  • Data: 2010-01-07 09:43:07
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel pisze:

    > Zobacz sobie łaskawie koszta zainstalowania kamer z okablowaniem, koszta

    Widzę że jesteś zorientowany w temacie. A te kamery to przystosowane do odczytu
    numerów rejestracyjnych w obrębie całego skrzyżownia? Precyzyjniej: wszsytkich
    tych miejsc w których może dochodzić do łamania wymienionych przepisów?
    Załóżmy nawet że ograniczamy się do dnia i dobrej widoczności.
    Nielichą to musi mieć rozdzielczość, a i okablowanie niezłe pasmo puszcza,
    bo oczywiście nie jest to zwykła jakość TV, a i HD może nie wystarczyć.
    Nie dziwota że kosztuje krocie. Szacunek. Mógłbyś podesłać fotkę z takiej
    kamery, jeśli dysponujesz?

    (No, bo jeśli to są zwykłe rozdziałki TV przystosowane tylko do obserwacji
    ruchu, to w dupa blada, panie dzieju - przy kątach, jakie taka kamera
    obejmuje, numer niektórych pojazdów odczytasz, przy sporej dozie szczęścia
    tzn. jak podjedzie tuz przed nią)

    > zrobienia centrum nadzoru z okablowaniem oraz koszta kilku komputerów z
    > oprogramowaniem, w zasadzie prawie z półki.

    Zostaje tylko oznakowanie pasów tak jak w Anglii pod analizę obrazu (zmiany
    w ustawach to mały pikuś). Dalej, automatyczne rozpoznawanie numerów rejestracyjnych.
    Przydałaby się tez marka i kolor samochodu dla zmniejszenia niepewności
    identyfikacji.
    Dalej, zintegrowanie systemu z ogólnopolską bazą pojazdów dla ustalenia danych
    osobowych właściciela plus najlepiej weryfikacja marki pojazdu. Potem już tylko
    automatyczne generowanie mandatów zgodne z polskim prawem (czy aby urządzenie
    ma prawo taki wystawić? Jeśli nie - kolejne zmiany w ustawie jak przypuszczam)
    i ich dystrybucja. Do wszystkiego trzeba zatrudnić firmę konsultacyjną,
    wykonawcę, integratora, koordynatora itd... rozwiązanie z półki.