  • 1. Data: 2012-08-06 16:01:23
    Temat: Skutki braku ABS-u
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    Jak w temacie.
    Oto skutki braku ABS-u w aucie:

    http://www.youtube.com/watch?v=lEoKxne7-E0

    --
    ignorance is bliss

  • 2. Data: 2012-08-06 16:11:41
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 06 Aug 2012 14:01:23 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Jak w temacie.
    > Oto skutki braku ABS-u w aucie:

    raczej braku mózgu u wklejającego

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-08-06 16:16:42
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin masti

    > raczej braku mózgu u wklejającego

    A co wkleiłeś i gdzie?

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-08-06 17:03:19
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "t?"

    > Oto skutki braku ABS-u w aucie:

    O widzę, że kolega jazdę samochodem zna tylko z Ned for Sped - dziękuję
    nie mam więcej pytań!

  • 5. Data: 2012-08-06 17:11:40
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-08-06 16:11, masti pisze:

    > raczej braku mózgu u wklejającego

    Żeby jeszcze tak cytujący przejrzeli na oczy w 100%.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2012-08-06 18:38:52
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Przemysław Czaja

    > O widzę, że kolega jazdę samochodem zna tylko z Ned for Sped - dziękuję
    > nie mam więcej pytań!

    Chyba Ty, skoro nie widzisz, że gościa ostro zarzuciło przy hamowaniu na
    prostej, a w tym aucie ABS-u najprawdopodobniej nie miał.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2012-08-06 20:43:31
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "t?"

    > Chyba Ty, skoro nie widzisz, że gościa ostro zarzuciło przy hamowaniu
    > na
    > prostej, a w tym aucie ABS-u najprawdopodobniej nie miał.

    Rodzi się pytanie, czy hamowałeś kiedyś ostro na PROSTEJ suchej drodze
    autem bez abs?
    Coś się tam stało niewątpliwie, niestety nie wiem co, ale na 100% nie
    była to sprawa braku ABS, auto ze sprawnymi hamulcami tak się nie
    zachowuje.

  • 8. Data: 2012-08-06 21:24:20
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Przemysław Czaja

    > Rodzi się pytanie, czy hamowałeś kiedyś ostro na PROSTEJ suchej drodze
    > autem bez abs?

    Setki, jeśli nie tysiące razy i nigdy auto nie stanęło bokiem.

    > Coś się tam stało niewątpliwie, niestety nie wiem co, ale na 100% nie
    > była to sprawa braku ABS, auto ze sprawnymi hamulcami tak się nie
    > zachowuje.

    Jak najbardziej się zachowuje, jeśli nie ma ABS-u, na drodze jest sporo
    piachu (co widać na filmie), a kierowca zablokuje koła.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2012-08-06 22:24:36
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "t?" <

> [...]
    > sporo
    > piachu (co widać na filmie), a kierowca zablokuje koła.

    Posyp sobie drogę piachem i zahamuj, auto sunie jak na sankach PO
    PROSTEJ!

    To auto musiało mieć ABS, bez ABS taki manewr jest niemożliwy do
    wykonania :)

  • 10. Data: 2012-08-06 23:14:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 6 Aug 2012 20:43:31 +0200, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > Coś się tam stało niewątpliwie, niestety nie wiem co, ale na 100% nie
    > była to sprawa braku ABS, auto ze sprawnymi hamulcami tak się nie

    To co tam widać to dość moim zdaniem jednak nieopanowanie samochodu bez
    ABS.

    Kierowca osobówki hamuje awaryjnie blokując koła.
    Zbliża się do osobówki którą chce ominąć mieszcząc się między osobówką a
    ciężarówką.
    Kręci kierownicą w lewo, ale samochód na zablokowanych kołach nie reaguje -
    odruchowo skręca więc kierownicę mocniej.
    W tym momencie prawdopodobnie odpuszcza hamulec, albo wjeżdża na
    przyczepniejszą nawierzchnię i z tą mocno skręconą kierownicą nagle skręca
    w lewo pod ciężarówkę.

    Moim zdaniem gdyby samochód miał ABS to kierowca nie popełniłby takiego
    błędu, bo podczas awaryjnego hamowania miałby auto na tyle sterowne że
    zmieściłby się między osobówką a ciężarówką.