  • 1. Data: 2010-12-20 11:29:32
    Temat: Snieg, zakret na recznym i policja w UK
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Hej!

    Jechalem dzisiejszej nocy malo uczeszczana, zasniezona ulica miejska, z 15
    mil na godzine (ograniczenie do 30), brak ludzi i brak samochodow. Tylko
    jeden samochod, ze 100m za mna. Byl ostry zakret i wzialem go na recznym.
    Nagle ten samochod za mna okazal sie radiowozem. Wlaczyli koguta i kazali mi
    sie zatrzymac. No i sie zaczelo - ogladanie mojego samochodu wewnatrz,
    sprawdzanie prawa jazdy, gdzie mieszkam, itp. Powiedzieli, ze takie
    jezdzenie jest niebezpieczne, ze snieg, i ze moglem komus zrobic krzywde, ze
    bedzie tym razem ostrzezenie, a na moj adres przyjdzie broszura informujaca,
    ze moj samochod zostal wlasnie dodany do jakiegos katalogu niebezpiecznie
    zachowujacych sie samochodow, i ze jesli w ciagu 12 miesiecy od dzisiaj
    zostane zatrzymany za wykroczenie drogowe, to zainstaluja mi w samochodzie
    jakies urzadzenie kontrolujace sposob jazdy.

    Nie podoba mi sie to wszystko zupelnie - nie popelnilem zadnego wykroczenia,
    nie stracilem kontroli nad pojazdem i dla nikogo nie stanowilem zagrozenia -
    zwyczajnie nikogo tam nie bylo i nie moglo byc - dobra widocznosc. Mozna sie
    jakos wybronic? Czy policja moze dzialac tak wedlug wlasnego widzi mi sie? A
    moze jest jakis przepis, nie wiem, traktujacy o trakcji pojazdu na drodze?

    Prosilbym o konkretne porady - to, czy komus osobiscie podoba sie branie
    zakretow na recznym, niewiele wnosi. BTW uwazam, ze wprowadzanie samochodu w
    celowe poslizgi na pustych drogach wplywa wrecz korzystnie na
    bezpieczenstwo, bo daje wiedze o granicach mozliwosci pojazdu w tych
    warunkach.

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2010-12-20 11:59:11
    Temat: Re: Snieg, zakret na recznym i policja w UK
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-20 11:29, Jan-xx pisze:
> [...]
    > Tylko jeden samochod, ze 100m za mna. Byl ostry zakret i wzialem go na
    > recznym. Nagle ten samochod za mna okazal sie radiowozem. Wlaczyli

    I bardzo dobrze.

  • 3. Data: 2010-12-20 12:39:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jan-xx wrote:

    > Nie podoba mi sie to wszystko zupelnie - nie popelnilem zadnego
    > wykroczenia,

    Jestes pewien? Zmiesciles sie na swoim pasie?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-12-20 12:39:34
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-12-20 11:29, Jan-xx wrote:
> [...]
    > miesiecy od dzisiaj zostane zatrzymany za wykroczenie drogowe, to
    > zainstaluja mi w samochodzie jakies urzadzenie kontrolujace sposob jazdy

    Czy faktycznie w UK takie cos instaluja w samochodach? Jak to dziala,
    ktos wie cos wiecej na ten temat?

  • 5. Data: 2010-12-20 12:44:57
    Od: "onion" <o...@w...pl>

    Uzytkownik "Jan-xx" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Hej!

    brawo tak powinno byc, tymczasem my jestesmy 100lat za murzynami

    u nas za takie cos pare stówek mandatu:
    http://www.youtube.com/watch?v=iZB2p3gJyXM

  • 6. Data: 2010-12-20 12:57:16
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Jestes pewien? Zmiesciles sie na swoim pasie?

    Na tej drodze nie ma wyznaczonych liniami pasow. Nawet gdyby byly, to by
    pozostawaly zakryte sniegiem. Trudno mi stwierdzic, czy zmiescilem sie
    dokladnie na swojej polowie (BTW czy mam obowiazek, gdy nie ma/nie widac
    pasow?). W kazdym razie policja nie postawila mi takiego zarzutu - i
    przypuszczam, ze nie bylaby w stanie tego dostrzec z tej odleglosci. Nie
    zostal postawiony zaden zarzut zlamania przepisow - tylko monolog o
    bezpieczenstwie.

    --
    Jan-xx

  • 7. Data: 2010-12-20 13:04:00
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Czy faktycznie w UK takie cos instaluja w samochodach? Jak to dziala, ktos
    > wie cos wiecej na ten temat?

    Pierwszy raz zetknalem sie z czyms takim wczoraj, wiec bede wiedzial
    dopiero, gdy przyjdzie mi broszura.

    --
    Jan-xx

  • 8. Data: 2010-12-20 13:10:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Gru, 12:57, "Jan-xx" <j...@g...pl> wrote:
    > Nie zostal postawiony zaden zarzut zlamania przepisow - tylko monolog o
    > bezpieczenstwie.

    To juz chyba standard W EU :(
    Znajoma jadac motocyklem w Irlandii zostala "pouczona", ze czeste
    wyprzedzanie jest niebezpieczne, tez bez mandatu itp...
    Niedlugo przyjdzie kupic samochod z tempomatem, ustawic limit +10 i
    wlaczyc sobie film ;)

    WS

    PS. a pozniej sa zaskoczeni wynikami testu typu podniesienie limitu
    predkosci zmniejsza ilosc wypadkow...

  • 9. Data: 2010-12-20 13:40:01
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > jeden samochod, ze 100m za mna. Byl ostry zakret i wzialem go na recznym.

    Hamiltonowi zdaje sie w australii zarekwirowali Merca za 'niebezpieczna' ich
    zdaniem jazde, a bylo nie bylo to kierowca z niego chyba lepszy od Ciebie.

  • 10. Data: 2010-12-20 13:48:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 12:44:57 +0100 osobnik zwany onion
    wystukał:

    > u nas za takie cos pare stówek mandatu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=iZB2p3gJyXM

    a co to ma wspólnego z powyzszym opisem?
    Bo tu jest po prostu wyprzedzanie na chama i zwykłe złamanie przepisów
    oczywiste dla każdego kto ma PJ.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?