  • 41. Data: 2024-10-03 12:11:54
    Temat: Re: Smartwatch do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2024 o 10:09, Ewa pisze:
    [...]
    > Akurat to nie dotycz mnie, ale kogoś mi bliskiego.
    > Zapewniam Cię jednak, że to wszystko nie jest takie proste.
    > A przede wszystkim nie wprowadzaj ludzi w błąd, że w cukrzycy
    > należy jadać często.

    Nikogo nie wprowadzam w błąd. Można o tym przeczytać tutaj:

    https://diabetyk.org.pl/jak-zaplanowac-codzienny-jad
    lospis-przy-cukrzycy-typu-2-i-w-stanie-przedcukrzyco
    wym/

    "6. Ważna jest również odpowiednia liczba posiłków w ciągu dnia. W
    cukrzycy typu 2 leczonej dietą i lekami nie-insulinowymi wystarczą 3
    posiłki dziennie. Najkorzystniej jest jeść posiłki regularnie o stałych
    porach (np. co 3-4 godz.), czyli mało, a często, unikniemy w ten sposób
    ryzyka zbyt wysokiego lub niskiego poziomu glukozy."

    > Każdy posiłek powoduje wzrost poziomu cukru,
    > a to jest najgorsze co w cukrzycy typu II można zrobić, każdy
    > diabetolog Ci to powie. I lepiej już nie doradzaj odnośnie
    > zachowania chorego.

    Nie tyle doradzam, co próbuję wytłumaczyć. Osoby, które nie mają
    cukrzycy (nie są chore) bardzo często są pozbawione podstawowej wiedzy,
    którą mają lekarze i dodatkowo jest ona dostępna (postępowanie podczas
    posiłków) na stronach prowadzonych przez osoby do tego powołane a tutaj
    podałem zalecenia z wytłumaczeniem, dlaczego należy jeść częściej i
    mniej niż rzadziej i obficie. To prosta logika. Jeśli ktoś je obficie,
    powoduje duży wzrost poziomu glukozy, który utrzymuje się długo co jest
    niebezpieczne a nie spada. Przy rzadkich posiłkach a mniejszych poziom
    glukozy nie jest tak duży a raczej równomierny, między posiłkami. Sądzę,
    że jeśli ktoś w tym wątku ma cukrzycę, zgodzi się z moim wywodem a nie z
    osobami, które nie mają cukrzycy a zarazem wiedzy podstawowej w
    profilaktyce.

    > Wątek dotyczy smartwatcha.

    Tak. Ten wątek właśnie pokazuje, kto ma pojęcie czym jest cukrzyca i jak
    do tego podejść. Wiele osób w tym wątku nie ma o tym zielonego pojęcia,
    chcąc bazować na niedokładych/przekłamanych pomiarach a jest to
    niedupuszczalne przy każdej chorobie gdzie mamy akcję/reakcję. To nie
    pomiar tętna, kroków, saturacji, snu...dane o poziomie glukozy, podobnie
    jak ciśnienia korelują z akcją/reakcją. W przypadku podawania insuliny,
    (przy C2 też się stosuje) jeśli mamy niedokładny, często zawyżony
    pomiar, podanie większej dawki insuliny może doprowadzić do
    hipoglikemii, czyli stanu gdzie chory zapadnie w śpiączkę lub może nawet
    umrzeć. Sporo było już o tym pisane (od początku tego wątku) a mimo
    wszystko, nie dotarło to do wielu, którzy nadal nie rozumieją tematu.

    --
    Pixel(R)??

  • 42. Data: 2024-10-03 12:20:05
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2024 o 12:11, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > umrzeć. Sporo było już o tym pisane (od początku tego wątku) a mimo
    > wszystko, nie dotarło to do wielu, którzy nadal nie rozumieją tematu.

    Dopiszę też stan niebezpieczny, dla cukrzycy typ 2. Mierzysz sobie
    zegarkiem poziom glukozy i zegarek kłamie "za nisko" (80), bo może
    kłamać. Chcąc sobie podnieść poziom cukru, wypijasz soczek...i nic. No
    to trzeba lepiej. Zjadasz kiść winogron...i lekko skoczyło ale za mało.
    No to może arbuza... (90)i nagle bierzesz glukometr, bo wygląda, że "coś
    tu kłamie" i masz 300 jednostek, które spadną po kilku godzinach...tak
    to właśnie wygląda.

    --
    Pixel(R)??

  • 43. Data: 2024-10-03 12:30:53
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.10.03 o 12:11, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > porach (np. co 3-4 godz.), czyli mało, a często, unikniemy w ten sposób
    > ryzyka zbyt wysokiego lub niskiego poziomu glukozy."

    3 posiłki dziennie to nie jest często, ale zgodnie z zaleceniami
    diabetologów co do zapisu wyników mierzenia glukometrem. Tak też są
    przygotowane książeczki służące do wpisywania wyników.

    Używałeś pojęcia "często" nie podając co masz na myśli. To jest właśnie
    wprowadzanie ludzi w błąd.

    Jeszcze raz powtarzam, to jest wątek o smartwatchach.

    Ewa

  • 44. Data: 2024-10-03 13:12:59
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2024 o 12:30, Ewa pisze:

    > Używałeś pojęcia "często" nie podając co masz na myśli. To jest właśnie
    > wprowadzanie ludzi w błąd.

    W tekście, który zacytowałem również jest użyte "często". Czasem
    wystarczy dopytać ale jak już wspomniałem, wiele osób jest pozbawionych
    wiedzy podstawowej (3 posiłki dziennie) i "często" odbierają jako 10x
    dziennie. Wiele osób i tak uznaje 1 obfity posiłek dziennie jako normę,
    co jest błędem...

    > Jeszcze raz powtarzam, to jest wątek o smartwatchach.

    Tak. Pomimo tego, że na początku podałem, że NIE MA obecnie żadnego
    takiego smartwatcha, który byłby wiarygodny, wątek wlecze się dalej...a
    wiele osób myśli, że coś takiego istnieje i drążą.

    Teraz sobie wyobraź, że jednak istnieje i co? Wszystkie firmy,
    produkujące urządzenia, które są już obecne i w których WYMIENIA SIĘ
    SENSOR za dość duże pieniądze, bankrutują, bo można to zastąpić
    zegarkiem za 200zł :)...Już ktoś tutaj napisał...ale nadal jest to nie
    rozumiane. W obecnych sensorach, praktycznie każdy ma te same warunki
    pomiaru, bo sensor mierzy zawartość glukozy W KRWI, którą każdy człowiek
    ma na tyle podobną, że nie ma tutaj różnic. W przypadku sensora, który
    mierzy za każdym razem w zupełnie INNYCH warunkach (zabrudzenie,
    temperatura, grubość skóry, potliwość, przyleganie, cokolwiek co nie
    jest STAŁE tak jak krew czy płyn, każdy wynik może być skrajnie różny,
    pomimo prawidłowego poziomu glukozy.

    Zauważ jedno. Niczego z "technicznego" bełkotu tutaj nie napisałem, bo
    to prosta logika...ale wiem, że ludzie używają często "wiary" i
    "nadziei" zamiast logiki :) Jak chcesz mogę technicznie :)...

    Problem nie tyle techniczny (w rozumieniu przez ludzi metody
    pomiaru)...co próba wyłudzenia pieniędzy ...w sumie kosztem zdrowia tych
    co to kupią. OK, nic nie mam do tego, że używają takiego smartwtcha
    osoby zdrowe...bo i tak nic nie zrobią z wynikiem, nawet jeśli będzie
    kosmiczny :) Czyli nie zrobią sobie krzywdy. W przypadku cukrzyków,
    opisałem już dawno, jak to może wyglądać i dlaczego jest niebezpieczne.

    --
    Pixel(R)??

  • 45. Data: 2024-10-03 14:27:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 03.10.2024 o 13:12, Pixel(R)?? pisze:
> [...]

    Tak jest, to jest wątek o nieistniejących zegarkach.

    A odnośnie do jedzenia, to nieprawdą jest, jakoby "często" oznaczało
    trzy posiłki. Cukrzyk, w szczególności taki z CT2, powinien np. jeść 6
    razy dziennie:
    1) śniadanie
    2) II śniadanie
    3) obiad
    4) podwieczorek
    5) kolacja
    6) II kolacja
    Ja z CT1 od kilkudziesięciu lat, mogę sobie pozwolić na jedzenie tylko 3
    posiłków, a nawet na niejedzenie w ogóle. Zbierałem swego czasu opieprz
    od mojej diabetolożki (nota bene, była krajowym konsultantem d/s
    cukrzycy), ale po kilku latach odpuściła, bo przekonała się, że sobie
    radzę - że właściwie obliczam dawki.
    Każdy lekarz, każdy dietetyk, każdy podręcznik, każda broszurka dla
    cukrzyków - wyraźnie informują, że należy jeść właśnie jak najczęściej
    niewielkie ilości. Ale bywają ludzie o specyficznym intelekcie, którzy w
    te oczywiste prawdy nie chcą uwierzyć.

    > Tak. Pomimo tego, że na początku podałem, że NIE MA obecnie żadnego
    > takiego smartwatcha, który byłby wiarygodny, wątek wlecze się dalej...a
    > wiele osób myśli, że coś takiego istnieje i drążą.

    Nie ma i jeszcze długo nie będzie takiego zegarka.
    Ale tradycyjnie: są ludzie o specyficznym intelekcie, którzy w tę
    oczywistą prawdę nie chcą uwierzyć. Niech kupują. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 46. Data: 2024-10-03 15:16:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Oct 2024 13:12:59 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > produkujące urządzenia, które są już obecne i w których WYMIENIA SIĘ
    > SENSOR za dość duże pieniądze, bankrutują, bo można to zastąpić

    Normalna kolej rzeczy. To sie nazywa postęp :-)

    Ze tak wymienie tylko Nokię, Siemensa, Ericssona, Sony, Blackberry i
    Windows Mobile, jeśli chodzi o telefony :-)

    Ale nie muszą wszystkie takie firmy bankrutować - niech opracują same
    nowy, lepszy sensor :-)

> [...]
    > pomiaru, bo sensor mierzy zawartość glukozy W KRWI, którą każdy człowiek
    > ma na tyle podobną, że nie ma tutaj różnic. W przypadku sensora, który

    no nie wiem, ja tam ma mocno rĂłzne, w zaleznosci od tego, czy krew
    pobrano po posiłku czy po przerwie. A podobno jestem zdrowy.

    Aż się zastanawiam, jaki sens mają te badania, jeśli mam kilka
    posiłków dziennie.
    To w koncu jest ten wysoki poziom glukozy szkodliwy, czy nie bardzo?

> [...]
    > temperatura, grubość skóry, potliwość, przyleganie, cokolwiek co nie
    > jest STAŁE tak jak krew czy płyn, każdy wynik może być skrajnie różny,

    A w przypadku tej taniej chinszczyzny, to nie wiadomo, czy w ogóle się
    starają ten poziom cukru zmierzyć, podobnie jak cisnienie krwi.

    Ale wiem jedno - jak ktoś opracuje lepszą metodę pomiaru, to ten
    zegarek nie będzie na początku kosztował 59$, tylko raczej 590.

    I tego nikt nie neguje.

    J.

  • 47. Data: 2024-10-03 15:18:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Oct 2024 21:51:06 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Działa tak samo jak modlitwa a modlitwa jest darmowa :)

    Teraz tak.

    Ale w przyszłości ... kto wie. Badania trwają.

    J.

  • 48. Data: 2024-10-03 15:25:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Oct 2024 19:56:04 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Nocusz, oglądamy ten sam film ale w twojej głowie słowo "igła" musi mieć
    > dziurkę w środku :)

    Bo myślę o igle jak w strzykawce.
    Ale pomyślałem też o innej ... może za mało pomyślałem - taka
    półkolista w przekroju mogła by chyba wprowadzic cycka w ciało.

    > Logiczne. Palca nie kłujemy :)

    Nikt nie mówi, ze kłujemy palec :-)
    Ale ten "prosty skan mnie zastawia" :-)

    > No i co w tym dziwnego?

    No cóż 14 dni .. długo to, czy krótko ? Ale prawdziwe.

    > Pisałem, jak zadasz głupie pytanie to dostaniesz głupią odpowiedź :)

    Po prostu nie potrafi się przyznać do niewiedzy.
    I zaczyna zmyślać.
    A że nie wiesz kiedy mu się wiedza kończy, to uzyteczny mniej więcej
    tak, jak ten tytułowy smartwatch :-)

    J.

  • 49. Data: 2024-10-03 16:28:04
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2024 o 15:25, J.F pisze:
    [...]
    > Bo myślę o igle jak w strzykawce.
    > Ale pomyślałem też o innej ... może za mało pomyślałem - taka
    > półkolista w przekroju mogła by chyba wprowadzic cycka w ciało.

    A trzeba było pomyśleć jak o igle do szycia w sensie, że się ją wbija a
    reszta konstrukcji jako "elektrody".

    Pytałem wcześniej czy znasz zasadę działania paska do glukometru.
    Ja bym chociaż poczytał nim zacznę dyskutować "bez wiedzy" żeby nie
    wyjść na ignoranta chociaż...i kogoś, kto się broni przed edukacją.

    > Nikt nie mówi, ze kłujemy palec :-)
    > Ale ten "prosty skan mnie zastawia" :-)

    Nocusz, tutaj wiedzy nie trzeba, wystarczy, żebyś miał cukrzycę i kłuł
    się kilka razy dziennie w paluchy, zamiast jeden raz na 2 tygodnie, może
    wtedy zrozumiesz, że lepiej dostać w pysk raz na dwa tygodnie niż kilka
    razy dziennie :D...albo jakbyś miał "wieczną sraczkę" i ktoś Ci
    zaproponuje stoperan, pisząc że teraz już tak dupa nie boli :D

    > No cóż 14 dni .. długo to, czy krótko ? Ale prawdziwe.

    I znów brak wiedzy...dlaczego tylko 2 tygodnie. Nie, nie chodzi o
    baterię ale znów o twoją ignorancję. Żodyn, żodyn czujnik, który działa
    na tej zasadzie, nie działa wiecznie...bo jest to czujnik chemiczny.
    Raz, że miejsce wkłucia zmienia się w swoim otoczeniu (napiszmy, że
    "zarasta, obumiera, leczy się, cokolwiek) to sama "igła/elektrody"
    również traci swoją skuteczność prawidłowego pomiaru. Czas 14 dni jest
    czasem, gdzie ten pomiar jest prawidłowy. Podobnie było z zegarkami, co
    podlinkowałeś ale też nie chciało Ci się czytać, że był problem z
    sensorem/kosztem i dlatego zrezygnowano.

    > Po prostu nie potrafi się przyznać do niewiedzy.

    Dokładnie tak samo, jak Ty od początku dyskusji :)

    > I zaczyna zmyślać.

    Ciągle to robisz.

    > A że nie wiesz kiedy mu się wiedza kończy, to uzyteczny mniej więcej
    > tak, jak ten tytułowy smartwatch :-)

    Zupełnie tak samo jak dyskusja z Tobą.
    Dotarliśmy do tego miejsca a Ty nadal nie jesteś przekonany, że lecisz
    bzdurą od początku a Ewa tylko czeka, kiedy "zmaterializujesz" jej taki
    zegarek i Ci uwierzy, tak jak gość co kupił pulsoksymetr i został nabity
    w butelkę :)

    Prawie jakbym rozmawiał z AI :D

    --
    Pixel(R)??

  • 50. Data: 2024-10-03 17:48:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Oct 2024 16:28:04 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 03.10.2024 o 15:25, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > A trzeba było pomyśleć jak o igle do szycia w sensie, że się ją wbija a
    > reszta konstrukcji jako "elektrody".

    Igła pociąga nitke, nie wiem czy ten "cycek" można tak pociągnąć.

    > Pytałem wcześniej czy znasz zasadę działania paska do glukometru.
    > Ja bym chociaż poczytał nim zacznę dyskutować "bez wiedzy" żeby nie
    > wyjść na ignoranta chociaż...i kogoś, kto się broni przed edukacją.

    Ale po co - przeciez to calkiem inny pomiar ...

> [...]
    > razy dziennie :D...albo jakbyś miał "wieczną sraczkę" i ktoś Ci
    > zaproponuje stoperan, pisząc że teraz już tak dupa nie boli :D

    Ale co za skan zastąpił kłucie palca ? :-)

    > I znĂłw brak wiedzy...dlaczego tylko 2 tygodnie. Nie, nie chodzi o
    > baterię ale znów o twoją ignorancję. Żodyn, żodyn czujnik, który działa

    A czy ja cos pisałem o baterii?

    > na tej zasadzie, nie działa wiecznie...bo jest to czujnik chemiczny.

    No ale w ogólnym mniemaniu dwa tygodnie to nie jest długo.

    Ale dla kogos, kto się musi kłuć w palec kilka razy dziennie, to może
    i jest ..

    > Raz, że miejsce wkłucia zmienia się w swoim otoczeniu (napiszmy, że
    > "zarasta, obumiera, leczy się, cokolwiek) to sama "igła/elektrody"
    > również traci swoją skuteczność prawidłowego pomiaru.

    A ten enzym, to skąd się bierze? Z organizmu, czy gdzies w tym "cycku?

    O ile kojarzę, to są jakies pompy insulinowe wszczepiane, czy z
    elementami wszczepianymi, które działają kilka miesięcy.
    Da się? Da :-P

    > Dokładnie tak samo, jak Ty od początku dyskusji :)

    Na początku napisałem, że Ewa słusznie nie dowierza.

    Zasada działania paska nie ma tu nic do rzeczy, ani Free Style Libre.

    > Ciągle to robisz.

    W czym - że badania trwają?

> [...]
    > bzdurą od początku a Ewa tylko czeka, kiedy "zmaterializujesz" jej taki
    > zegarek i Ci uwierzy, tak jak gość co kupił pulsoksymetr i został nabity

    Znaczy się twierdzisz, ze taki zegarek nigdy nie powstanie?
    A to wiedza, czy niewiedza ? :-)

    Ja Ewie sprzedawać zegarka nie zamierzam, a na pewno nie takiego
    oszukańczego. Bo w przyszłości ... kto wie.

    A z pulsoksymetrem o co chodzi?

    J.