    From: "Antoni" <1...@1...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Date: Thu, 22 Mar 2012 13:41:09 +0100

    Odpowiadam kolejno.

    PL(N)umber_One:
    > Zakładam, że był badany pod obciążeniem.
    > Jeżeli nie, to warto pomierzyć napięcia na wolnych złączach zasilacza,
    > podczas
    > normalnej pracy PC. Szczególnie, że jak piszesz - rożne programy podają
    > różne wartości.
    Był badany specjalnym testerem i wszystkie napięcia
    mieściły się w dopuszczalnym zakresie. Badany był
    sam zasilacz jak i wtyczki Molex, Sata i Floppy.
    To wszystko działo się przy odłączonym zasilaczu
    od płyty głównej. Nie wiem jak to zrobić podczas
    normalnej pracy PC - nie mam ani wiedzy ani
    narzędzi do tego.
    Różne wyniki nie dotyczyły badania zasilacza testerem,
    ale sprawdzania wielkości mocy potrzebnej do zasilania
    komputera o konfiguracji podobnej do mojej. Takie
    sprawdzanie udostępniane jest na różnych stronach
    internetowych. Różne wyniki mnie nie dziwią, bo jak
    już pisałem, trudno jest wybrać z listy komponenty
    odpowiadające dokładnie moim.

    Asad10:
    > Miałem zbyt słaby zasilacz. Zobacz
    > http://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-d
    yskusyjne/pl.comp.pecet/25655/klopoty
    # Dlatego warto inwestować w lepsze zasilacze -- nie dość, że
    # w przypadku awarii rzadko ciągną ze sobą resztę sprzętu,
    # to jeszcze mają szansę podziałać stabilnie 8-10 lat, a nie 3
    # czy 4.
    Jak sprawdzić w specyfikacji zasilacza czy ma on
    zabezpieczenia, które powodują, że w przypadku JEGO
    awarii nie pociągnie ze sobą resztę sprzętu?

    Jacek Maciejewski:
    > podałbyś chociaż jaki proc i grafika
    CPU: Intel Pentium 4 2,8 MHz Northwood S478
    GPU: ATI Radeon 9600

    Janeo:
    > 300 W wystarczy nawet do 3 dysków+ 2 napędy DVD. A więc wszystko
    > zależy od tego czy kartę graficzną używasz do gier - jeśli tylko do
    > użytku biurowo-domowego (aplikacje, edycja zdjęć, video...) to też
    > wystarczy 300W.
    Przeglądałem różne strony pozwalające wybrać z listy
    posiadane komponenty i na tej podstawie ocenić jak mocny
    zasilacz powinien być zainstalowany w komputerze.
    Wszystkie, z wyjątkiem jednej, nie dawały mi możliwości
    wyboru sprzętu, który dobrze odpowiadałby temu co posiadam.
    Tą jedyną stroną była:
    http://realitynet.pl/e107_plugins/kalkulatory/elektr
    yk.php?5
    Wg tej strony przy 3 dyskach i 2 napędach DVD, moim procku
    i karcie graficznej (podanych wyżej), 4 modułach DDR SDRAM
    i karcie TV potrzeba 342 W lub 338 W w zależności od tego
    czy wybiorę z listy procesor 100 MHz czy 133 MHz
    (nie wiem jaki mam).
    Nie używam komputera do gier.

    Chris:
    > ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER
    >
    > Typ PFC Aktywne
    > Posiadane zabezpieczenia przeciwnapięciowe, przeciwzwarciowe
    > Ilość wentylatorów 1 szt.
    > Średnice wentylatorów 140 mm
    > Maks. głośność 18 dB
    Dzięki Chris. Przymierzę się do zakupu takiego zasilacza.
    W tej chwili nie planuję wymiany monitora, ale gdyby padł,
    to skłaniałbym się do równoczesnej wymiany karty graficznej
    z Full HD, ponieważ czasami oglądam na komputerze filmy.
    Wtedy zapotrzebowanie pewnie by wzrosło, ale myślę,
    że 450W powinno wystarczyć.

    Pozdrawiam
    Antoni