  • 181. Data: 2010-05-12 08:44:57
    Temat: Re: Smsy w Play Fresh nie za darmo tylko za 30zł miesięcznie
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > IM po prostu żal dupę ściska, że MY mamy coś za darmo, a oni MUSZĄ kupować
    > i płacić za pakiety. To wszystko.
    > Poza tym, punkt widzenia niektórych zależy od punktu patrzenia. I patrząc
    > spoza sieci, zawsze widzi sie inaczej. Pewnie dlatego w PLAYU jest tylu
    > zadowolonych, bo według BAXa "muszą płacić" za to, co dostają za darmo, w
    > gratisie.

    Bzdura, ja potrafie zrozumieć, że np. 100smsow ktore mi dolozyl op
    miesiecznie i 60 min dodatkowo to "gratis" za to że podpisałem umowe na
    kolejny rok, a nie coś za DARMO. Choć śmiało tak bym to mógł nazwać skoro
    obecnie abonament mam o połowe niższy niż rok wcześniej, a dostałem więcej.

  • 182. Data: 2010-05-12 09:32:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BaX pisze:

> [...]
    > obecnie abonament mam o połowe niższy niż rok wcześniej, a dostałem więcej.

    Nie porównuj abonamentu z prepaidem. Abonament zawsze musisz płacić,
    stąd jeśli nie wykorzystasz minut/smsów, to można nie uznać, że dostałeś
    je za darmo, ani że nic za nie nie zapłaciłeś.

    Natomiast w prepaidzie ładujesz za 30zł i możesz te 30zł wymęczyć
    przez cały rok na połączenia płatne. A oprócz tego przez pierwszy
    miesiąc masz bezpłatne w sieci i smsy. Jeśli nie skorzystasz, nic się
    nie stanie - nadal będziesz miał 30zł do wykorzystania na połączenia płatne.

    Jeśli czyimś celem ładowania są wyłącznie smsy, to faktycznie zapłaci
    za nie 30zł, jeśli nie będzie potrafił wykorzystać tej kwoty na inne
    cele. Jeśli natomiast ktoś normalnie korzysta z telefonu, to SMSy
    dostaje bezpłatnie, czyli bez dodatkowej opłaty. Za sam fakt korzystania
    z innych płatnych usług operatora.

    Ważnym czynnikiem jest jeszcze poziom cen usług płatnych. Jeśli ceny
    te są powyżej cen rynkowych, to wówczas można twierdzić: tak, dostajesz
    "bezpłatnie" smsy, ale płacisz de facto za nie ponosząc większe
    pozostałe koszty, większe niż zapłaciłbyś za to samo u innego operatora.

    Jednak wydaje mi się, że w PLAY stawki płatne są rynkowe. Minuta
    rozmowy poza sieć kosztuje od 20gr. Nie ma więc mowy o "ukrywaniu" opłat
    za smsy w wyższej stawce za usługi płatne.

    --
    Liwiusz

  • 183. Data: 2010-05-12 10:46:15
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nie porównuj abonamentu z prepaidem. Abonament zawsze musisz płacić,
    > stąd jeśli nie wykorzystasz minut/smsów, to można nie uznać, że dostałeś
    > je za darmo, ani że nic za nie nie zapłaciłeś.

    Jaka bzdura, hehehe. Zeby mieć stale te "darmowe" smsy i połączenia musisz
    co miesiąc ładować 30zł. Ja mam smsy przez rok co miesiąc płacąc abonament
    za połączenia w dodatku niższy niż poprzedni kiedy sms-ów nie dokładali. I
    to ma być takie zajebiste w play? Pomijam już fakt, że nie wykorzystuje
    nawet 10% z tych które mi dają "za free" więc czy mi dadzą 100,1000 czy
    10000 średnio mnie obchodzi. Ale nie wmawiam wszystkim w koło, że coś mi
    dają za darmo bo to bzdura.

> [...]
    > bezpłatne w sieci i smsy. Jeśli nie skorzystasz, nic się nie stanie -
    > nadal będziesz miał 30zł do wykorzystania na połączenia płatne.

    Ale stracisz smsy i połączenia bezpłatne, żeby je mieć znowu musisz
    doładować kolejne 30zł. Jaka to niby różnica w stosunku do abonamentu? Żeby
    mieć stale "darmowe" te dodatki musisz co miesiąc doładować za 30zł inaczej
    po miesiącu zabierają Ci "darmowe" niewykorzystane. Twierdzenie w takim
    wypadku, że coś jest DARMOWE to w ogóle jakaś paranoja, heheheh. A najlepsze
    w tym wszystkim, że ładując kase tylko po to żeby rozmawiać 'ze swoimi' za
    darmo i smsować gromadzisz na koncie pieniądze które kiedyś w końcu będziesz
    musiał przegadać.

  • 184. Data: 2010-05-12 10:55:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BaX pisze:

> [...]
    >
    > Ale stracisz smsy i połączenia bezpłatne, żeby je mieć znowu musisz
    > doładować kolejne 30zł. Jaka to niby różnica w stosunku do abonamentu? Żeby

    Taka, że w abonamencie nie powiesz: nie płacę, tylko wykorzystam to
    co uzbierałem miesiąc wcześniej.

> [...]
    > wypadku, że coś jest DARMOWE to w ogóle jakaś paranoja, heheheh. A najlepsze

    "heheheh" rzeczywiście argument...

    > w tym wszystkim, że ładując kase tylko po to żeby rozmawiać 'ze swoimi' za
    > darmo i smsować gromadzisz na koncie pieniądze które kiedyś w końcu będziesz
    > musiał przegadać.

    To przecież pisałem - jeśli ktoś nie jest w stanie wygadać 30zł, to
    można uznać, że "płaci" za darmowe SMSy. Ale jeśli ktoś normalnie
    korzysta z telefonu, to skarbonki sobie nie robi.

    Można również ładować co kilka miesięcy - przez miesiąc korzystając z
    bezpłatnych, a w pozostałym czasie za nie płacić. Ale niektórzy - jak
    widać - wolą płacić nawet za przychodzące SMSy :)

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2010-05-12 11:14:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Taka, że w abonamencie nie powiesz: nie płacę, tylko wykorzystam to co
    > uzbierałem miesiąc wcześniej.

    Jeżeli ktoś zakłada, że uzbiera to i owszem, gorzej jak mu braknie. Wtedy to
    problem ma ten co ma prepaida, a nie ten co ma abonament.

> [...]
    > bezpłatnych, a w pozostałym czasie za nie płacić. Ale niektórzy - jak
    > widać - wolą płacić nawet za przychodzące SMSy :)

    A to już mamy tylko jednąś słuszną sieć w kraju do której rozmowy są
    "darmowe" po doładowaniu? Aha :)

  • 186. Data: 2010-05-12 11:16:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doładować kolejne 30zł. Jaka to niby różnica w stosunku do abonamentu?
    > Żeby mieć stale "darmowe" te dodatki musisz co miesiąc doładować za 30zł

    A kto powiedzial, ze mam miec STALE cos darmowe? Zmusza mnie ktos?
    W abonamencie jest przymus - w prepaidzie takiego przymusu nie ma. Mozna
    sobie za nazbierane zlotowki w kolejnych miesiacach kupowac pakiety i
    wysylac SMSy po 9 groszy za sztuke - a jak si ekasa wyczerpie, to doladowac
    i znow cieszyc sie darmowoscia.
    W innych prepaidach natomiast tak samo trzeba doladowac, gdy sie kasa
    skonczy a takich bonusow juz nie ma.

    Przykladowo - potzrebuje w meisiacu rozmawiac np. 300 minut z Playem i
    wyslac 200 SMSow.
    Doladowuje 30 zl, za co dostaje 1000 SMS oraz "Stan darmowy" (+opcjonalnie
    30 min do Play i na stacjonarne).
    Przez pierwszy miesiac gadam ile potrzebuje i SMSuje ZA DARMO, pod koniec
    miesiaca zaczynam kupowac pakiety za 5zl i w nastepnym meisacu za rozmowy
    place pakietami 15 zl i moge wyslac jeszcze 166 SMSow, co wystarczy (przy
    zalozeniu 200 SMSow na miesiac) na 25 dni i po 25 dniach znow doladowac za
    30.
    Czyli doladowuje 30 zl co 55 dni i i zostaje mi jeszcze 30 niewykorzystanych
    minut do Playa.
    Gdyby nie bylo SMSow ani Stanu Darmowego, przy takich potzrebach jak wyzej
    trzeba by doladowywac 30 zl co 25 dni.
    Widzisz roznice?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 187. Data: 2010-05-12 11:32:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BaX pisze:

    > Jeżeli ktoś zakłada, że uzbiera to i owszem, gorzej jak mu braknie. Wtedy to
    > problem ma ten co ma prepaida, a nie ten co ma abonament.

    Pomijając, że nie ma to związku z tematem, doładowanie pre-paida nie
    jest niemożliwe.

    Jaki to ma związek z tematem?

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2010-05-12 11:33:11
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > skonczy a takich bonusow juz nie ma.
    >
    > Przykladowo - potzrebuje w meisiacu rozmawiac np. 300 minut z Playem i

    Prorok jakiś czy co? Jak Ci przyjdzie zadzwonić po za sieć to musisz
    przechodzić katusze.

> [...]
    > zalozeniu 200 SMSow na miesiac) na 25 dni i po 25 dniach znow doladowac za

    LOL, napisz doktorat. Mnie by się nie chciało takich akrobacji odstawiać dla
    paru zł.

> [...]
    > niewykorzystanych minut do Playa.
    > Gdyby nie bylo SMSow ani Stanu Darmowego, przy takich potzrebach jak wyzej

    Widze w rozumowaniu, ja nie planuje do kogo i ile będe dzwonił, po prostu
    dzwonie. Tak chyba wygodniej.
    Ale cóż jaki poziom reklam tacy klienci.

  • 189. Data: 2010-05-12 11:42:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Widze w rozumowaniu, ja nie planuje do kogo i ile będe dzwonił, po prostu
    > dzwonie. Tak chyba wygodniej.
    > Ale cóż jaki poziom reklam tacy klienci.

    No zgadza sie - jestes idealnym targetem dla superofert typu "49 gr do
    wszystkich". To jest superwygodne i bezstresowe.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 190. Data: 2010-05-12 11:45:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > Prorok jakiś czy co? Jak Ci przyjdzie zadzwonić po za sieć to musisz
    > przechodzić katusze.

    To wykonam nadprogramowe doladowanie, ktore przedluzy aktywne bonusy (np.
    SMSy) i rozmawiam za 29 lub 20 gr za minute.

    Pozdrawiam
    SDD