzi,
    ale nie dobiega z głośników.

    Radio to tani Medion, więc wszystkiego można się po nim spodziewać - ale
    lubię je, bo ma czytnik kart pamięci :).

    Czy ktoś ma jakiś pomysł, skąd to dochodzi i czym może być takie zjawisko
    spowodowane? O ile radio jest dosyć oczywistym podejrzanym, to mimo
    wszystko wydaje mi się, że nie powinno to wtedy zależeć od obrotów silnika
    (?), nie wspominając nawet o nawiewie.

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2010-08-06 10:04:00
    Temat: Re: Gwizd - zagadka
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    radio może przenosić zakłócenia z instalacji - czyli od wszelkiej maści
    silnkików (wycieraczki,dmuchawa),zapłonu i alternatora - tutaj związek z
    obrotami największy
    jak wyłączysz radio to przestaje gwizdać ?
    jeśli tak , to włącz radio i odłącz głośniki na kostce ISO (jeśli gwizd
    zniknie to chyba masz przyczynę) , jakoś mnie w kierunku głośników
    wysokotonowych nos prowadzi
    załóż filtr przy zasilaniu radia jeśli te przypuszczenia się potwierdzą

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 3. Data: 2010-08-06 10:13:20
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-06 09:43, Yakhub wrote:

> [...]
    > Słychać to wtedy, gdy spełnione są warunki:
    > - włączony nawiew (niezależnie od klimatyzacji)
    > - włączone "radio" (a właściwie odtwarzacz mp3)

    A sluchales pod maska?
    IMHO to dosc wyraznie wskazuje na alternator, szczegolnie pracujacy pod
    obciazeniem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2010-08-06 10:37:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yakhub pisze:

> [...]
    > spowodowane? O ile radio jest dosyć oczywistym podejrzanym, to mimo
    > wszystko wydaje mi się, że nie powinno to wtedy zależeć od obrotów silnika

    Radio, jak to juz napisano - odlacz glosniki i sprawdz.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-08-06 19:03:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Radio, jak to juz napisano - odlacz glosniki i sprawdz.

    No i warto pamiętać że niekoniecznie oznacza to problem z radiem. Równie
    dobrze może to być problem z alternatorem, a prawdopodobnie z
    regulatorem napięcia.
    Warto to sprawdzić nim padnie jakaś elektronika.