  • Data: 2009-10-20 00:09:15
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej K. Sesjusz wrote:
    > Sorki ze z innego konta ale nie mam dostepu do tamtego. Na D80 tak jak
    > pisalem z wylaczonym odszumianiem dlugiego czasu i wysokiego iso, na
    > kazdym aparacie tak testuje.

    Daj linka do rawa.

    > Nie, aparat sluzy do robienia zdjec a za ta kupe kasey ktora dam
    > wymagam by robil to jak najlepiej. Jak kupie monitor EIZO i zobacze
    > martwe piksele to tez go oddam, bo zaplace kupe kasy i bede wymagał.

    Pokaż mi zdjęcie w normalnych warunkach, gdzie widać te hot piksele. IMHO
    zdecydowanie robisz z igły-widły.
    EIZO i jego piksele to zupełnie inna sprawa. To tak jak byś na tym
    monitorze mierzył sygnał, wyciągał go i dostawał obraz, którego normalnie
    nie widzisz. Chociaż zdjęcia nocne się zdarzają to jednak ich procent jest
    normalnie nikły. Jeśli robisz wyłącznie takie to znaczy że CCD nie jest
    dla Ciebie.

    > Co do gwiazd, focles niebo 10mm ? Gwiazdy sa bardzo male, zapewne
    > domyslasz sie ze duzo mniejsze jak bys focil obiektywem TELE.
    > Przynajmniej moja puszka Canona 40D wycina na oko 20% z nich. Na tej
    > focie co pokazywalem zostawilem wylaczone odszymianie, z włączonym z
    > gwiazd zrobila sie szara plama lub w zupelnosci poznikaly - zapelnily
    > sie na czarno, oczywiscie nie te najwieksze.

    Widzę, że nie rozróżniasz odejmowanie czarnej klatki od odszumiania. Może
    A300 to łączy w JPG, ale zrób RAW i zerknij do niego.
    Ciemna klatka to świetny pomysł - aparat pozbywa się tak nie tylko
    przegrzanych pikseli ale też i fioletowych rogów z matrycy.

    > W jej przypadku hot piksele widac tez na zwyklych fotach, oczywiscie
    > nie tak wyraznie jak na ciemnym tle zamknietego obiektywu.

    Wybacz, ale nie wierzę i mam ku temu powody, bo aparat krótkie czasy
    mapuje automatycznie. Pokaż.

    d.