    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Date: Tue, 20 Oct 2009 02:08:32 +0200

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 16:49:04 -0700 (PDT), Maciej K. Sesjusz napisał(a):

    > Sorki ze z innego konta ale nie mam dostepu do tamtego. Na D80 tak jak
    > pisalem z wylaczonym odszumianiem dlugiego czasu i wysokiego iso, na
    > kazdym aparacie tak testuje.

    Zdaje się że nie wszystkie aparaty wyłączają, kiedy twierdzą, że wyłączają.

    > Nie, aparat sluzy do robienia zdjec a za ta kupe kasey ktora dam
    > wymagam by robil to jak najlepiej. Jak kupie monitor EIZO i zobacze
    > martwe piksele to tez go oddam, bo zaplace kupe kasy i bede wymagał.

    Monitor i matryca CCD to trochę różne rzeczy. Inna technologia, inny poziom
    wymaganej precyzji.

    > Co do gwiazd, focles niebo 10mm ? Gwiazdy sa bardzo male, zapewne
    > domyslasz sie ze duzo mniejsze jak bys focil obiektywem TELE.

    Gwiazdy są obiektami punktowymi i ogniskowa nie ma tu nic do rzeczy,
    choćbyś puszkę podpiął pod teleskop na Mount Palomar. Krążek który widzisz
    na zdjęciach to efekt zaburzeń i zapylenia atmosfery.

    > Przynajmniej moja puszka Canona 40D wycina na oko 20% z nich.

    Jak chcesz na oko ocenić ilość gwiazd? Na jakiej podstawie? Sprawdzasz
    zdjęcia z atlasami nieba, obliczając po drodze jakiej jasności gwiazdowej
    obiektów możesz spodziewać się jeszcze widocznych? Skąd wiesz że cokolwiek
    wycina? Nie czepiam się na siłę, ale naprawdę nie wiem, jak bez mapy nieba
    możesz cokolwiek takiego ustalić?

    > Na tej
    > focie co pokazywalem zostawilem wylaczone odszymianie, z włączonym z
    > gwiazd zrobila sie szara plama lub w zupelnosci poznikaly - zapelnily
    > sie na czarno, oczywiscie nie te najwieksze.

    Ale zwykłe odszumianie czy odjęcie czarnej klatki? Szara plama to raczej
    nie może być efekt odejmowania...

    > W jej przypadku hot piksele widac tez na zwyklych fotach, oczywiscie
    > nie tak wyraznie jak na ciemnym tle zamknietego obiektywu.

    W takim razie serwis coś kręci. Tzn wytłumaczenie jest jak najbardziej
    prawdziwe, tylko coś wątpię czy właściwe w tym akurat przypadku.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."