-
51. Data: 2012-08-08 01:50:19
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-08-08 00:54, t? pisze:
> begin anacron
>
>> Nie wielu, bo jak dobrze wiesz większość ludzi nie ma predyspozycji do
>> prowadzenia auta.
>
> Np. Ty. Zrobiłeś już psychotechnikę? Z naciskiem na "psycho"?
Dwa razy, ostatni raz w marcu 2011. A teraz spierdalaj.
--
anacron
-
52. Data: 2012-08-08 08:27:05
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
> On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
>
>> W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
(...)
>>> No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
>>> gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.
>>
>> Skąd taki wniosek?
>
> Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
> Mianowicie skręcił zablokowane koła.
>
> Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
> pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.
Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował. Niejeden już był
materiał z takimi z ABS +++, którzy lądowali po rowach, wbijali się
w innych uczestników itd.
>>> Samochody z ABS (a zwłaszcza
>>> z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
>>> prostu hamują lepiej.
>>
>> Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
>> kombinacjach.
>
> Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.
> Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
> hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).
Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
rozkład sił hamowania, który kiedyś był realizowany przez korektory
hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
I tak jak pisałem wcześniej, EBD używa ABS jako systemu wykonawczego,
podobnie jak ESP.
-
53. Data: 2012-08-08 19:17:22
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
news:jvrt5e$uo0$169@usenet.news.interia.pl...
> begin Kuba \(aka cita\)
>
>>>> ps. myslisz, ze jakiśm magicznym sposobem ABS wyrówna siłę tarcia
>>>> między jedną a drugą stroną samochodu? ....
>>>
>>> Samochód nie ma zwykle osi, a nawet jak ma, to nie trą o siebie.
>>
>> a możesz jeszcze raz, po polsku?
>> Jakiej trącej osi nie ma samochód i co to ma do tego co napisałem?
>
> No właśnie o to chodzi, że nie ma żadnej (niektóre mają jedną, ale o
> drugą nie trze, choćby dlatego, że drugiej nie ma).
siła tarcia opon o asfalt, człowieku, po jednej i drugiej stronie auta.
O jakich kurwa osiach Ty piszesz?
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
54. Data: 2012-08-08 19:19:10
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
news:jvrtcj$uo0$170@usenet.news.interia.pl...
> begin Kuba \(aka cita\)
>
>>>>> Jak przód może zmienić kierunek jazdy w lewo od uderzenia prawym
>>>>> narożnikiem?
>>>>
>>>> normalnie. Jak dostaniech za głupie teksty od kogoś z sierpowego w
>>>> dziub w prawy policzek, to w którą strone ochyli Ci sie głowa? W lewo
>>>> czy w prawo?
>>>
>>> Przemyślałeś swoje pytanie?
>>
>> a Ty swoje gderanie w tym wątku?
>>
>> Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz
>> jakie są między nimi relacje?
>
> Człowieku, nie osłabiaj mnie, weź dwa pudełka, "zderz" jedno z drugim i
> zobacz w którą stronę je "zarzuci".
to weź teraz pudełka o większej masie z możliwością plastycznego
odkształcania, rozpędz te pudełka do większej pędkości i niech sie zahaczą
tylko narożnikami. Zbobacz w którą stronę teraz polecą.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
55. Data: 2012-08-08 19:57:12
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>
begin Kuba \(aka cita\)
> O jakich kurwa osiach Ty piszesz?
Zapytaj Wojtka. :))
--
ignorance is bliss
-
56. Data: 2012-08-08 19:58:46
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>
begin anacron
> Dwa razy, ostatni raz w marcu 2011.
To może pora na lobotomię?
> A teraz spierdalaj.
Dlaczego jesteś nieuprzejmy?
--
ignorance is bliss
-
57. Data: 2012-08-08 19:59:41
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>
begin Kuba \(aka cita\)
> to weź teraz pudełka o większej masie z możliwością plastycznego
> odkształcania, rozpędz te pudełka do większej pędkości i niech sie
> zahaczą tylko narożnikami. Zbobacz w którą stronę teraz polecą.
No właśnie, zrób to, a najpierw zdefiniuj co to znaczy "tylko
narożnikami".
--
ignorance is bliss
-
58. Data: 2012-08-08 23:50:14
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2012 21:53, Kuba (aka cita) pisze:
> a Ty swoje gderanie w tym wątku?
> Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz
> jakie są między nimi relacje?
Relacje są fajne, pojęcia usiłujesz stosować bardzo naukowe.
Natomiast w praktyce jest tak, że po uderzeniu prawym przodem przód
idzie w prawo a tył w lewo.
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
--
Pozdr.
-
59. Data: 2012-08-09 01:37:01
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Wed, 08 Aug 2012 08:27:05 +0200, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
>> On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
>>
>>> W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
> (...)
>>>> No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
>>>> gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.
>>>
>>> Skąd taki wniosek?
>>
>> Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
>> Mianowicie skręcił zablokowane koła.
>>
>> Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
>> pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.
>
> Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
> miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował.
Nie skręciłby nagle na przeciwny pas ruchu.
Bo kierowca na zablokowanych kołach skręcił kierownicę i to dość mocno
(zapewne zdziwiony dlaczego samochód nie skręca).
Z ABS samochód reagowałby od razu na skręt kierownicą i nie byłoby
niespodzianki po odzyskaniu przyczepności.
>>>> Samochody z ABS (a zwłaszcza
>>>> z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
>>>> prostu hamują lepiej.
>>>
>>> Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
>>> kombinacjach.
>>
>> Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.
>
>> Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
>> hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).
>
> Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
> rozkład sił hamowania
No niesamowite... I jakimś dziwnym trafem ten dynamiczny rozkład sił
hamowania w samochodzie z ESP jest znacznie bardziej tylny niż w
samochodzie bez ESP.
> który kiedyś był realizowany przez korektory
> hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
I ciekawe dlaczego wersje z ABS miały inne te korektory, dające większą
siłę hamowania tyłu?
Balans hamulców to założenie projektowe samochodu, które zakłada pewne
możliwości opanowania nadstrowności przez kierowcę.
I im bardziej zaawansowane systemy pozwalające opanować uślizg tylnych kół
przy hamowaniu, tym coraz to nowsze samochody mocniej hamują tylnymi
hamulcami.
I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś,
jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś
sensownie hamować.
-
60. Data: 2012-08-09 13:24:35
Temat: Re: Skutki braku ABS-u
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-08-07 17:07, DoQ pisze:
> W dniu 06-08-2012 16:01, t? pisze:
>> Jak w temacie.
>> Oto skutki braku ABS-u w aucie:
>
> Klasyczny brak sterowności przy zablokowanych kołach, do tego wymyślili
> ABS. Ale widzę że PMSowi trolle zaczynają już polemizować z dawno
> ustanowionymi faktami :)
A ABS skraca czy wydłużą drogę hamowania? :)
--
anacron