-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!
209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <i3gp9u$4jf$1@inews.gazeta.pl>
<4c5c60fb$0$21000$65785112@news.neostrada.pl> <i3j0gs$vic$1@news.mm.pl>
<i3k8cg$k3$1@node2.news.atman.pl>
<4c5dc00b$0$27026$65785112@news.neostrada.pl> <i3m2q4$2u88$1@news.mm.pl>
Subject: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Date: Sun, 8 Aug 2010 14:44:45 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Lines: 75
Message-ID: <4c5ea6b3$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.210.94
X-Trace: 1281271475 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22802 83.11.210.94:2612
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302289
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
> Dobra nie bede sie znecal.
Nad samym sobą ? ;->
> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to
> zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego
> na turbosprezarce,
Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy
siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy
małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem
zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować
łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly
> VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia
> cisnienia doladowania,
Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten
program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin.
Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na
EDC16 kosztuje min. 60 zł.
Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko
zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na
problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty
próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do
> wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure
> opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic
> turbosprezarke.
Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak
jak na tych logach -
http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę
autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany
reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym
ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania
Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych
elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....
N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na
kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to
oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek
który idzie z ECU -
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
f1c9da.html
Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi
do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie
wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.10 15:23 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg