  • 81. Data: 2011-07-14 16:08:13
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-14 18:01, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Albo nie znika, bo nie produkcja oprogramowania jest jego główną
    > działalnością.

    Dziwne. Produkcja programowania to 1% działalności firmy ona nie znika
    jak robi bugi w sofcie i zlewa klienta. Naprawdę dziwne.

  • 82. Data: 2011-07-14 16:09:09
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-07-14, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Utopia. Komu by się chciało szukać buga który przychodzi od klienta z
    > Somalii "bo jak tu klikam to mi się psuje" i jest gluchy na próby
    > wyciągnięcia lepszego opisu. Tu nawet nie ma co debugować. Nagle trzeba
    > zwracać kasę.

    Ale wiesz że to nie tak działa? Nigdy nie słyszałeś o odrzuceniu
    zgłoszenia reklamacyjnego z powodu niedostatecznego opisu usterki?

    > I to wszystko przy zerowych kosztach. Pstryka się palcami i już.

    Oczywiście że nie. Ale widzisz, to już twoja wina że wybrałeś błędogenne
    narzędzia do wyprodukowania swojego softu.

    I to wcale nie jest dobrze że tak wybrałeś, bo produkujesz z błędami,
    których dałoby się uniknąć.

    > Jest cała masa metod, technik, sztuczek. Pracują nad tym całe
    > korporacje, naukowcy i pryszczate nastolatki szukając jak najlepszych
    > metod pisania softu bez bugów. I nagle ktoś rzuca haslem "gwarancja" i
    > ich bazy bugów topnieją w oczach, soft się przepisuje do nowego
    > zajebistego języka, ludzie ucza się nowych metodologii. A potem się budzisz.

    A teraz poproszę argument merytoryczny, chyba że ci takiego brakuje.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 83. Data: 2011-07-14 16:12:18
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-07-14, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Dziwne. Produkcja programowania to 1% działalności firmy ona nie znika
    > jak robi bugi w sofcie i zlewa klienta. Naprawdę dziwne.

    Podałem konkretny przykład, tylko raczyłeś orżnąć cytat ze stosownego
    fragmentu. Schenker daje (dawał, z zastrzeżeniami z usuniętej części
    cytatu) do wyboru dwie metody komunikacji: albo kosztowną i uciążliwą
    papierową, albo względnie sprawną, tylko uciążliwą dla administratora
    klienta, cyfrową, za pomocą zabuggowanej aplikacji. Softu u nich nie
    kupujesz. Kupujesz usługi transportowe.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 84. Data: 2011-07-14 16:20:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-14 18:09, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Ale wiesz że to nie tak działa? Nigdy nie słyszałeś o odrzuceniu
    > zgłoszenia reklamacyjnego z powodu niedostatecznego opisu usterki?

    Czekaj, a kto decyduje o tym jaki jest niedostateczny? Masz dwa przypadki:

    a) jak tu klikam to mi się psuje

    b) instrukcja store a0,$00f45560 z pod adresu $00568332 odwołuje się do
    pamięci poza heapem w sytuacji gdy zapytanie SQL przychodzi 5 milisekund
    po odrysowaniu okna na Ubuntu 10.10 z zainstalowanym KDE w werji 3.4.5 z
    poprawką foo-bar-fix-1 zawsze jesli zegar systemowy wskazuje parzysta
    sekundę.

    Dla mnie b) jest niedostateczny bo gdzie są do cholery pozostałe
    rejestry i wersja zasilacza ?!?!? Reklamacja odrzucona!

    > Oczywiście że nie. Ale widzisz, to już twoja wina że wybrałeś błędogenne
    > narzędzia do wyprodukowania swojego softu.

    Powiedz to tym którzy piszą soft przez kilkanaście lat. Nie przepisują -
    piszą, dopisują i sprzedają *ciągle*. Powiedz że hello world można
    przepisać w kilka minut na pythona to może niech przepiszą te swoje
    prymitywne systemy finansowe nad ktorymi pracują 15 lat z
    C/COBOLA/Pascala na coś lepszego. Pstryk i już. Python jest przecież
    taki fajny.

    > I to wcale nie jest dobrze że tak wybrałeś, bo produkujesz z błędami,
    > których dałoby się uniknąć.

    Jasne. Właściwy język == zero błedów. Utopia.

    > A teraz poproszę argument merytoryczny, chyba że ci takiego brakuje.

    Merytoryczny argument jest bardzo prosty: software zawsze zawiera błędy.
    *ZAWSZE*. Dzięki furtce typu "ojej, odrysowalo mi się w zlym kolorze,
    ide oddać do sklepu tylko dokończe ten projekt samolotu" producenci
    dostana po dupie.

  • 85. Data: 2011-07-14 16:24:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-14 18:12, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Podałem konkretny przykład, tylko raczyłeś orżnąć cytat ze stosownego
    > fragmentu.

    Oto stosowny fragment "bo nie produkcja oprogramowania jest jego główną
    działalnością". Cóż to zmienia postać rzeczy o 360 stopni.

    > Softu u nich nie
    > kupujesz. Kupujesz usługi transportowe.

    Czyli ile mają programistow vs marketingowców?

    Na wlasne oczy widzisz jak działa rynek: gówno się sprzedaje. Zupelnie
    jak iRzeczy. Takie czasy, jakie społeczeństwo taka jakość.

  • 86. Data: 2011-07-14 18:07:00
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 10.07.2011 r. 23:42, Maciej Sobczak pisze:
    > Taki artykuł mi wpadł:
    >
    > http://www.mil-embedded.com/articles/id/?4217
    tl;dr

    > Ciekawa jest wzmianka, że Komisja Europejska się tym zajęła. Jeśli o
    > mnie chodzi, to jestem za.
    >
    > Jeszcze ciekawszy jest potencjalny wpływ takiego prawa na licencje
    > przyklejane do darmowego softu.
    Czy dobrze mi się to kojarzy z anglosaskim "fit for a particular
    purpose", wyłączonym z /supplier's liability/ w wirtualnie każdej
    licencji na free soft.

    > Potrafię sobie wyobrazić takie prawo,
    > gdzie nawet darmowy produkt nie mógłby się wykręcić od gwarancji
    > jakości.
    Nie popieram odgórnego (prawnego) wymuszania warunków działania
    niekrytycznego oprogramowania. Mało tego, wiem, że byłoby to nie do
    wyegzekwowania; np. w przypadku FLOSS: kompletna fikcja. Co nie czyni
    ze mnie entuzjasty niedopracowanego oprogramowania.
    Być może takie obwieszczenia wzbudzą natomiast szersze zainteresowanie
    popularyzowanych m.in. przez OP statycznymi weryfikatorami programów,
    lub w wersji soft -- np. metodologij opartych na kontraktach.

  • 87. Data: 2011-07-14 18:28:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/07/2011 07:10, Mariusz Kruk wrote:

    > Wszyscy prawnicy (dla ustalenia uwagi - trzech różnych, wszyscy
    > zajmujący się na codzień prawem autorskim), interpretowali to "po
    > mojemu". Orzecznictwa w tej chwili z głowy nie przytoczę, ale coś by się
    > na pewno znalazło.

    OK. Ja znalazłem taki wpis:
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,dozwolony;uzytek;i;kopi
    owanie;utworow,9201.html

    Rozumiem, że Olgierd nie jest prawnikiem (lub przynajmniej nie
    praktykującym prawnikiem), ale wydaje mi się, że się jakośtam zna na
    temacie. Wpis też jest sprzed trzech lat, więc teoretycznie orzecznictwo
    mogło się pojawić, ale ja raczej bym w to wątpił (poważnie myślisz, że
    ktoś stanął przed sądem za przegrywanie CD koledze/od kolegi?).

    Pozostaje jeszcze kwestia zgodności takiego postępowania z art. 35 - w
    zależności od tego, co rozumiemy przez "przegrać płytkę koledze": jeśli
    jest to wypożyczenie egzemplarza w ten sposób, że robimy kopię, żeby się
    oryginał nie zniszczył ani nie zgubił, a oryginał trzymamy w szufladzie
    i nie korzystamy, to w porządku. Ale raczej pod takim pojęciem
    rozumiałbym proceder taki, że kopiujemy płytkę i dajemy kopię koledze, a
    ze swojego oryginału dalej korzystamy, włącznie ze skopiowaniem
    kolejnemu koledze i tak dalej: nawet jeśli kwalifikuje się to nadal na
    "korzystanie z pojedynczych egzemplarzy", to z całą pewnością sędzia
    może uznać, że postępowanie takie "godzi w słuszne interesy twórcy".

  • 88. Data: 2011-07-14 19:12:55
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/07/2011 07:13, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Andrzej Jarzabek"

    > W praktyce? Owszem. W praktyce nie działają. Co z tego, że "można" pójść
    > do UOKiK, skoro nikt nie ma odpowiedniej kombinacji
    > wiedzy/motywacji/środków żeby to zrobić?

    Jaka kombinacja wiedzy, motywacji i środków jest do tego potrzebna? Żeby
    pójść czy napisać list i powiedzieć "kupiłem laptopa z Windows, nie mogę
    aktywować Windowsa bo cośtam, sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu ani
    naprawić, bo mówi, że to problem z oprogramowaniem, a oprogramowanie nie
    jest objęte; proszę mi pomóc"?

  • 89. Data: 2011-07-14 19:45:26
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-07-14 08:18, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Marcin Kral"

    > A teraz przełóż to na decyzję o wyborze pomiędzy, MS Windows, a... oops.
    > Albo między Płatnikiem, a... oops.

    Nie bardzo rozumiem, jak ma się to do kwestii gwarancji na soft.

    Co do możliwości wyboru... za oceanem sporo ludzi decyduje się na
    produkty Apple.

    A Platnik? ...stawiam dolary przeciwko orzechom, ze w SIWZ było coś o
    gwarancji.

    Marcin Kral

  • 90. Data: 2011-07-14 19:56:04
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Thu, 14 Jul 2011 07:39:27 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Przepraszam bardzo, ale jakie opinie w jakim internecie? Startupu, na
    > który już ktoś się tu powołał? Toż producent dopiero wchodzi na rynek
    > i jeszcze nie ma żadnych opinii.

    Natomiast w pozostałych 99% przypadkach tego problemu nie ma*.

    * lub go nie dotyczy w ogóle, bo produkt i tak jest dedykowany i są
    spisywane stosowne umowy, albo produkt jest darmowy, albo dostępne jest
    demo itd).

    Zbyszek Malec