eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
    .nl!xs4all!feeder.news-service.com!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!
    209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <i3gp9u$4jf$1@inews.gazeta.pl>
    <4c5c60fb$0$21000$65785112@news.neostrada.pl> <i3j0gs$vic$1@news.mm.pl>
    <i3k8cg$k3$1@node2.news.atman.pl>
    <4c5dc00b$0$27026$65785112@news.neostrada.pl> <i3m2q4$2u88$1@news.mm.pl>
    Subject: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
    Date: Sun, 8 Aug 2010 14:44:45 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Lines: 75
    Message-ID: <4c5ea6b3$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.210.94
    X-Trace: 1281271475 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22802 83.11.210.94:2612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302289
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:

    > Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
    > Dobra nie bede sie znecal.

    Nad samym sobą ? ;->

    > N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to
    > zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
    > otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego
    > na turbosprezarce,

    Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy
    siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy
    małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem
    zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.

    Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
    domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować
    łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.

    > a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
    > Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
    > mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
    > otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
    > wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
    > Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly
    > VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia
    > cisnienia doladowania,

    Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten
    program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
    Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin.
    Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na
    EDC16 kosztuje min. 60 zł.

    Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko
    zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na
    problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty
    próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.

    > mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do
    > wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure
    > opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic
    > turbosprezarke.

    Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak
    jak na tych logach -
    http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
    kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę
    autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany
    reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym
    ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania

    Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych
    elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....

    N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na
    kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to
    oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek
    który idzie z ECU -
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
    f1c9da.html

    Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi
    do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
    Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie
    wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.

    > Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.

    ;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: