  • 11. Data: 2010-05-26 21:25:44
    Temat: Re: Software do dysków Toshiba
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "vissim" <v...@p...onet.pl> wrote in message
    news:wucynmt39k6r$.rktk8lmno2fr.dlg@40tude.net...
    > Victoria sprawdza sie na dyskach SATA (nowsze) tylko nie wiem jak zapisac w
    > nim stan AAM na stale (tzn OFF).

    hddscan sprawdz, chyba cos takiego mial, ale pewien nie jestem

    >JEst roznica w seeku 12 ms vs 18 ms na WD
    > Caviar Black Edition 500 GB

    i jakie to ma znaczenie??
    zrozumialbym kombinowanie przy esata, ale usb? to jak dodawanie spojlerow
    do malucha

  • 12. Data: 2010-05-26 21:34:20
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > i jakie to ma znaczenie??
    > zrozumialbym kombinowanie przy esata, ale usb? to jak dodawanie spojlerow
    > do malucha

    Maluchy to sentyment, pamiec o poprzedniej epoce i do tego jeżdżą !

    Zrobiłem mały test tego dysku.
    Niestety ten model MK6459GSX nie ma obslugi AAM, ale i tak jest rewelacyjny
    - wyniki lepsze niż inny dysk 250 GB Barracuda 7200.7 (lub 9)

    Podłączyłem go pod SATA i wyniki ma rewelacyjne
    HDTACH
    - read min/avg/max = 38/65/86 MB/s
    - strumień = 104 MB/s
    - cpu = 6%

    Gdy podłączony pod USB - wyniki podziel przez 2 :)

    Wniosek ? Kupić obudowę z portem eSATA. MAcie coś ciekawego do
    zaproponowania ?

  • 13. Data: 2010-05-26 21:43:35
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > hddscan sprawdz, chyba cos takiego mial, ale pewien nie jestem

    hddscan faktcznie posiada obsluge AAM i APM, niestety z racji braku obslugi
    AAM, moge zmienic tylko wartosc APM ktora nie wiem czy cos daje oprocz
    oszczednosci energii. Wie ktos jak to sie sprawuje w rzeczywistosci ? Nigdy
    nie patrzylem czy dysk wylacza sie (spin down) i jak czesto, bo
    odczytywalem/zapisywalem na/z niego i odlaczalem.

  • 14. Data: 2010-05-27 10:52:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hej wam,
    >
    > Czy do dysków Toshiba istnieje software którym zmieniało się try
    > wydajności
    > dysku pomiędzy hałasem a wydajnością ?
    > Nie pamiętam jak ta technologia się nazywała, ale zastanawiam się jaki by
    > to miało wpływ na wydajność dysku, gdybym przełączył na tryb "Wydajności"
    > podłączył pod USB.
    > JEden dysk mam właśnie z serii Toshiba Store.E Art 500 i mimo że chodzi na
    > NTFS to jednak jego wydajność jest....żenująca.

    Regulacja AAM jest wbudowan w sterowniki chipsetów Nvidii i Intela. Wiec
    jeśli masz płytę na tych chipach to raczej nie będzie potrzebował
    dodatkowego softu

  • 15. Data: 2010-05-27 23:13:40
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Regulacja AAM jest wbudowan w sterowniki chipsetów Nvidii i Intela. Wiec
    > jeśli masz płytę na tych chipach to raczej nie będzie potrzebował
    > dodatkowego softu

    to gdzie tego szukac ? we "wlasciwoscia systemu" nie mam zadnych opcji.
    chipset to ich7 lub 8 na Celeron E3300

  • 16. Data: 2010-05-31 14:27:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "vissim" 1g2px29e8o29a.1n7ukbaq5otbh$....@4...net

    > Czy do dysków Toshiba istnieje software którym zmieniało
    > się try wydajności dysku pomiędzy hałasem a wydajnością ?
    > Nie pamiętam jak ta technologia się nazywała,

    AAM czyli Automatic Acoustic Management

    Na przykład HDDScan http://www.programosy.pl/program,hddscan.html

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-05-31 14:32:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "vissim" muz9qn7g8que$.17kl58tmwyqgm$....@4...net

    > Bufor jest wlaczony, tylko pytanie czy w dyskach Toshiby nadal mozna
    > zmienic tryb AAC. Drugie pytanie to jakim narzedziem.

    A cóż to za tryb?
    Słyszałem o skrótach ACS, NCQ, AAM, APM, LBA... Ale co to jest AAC? :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T._(informatyka
    )
    http://crystalmark.info/?lang=en

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-05-31 14:44:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "vissim" muz9qn7g8que$.17kl58tmwyqgm$....@4...net

    > Bufor jest wlaczony, tylko pytanie czy w dyskach Toshiby nadal mozna
    > zmienic tryb AAC. Drugie pytanie to jakim narzedziem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/AAC
    http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding

    AAC (ang. Advanced Audio Coding) -- algorytm stratnej kompresji danych dźwiękowych

    I uważasz, że tym stratnym algorytmem stracisz dźwięki czyli zyskasz ciszę?
    Cwane rozwiązanie. ;) Ponoć w samochodach z napędem elektrycznym montowane
    są ,,emitery'' dźwięku silnika spalinowego. Tam być może AAC ma zastosowanie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-06-01 19:18:23
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    ok, wyjasnilo sie wszystko z AAM - zaraz przetestuje to na moim dysku,
    tylko powiedzcie mi, czy istnieje jakiś soft do dysków Toshiby gdzie
    moglbym zmienic try pracy urządzenia SATA ? Wszędzie pokazuje mi tryb
    SATA-1, również jak podłączę go do zewnętrznego kontrolera. Czy tutaj nadaj
    są zworki ? Miejsce z tyłu dysku jest - 4 piny. Są puste, tylko nie wiem
    czy w dysku tym można w ogóle ustawić tryb zworkowo/programowo, bo softu do
    Toshiby nie widziałem....

    Toshiba MK6459GSX

  • 20. Data: 2010-06-01 20:05:56
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 1 Jun 2010 21:18:23 +0200, vissim napisał(a):

> [...]
    > czy w dysku tym można w ogóle ustawić tryb zworkowo/programowo, bo softu do

    Przecież ten dysk ma osiągi grubo poniżej wydajności zwykłego SATA.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/