eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySmrodzące motocykleRe: Smrodzące motocykle
  • Data: 2012-07-08 20:55:16
    Temat: Re: Smrodzące motocykle
    Od: The_EaGle <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-07-08 17:34, pbanasik pisze:
    >
    > Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    > news:jta8q8$6di$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości
    >> news:jta3k5
    >>
    >>> Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
    >>> motorowerów, motorynek ?
    >>
    >> istnieją - niestety tylko EURO 3

    Norma EURO 3 od EURO 4 różni się bardzo nieznacznie po za tym ilość
    emitowanych gazów takich jak NOx i SOx jest uzależniona o wielkości
    katalizatora która jak wiadomo w motocyklu nie może być duża.
    Najważniejsze to EURO 3 dla motocykli jest ostrzejsze niż EURO3 dla
    samochodów benz. Zreszta to i tak nie ma znaczenia bo przeciętny
    motocykl spala połowę albo zaledwie 30% paliwa co samochód w tych samych
    warunkach wiec i zanieczyszczenia są mniejsze.

    Po za tym EURO3 obowiązywała do końca 2005 roku w samochodach a wiec to
    ogromna większość aut na ulicach. Dopiero od 2006 roku produkcji jest
    EURO4 a od 2011 EURO5 która dla silników benz niczym sie nie rózni po za
    liczeniem cząstek PM.

    >>
    >>> Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok
    >>> mnie motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę
    >>> smrodu, którą muszę wdychać.
    >>
    >> najbardziej śmierdzą 2T. Na nie też sa normy ale nie wiem jak to
    >> działa, bo smrodzą na maxa. Co do motocykli 4T to stare złomy na
    >> gaźnikach tez smrodzą. Nowe sprzęty nie smierdzą tak bardzo
    >>
    >>> Czy smród ten jest efektem nieprawidłowej pracy silnika tych pojazdów
    >>> ? Czy nie stosuje się w motocyklach, motorowerach, motorynkach
    >>> jakichś katalizatorów, podobnie jak w samochodach, które w znacznym
    >>> stopniu
    >>
    >> Są katalizatory. Nawet w 2T. Ale one chyba nic nie dają. Mam 2T z
    >> wydechem "catalyzed", ale śmierdzi i juz mi się to sprzykrzyło i
    >> zamieniłem na 4T który normę Euro 3 spełnia bez problemu (o połowę
    >> mniejsze zanieczyszczenia). W garażu mogę go odpalić i moze stać kilka
    >> minut i nie bedzie za bardzo śmierdzieć.
    >>
    >
    > Dzięki za info.
    > Szkoda, że euroekologia dwukołowców jest co najmniej rok świetlny za
    > samochodową.

    Ekologia motocykli jest tuż za samochodową. Największe postępy są w
    normach EURO dla diesli i tutaj różnica po między EURO3 a EURO5 to
    przepaść ale EURO3 a EURO5 dla silników benz to kosmetyka.
    EURO4, EURO5 i EURO6 dla sam. z silnikami benz to praktycznie to samo.

    > Miejmy nadzieję, że i tu się coś poprawi.

    Pamiętaj że silnik motocykla to średnio 600cm3 a samochodu 1600cm3 w
    związku z tym różnica w spalaniu i zanieczyszczaniu jest znaczna. Jadąc
    spokojnie motocyklem jak samochodem w ruchu miejskim nie ma problemu z
    osiągnięciem spalania około 4-4.5l na 100km co w przypadku przeciętnego
    auta należy przemnożyć przez 2.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: