    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Date: Sun, 13 Mar 2016 17:40:24 +0100
    <nbu5i3$kg0$1@dont-email.me> <nbu8ld$1sjj$2@gioia.aioe.org>
    <nbu9dn$o0$2@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nbv5hb$v08$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nc0k8c$af0$1@node2.news.atman.pl> <nc12al$ko3$2@dont-email.me>
    <nc1dgs$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nc1np4$hb7$1@node1.news.atman.pl> <nc297n$3ks$1@node1.news.atman.pl>
    <nc3a2k$jpc$1@gioia.aioe.org> <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Nie o Sondzie chciałem, tylko tak bardziej ogólnie. Nim sobie o kimś
    > brzydko pomyślę, to wolę zapytać.

    Deklarujesz więc, że od odpowiedzi zależy jak sobie o mnie pomyślisz.
    Zostaw proszę margines na "człowieka", żeby nie okazało się, że wszyscy
    "inni" niż Ty są źli. :)

    > Jak panowie elektronicy profesjonaliści oceniacie nudność programów
    popularnonaukowych? Czy
    > program nienudny, to wyłącznie taki, w którym mówią o krzemie i drutach,
    > a przy każdej kwestii poruszanej przez prowadzących można sobie w duchu
    > powtarzać z satysfakcją "wiem to! wiem to! wiem to!"?

    O rany. Jarosławie, nie pisz takich rzeczy, źle się to czyta, a jeszcze
    gorzej można sobie pomyśleć co siedzi Ci w tym momencie w głowie.

    Ale do rzeczy. Dlaczego uważasz, że elektronika-gościa może interesować
    tylko elektronika-temat? Gorzej - dlaczego uważasz, że najlepiej jest,
    gdy wpadamy w samozachwyt przy oglądaniu programu?
    Zupełnie nie ogarniam Twojego sposobu myślenia.

    Powiem Ci za to jak ja uważam, jak to jest w moim przypadku. Bardzo
    fajnie jest, gdy dowiaduję się czegoś nowego, jeszcze lepiej, gdy leży
    to choćby w pobliżu moich zainteresowań/potrzeb. Będę więc oglądał
    programy, w których goście mówią o krzemie jak to ująłeś, ale tak samo
    będę oglądał program o przekładni helikoptera i problemach z jej
    zaprojektowaniem, choć w życiu czymś takim się nie zajmowałem i już
    raczej nie będę. Nie bardzo chce mi się za to oglądać jak - pójdę za
    ciosem - jak wspaniale udało się dobrać skład oprysku do konkretnej
    odmiany stonki i jakie są w związku z tym rokowania na przyszłość.
    Po prostu niektóre rzeczy są ciekawe, inne nie i nie zmieni tego fakt,
    że prowadzący program mówili ciekawie. Po prostu czasami temat nie
    siadał. Inna rzecz, że i tak się wszystko oglądało, działała jak by
    magia serii, rytuał.

    > Na moje pytanie można w ogóle nie odpowadać, ale jeśli już, to szczerze.

    Słyszałem tylko raz taki tekst. Wypowiedział go szkolny psycholog do
    pewnego dzieciaka. Szło to podobnie: "jeżeli musisz skłamać, to nie
    odpowiadaj". Coś jak "to nie tych robotów szukacie" dla słabych umysłów :)

    Nie widzę powodu, aby pisać nie szczerze. Nie znamy się, tym bardziej
    nie urazimy się, ani nikomu nie zaszkodzimy. Masz więc do bólu szczerze :)

    > Ja szczerze mogę powiedzieć, że pół godziny swojego życia wolałbym
    > przeznaczyć na obejrzenie popularnonaukowego programu "o chwastach".

    Wolał byś niż co? Żeby woleć, musisz mieć wybór, a w tamtych realiach go
    nie było. Dlatego i o chwastach się oglądało. Czy z zaciekawieniem czy
    znudzeniem, to już inna sprawa.
    Minęło ćwierć wieku i mamy wybór jakiego nikt wcześniej nie miał.
    Przykładowo odpalam YT i piszę "skala w kosmosie". Po 3s od zadania tego
    pytania oglądam film na interesujący mnie temat. Czy w takich realiach
    spędził bym pół godziny oglądając program o chwastach? Wątpię!

    Miłego.
    Irek.N.