  • 11. Data: 2016-04-18 12:08:24
    Temat: Re: Sonda 2 których z podniejacych sie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 10:43:28 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > To chyba nie to... Widziałeś może nową wersję "Kosmosu" sprzed roku
    czy
    > dwóch? Neil DeGrasse Tyson dał radę, chociaż poprzeczka była
    ustawiona
    > naprawdę wysoko przez Carla Sagana, który w latach osiemdziesiątych
    > zrealizował oryginalną serię.

    Nie widziałem, znam tylko oryginał. Ale ja nie oczekuję programu, w
    którym ktoś opowiada (nawet ciekawie) o rzeczach, których nie wiem,
    ja oczekuję programu, gdzie przynajmniej dwóch prowadzących opowiada
    o rzeczach które wiem, ale w sposób krytyczny lub polemiczny.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-04-18 12:16:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 12:08, Marek pisze:

> [...]
    > oczekuję programu, gdzie przynajmniej dwóch prowadzących opowiada o
    > rzeczach które wiem, ale w sposób krytyczny lub polemiczny.

    Generalnie jakby nie patrzeć, to "Kosmos" był programem, w którym były
    prezentowane znane mi informacje. Tych kilkanaście odcinków to próba
    udzielenia odpowiedzi na pytanie o co chodzi we współczesnej nauce, ze
    szczególnym uwzględnieniem astronomii, fizyki i biologii. Trudno więc
    oczekiwać, żeby znalazło się tam dużo nowych informacji, wykraczających
    poza materiał szkoły średniej, artykułów w "Świecie Nauki" i "Wiedzy i
    Życiu" albo książkach popularnonaukowych. Serial pozwalał raczej
    odświeżyć już posiadane informacje. Dla mnie nowościami bywały raczej
    niektóre elementy życiorysów prezentowanych uczonych.

    Niemniej całość wyszła interesująco i bardzo dobrze się to oglądało,
    nawet pomimo braku drugiego prowadzącego. ;)

  • 13. Data: 2016-04-18 14:42:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ghost wrote:

    > Nadal ogląda tą kichę?

    Mnie się zdarza, choć głównie celem studiowania dynamiki ks. dr. Rożka.

    Piotr

  • 14. Data: 2016-04-18 15:07:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    >Nikt nie jest niezastąpiony.

    Jasne, nawet komuna potrafiła wykombinować wyrób czekoladopodobny.

  • 15. Data: 2016-04-18 15:09:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >no to jest właśnie cały problem - to by musiały być osobowości.
    >Z pewnością tacy są - tylko czy są ci, którzy by ich wyłowili i wsadzili na
    >odpowiednie miejsce ?

    Kłopot jets chyba bardziej podstawowy, ma byc tanio szybko i "atrakcyjnie",
    no i wychodzi kupa jaka wychodzi.

  • 16. Data: 2016-04-18 19:19:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak""

    > Z pewnością tacy są - tylko czy są ci, którzy by ich wyłowili i wsadzili
    > na odpowiednie miejsce ?

    No wlasnie, w tym ostatnim jest zapewne najwiekszy problem. Na razie nie
    udaje sie zwalczyc, by wywalili te durne wstawki z FB, a co dopiero
    mowic o innych reformach.
    Maja w TVP calkiem bystrego Radka Brzozke, z reszta co za problem zrobic
    casting polegajacy na rozmowie z prowadzacym na tematy naukowe i
    zobaczyc, czy sie ta rozmowa przerodzi w polemike.
    ---
    A musi być polemika ? Ja tam nie oczekuję powtórki bo czasy się zmieniły.
    Rozmowa z "ojcem internetu" wydaje się wartościowa i rozwijająca nawet
    niektórych dorosłych ludzików itp itd

  • 17. Data: 2016-04-19 01:29:18
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-04-18 o 19:19, re pisze:
> [...]
    > zmieniły. Rozmowa z "ojcem internetu" wydaje się wartościowa i
    > rozwijająca nawet niektórych dorosłych ludzików itp itd
    Dasz kiedyś radę zacytować normalnie? Nie wiadomo czy cytujesz ty czy
    poprzednik.

  • 18. Data: 2016-04-19 10:12:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 22:24, Ghost pisze:
    > Nadal ogląda tą kichę

    Nie narzekaj. Bardzo dobry program, bo świetnie się przy nim śpi.
    Ustępuje tylko i wyłącznie tureckiemu serialowi "Wspaniałe stulecie" :)

    Tak swoją drogą, dlaczego program dla dzieci puszczany jest o tak późnej
    porze?

  • 19. Data: 2016-04-19 14:12:15
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stulecie" :)
    >
    > Tak swoją drogą, dlaczego program dla dzieci puszczany jest o tak późnej porze?

    No tak, to program dla dzieci, bo przecież już w przedszkolu dzieci uczą się,
    że splot DNA łączą 4 związki chemiczne: adenina, tymina, guanina i cytozyna.
    A w 1 klasie dzieci potrafią już określać cechy organizmu (płeć, kolor oczu, itd.)
    na podstawie budowy genów, natomiast w drugiej klasie już bawią się w klonowanie
    chomika i rybek w szkolnym akwarium.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 20. Data: 2016-04-19 16:59:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Apr 2016 14:12:15 +0200, "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    wrote:
> [...]
    kolor oczu, itd.)
    > na podstawie budowy genów, natomiast w drugiej klasie już bawią się

    Powyższe nie zmienia faktu, że program jest denny. I można właściwie
    nie zawracać nim sobie głowy, bo nie pierwszy u nie ostatni taki
    denny. Ale że śmieli nazwać go "Sonda 2" to nie daruję.

    Marek