  • 11. Data: 2009-01-18 21:48:41
    Temat: Re: Software do NEF
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Andrzej Jakubowski napisał:
    > wszystko byloby ok, gdyby NX2 nie byl tak powolny. Wymagania sprzetowe
    > ma 2x jakikolwiek inny program.
    >
    > Chetnie sie dowiem na czym polega jego przewaga nad innym
    > oprogramowaniem :-)

    Poszukaj sampli z wywoływania na różnych stronach/forach. Wg tego co ja
    widziałem to wyniki z NX2 mają ładniejsze kolory, więcej szczegółów,
    lepiej usuwany szum.

    m.
    --
    Terminus Est

  • 12. Data: 2009-01-18 23:43:12
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Andrzej Jakubowski wrote:

    > Chetnie sie dowiem na czym polega jego przewaga nad innym
    > oprogramowaniem :-)

    na tym ze otwiera nefa z ustawieniami puszki, ktore moge jednym
    kliknieciem zmienic i poprawic. tego nie potrafi zaden inny soft.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 13. Data: 2009-01-19 08:28:58
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Jacek_P pisze:
    > b) na quadzie zzera efektywnie wszystkie rdzenia, co ladnie
    > widac na podgladzie obciazenia - nareszcie jego czasy reakcji
    > sa akceptowalne tzn. po ruszeniu suwakiem zmiana na ekranie
    > jest w granicach 2..4 sekund. Na jednordzeniowym czekalem
    > 30..40 sekund.

    :) No to musisz miec cos niezle nakickane ze sprzetem i/lub systemem. U
    mnie na 1...@...8 starym juz C2D (2 rdzenie), wszystko sie dzieje
    plynnie. Zmiany nastepuja maksymalnie w 0,5 sekundy, a w wiekszosci
    przypadkow w "realtime". ;) Powolnosc dzialania przejawia sie dlugim
    zapisem obrobionego zdjecia -- nawet do kilkunastu sekund w przypadku
    zastosowanego odszumiania w trybie Better Quality.
    Druga sprawa majaca wplyw na spowolnienie tempa pracy, to po prostu sama
    filozofia dzialania. Chodzi o to, ze kazde zdjecie trzeba fizycznie
    otworzyc i zapisac. Gdyby mozna bylo pracowac tak jak w ACR czy C1 --
    czyli praca na szybko otwieranych "prevkach" (a z tego co mozna zauwazyc
    w ACR to nawet nie prevkach), i zapisie wprowadzonych korekt nie do
    wlasciwego pliku tylko jako informacje tekstowe, obrobka duzych ilosci
    zdjec nie bylaby tak meczaca.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2009-01-19 09:09:30
    Od: "andrzej" <c...@r...pl>

> [...]
    > zapisem obrobionego zdjecia -- nawet do kilkunastu sekund w przypadku
    > zastosowanego odszumiania w trybie Better Quality.

    ja mam podobny sprzet C2D (wprawdzie tylko 1GB RAMu) i zwykla zmiana balansu
    bieli trwa wieki, program przestaje odpowiadac. Stad zniechecilem sie do niego
    dosc szybko, moze nieslusznie. Musze poszukac, moze sa jakies domyslne
    ustawienia, ktore 'domyslnie' go spowalniaja ... ;-)

    pzdr.
    Andrzej

  • 15. Data: 2009-01-19 09:10:43
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    andrzej pisze:
> [...]
    > dosc szybko, moze nieslusznie. Musze poszukac, moze sa jakies domyslne
    > ustawienia, ktore 'domyslnie' go spowalniaja ... ;-)

    Raczej proponowalbym dolozenie pamieci. Ja mam 3 GB.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 16. Data: 2009-01-19 16:36:22
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._artykulu_._info>

    Valwit pisze:

    > bo nie musze konwertowac wczesniej NEF-a (po obróbce w CNX) do czegos co
    > ACR rozumie, i subiektywnie jestem zdania ze kolory dokladniej wychodza.
    > Moze ACR nie kuma nikonowskich profili, nie wiem.

    No dobrze, ale po co ACR? Otwieram zdjęcie do obróbki w Capture NX2.
    Wprowadzam zmiany i z Capture NX2 otwieram w PS CS2. ACR nie jest
    potrzebny, bo otwiera się przez TIFF przekazany z CNX2. I wszystko gra.

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 17. Data: 2009-01-19 21:30:39
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Jakub Roguski wrote:

    > No dobrze, ale po co ACR?

    mnie? po nic :) robie tak samo jak Ty :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997