  • Data: 2013-12-14 16:41:55
    Temat: Re: Slax i RS232
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-14 16:19, Jarosław Sokołowski wrote:
    > I to ma być lepiej?!

    Zdefiniuj najpier kryterium "lepiej". IMHO w zastosowaniu o jakim tu
    rozmawiamy lepiej oznacza prościej. Prościej się chyba nie da.

    > Argument z Bolkiem, to już w ogóle do niczego. Chcę *tylko* wyświetlać
    > obrazki, co nawet dla Bolka nie jest ambitnym zadaniem, a mam se kupić
    > maszynę z czterema rdzeniami i akceleratorem graficznym?

    Dlatego nie widze sensu pisania oprogramowania do czynności która jest
    osiągalna od ręki w dowolnym unixie. O to całe boje od początku. W
    dodatku nie widze sensu robienia akademicko poprawnie, skoro problem nie
    ma żadnych zagadnień związanych z wydajnościa, zajętością pamięci czy
    czymkolwiek istotnym *akademicko*. Powiedzmy że problem ma być
    rozwiązany biznesowo: napisać jak najmniej, uzyskać jak najwięcej,
    nawet jesli to oznacza pogwałcenie wszelkich zasad w tym akademickich.
    To i tak lepiej niż Lazarus.

    > Akurat akademickie wywody się tu przydają. Nie można na przykład pominąć
    > tego, co w swoim słynnym podręczniku do fizjologii napisał prof. Widzeń.

    Dreptasz w absuradlnym kierunku.

    > Telewizory, co teraz na lotniskach wyświetlają odloty i przyloty, na ogół
    > projektowane są przez ludzi, który żadnej tego typu książki nie czytali.
    > Coś się zmienia w rządku cyfr, a ekran nawet nie błyśnie.

    To *nie* ma żadnego związku z tematem bo nie mamy pojęcia jakie to
    obrazki mamy pokazywać.

    > Kolejne obrazy są niemal takie same,

    Nie wiesz tego.

    > z odpalaniem na nowo procesu na ogół się nie sprawdza (choć akurat przy
    > 'display' i root window będzie ok).

    Nic nie rozumiem, co ma odpalanie procesu z kiepskim designem gui?

    > A jesli mam?

    To sa inne rozwiązania. Nijak nie pasujące do rozwiązania problemu w tej
    dyskusji. Ogólnie nie istnieje prawidłowe rozwiązanie wszystkich
    problemów ludzkości. Do odtwarzania filmów weźmiesz mplayera. Do
    obrazkow display. Do muzyki mpeg123. Oprogramowanie na miarę, a nie
    uniwersalne. Uniwersalne zazwyczaj nie pasuje nigdzie.

    > Albo jeśli program, to wielka kobyła? Na przykład chciałbym
    > uruchomić firefoksa w root window. I szturchać go sygnałem, żeby robił
    > 'reload' strony. Niestety nie da się, ktoś zapomniał albo olał problem,
    > bo sam uważał, że to bez sensu (albo ja nie potrafię znaleźć rozwiązania).

    Ale co to ma wspólnego z czymkolwiek ?

    > Ta zasada sprawdza się u krawców mężczyźnianych. W uniksie lepszą zasadą
    > jest "szyj oprogramowanie na wyrost". Nie chodzi o przerost formy nad
    > treścią, tylko o udostępnianie nic nie kosztujących opcji. Nawet jak
    > ktoś sobie myśli, że "w tym wypadku do niczego to nie jest potrzebne".

    Nie pamiętam aby ktokolwiek dorabiał switcha gdziekolwiek na zaś.
    Zazwyczaj wiele absuralnych switchy miało uzasadnienie w postaci
    zarośniętego admina w serwerowni w singapurze który chciał zwiększyć
    czas na pożeranie pizzy. Być może dlatego do tej pory nie ma jak
    sensownie skonwertowąc bajta do liczby w bashu. Nikt tego na zapas nie
    zrobił choć np. programiście wydaje się oczywiste.