  • 31. Data: 2012-03-07 13:02:25
    Temat: Re: Skuteczność Ceramizerow
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-07 12:12, AZ pisze:

    > Ale ja mówię o olejach sprzedawanych w detalu ;-)

    Producenci olejów też mają swoich księgowych. Te dodatki są kosztowne,
    więc nie jest takie oczywiste, że to się będzie opłacać.

    I takiego oleju nie użyje nikt dopóki ma gwarancję bo wówczas musi lać
    to co zaleca producent. Po gwarancji problem nadal pozostaje bo
    większość będzie chciała lać olej zalecany przez producenta.

    A.

  • 32. Data: 2012-03-07 16:31:03
    Temat: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 7 marca 2012 (12:12:10) napisano:

    > Użytkownik "kogutek" napisał

    > Roznie bywa - jedni sie nie przejmuja, a inni przejmuja, bo licza ile
    > to oszczednosci te 5% przyniesie.

    Akurat zmniejszenie zużycia paliwa jest jak najbardziej pożądane,
    nawet tam, gdzie koszty paliwa nie grają roli...

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 33. Data: 2012-03-07 19:11:46
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > Teraz to grubo dojebales. Glupis? Zobacz sobie sredni wiek np. floty
    > USA. Wiesz kiedy byl zwodowany USS Enterprise? W 1960. I dalej plywa.
    > Twierdzisz, ze nic nie remontowali od poczatku? Poszukaj sobie ile
    > modernizacji przeszedl a pozniej nie pisz takich farmazonow.
    Nie, mądry jestem. Enterprise pływa bo nie brał udziału w żadnej poważnej
    wojnie. Bismarck sobie nawet dobrze nie postrzelał. A był zrobiony super
    dobrze. czołgi Tygrys i Pantera też były zrobione dobrze, z dobrych
    materiałów. I uległy przede wszystkim samolotom. Za to T34 to była tandeta i
    był najlepszym czołgiem II Wojny Światowej. W wojsku wszystko jest
    jednorazowe. Jak działo raz strzeli, czołg przejedzie kilometr i strzeli to
    już jest dobrze. Irakijczycy zaatakowali Arabię Saudyjską. Wiele z czołgów
    które mieli nawet raz nie wystrzeliło. Angielski okręt wojenny w czasie wojny
    o Falklandy dostał od Argentyńczyków francuską rakietą. Przed argentyńską, jak
    by mieli, by się obronił. Mógł być ze starych palet zrobiony i napędzany
    wiosłami. Jak by się dało do czołu przeznaczonego na front silnik wyrzeźbić z
    drewna I by miał taki czołg szansę przejechać 500 kilometrów w warunkach wojny
    to by z drewna siniki do czołgów rzeźbili. Na wojnie wszystko jest
    jednorazowe. Nie da się zrobić silnika spalinowego i skrzyni biegów tak tanio
    i źle żeby samochód albo czołg przejechał 1000 kilometrów. Bo taki zestaw nie
    będzie działał. Po co w czołgu silnik co ma wytrzymać więcej jak 1000
    kilometrów skoro czołgi są dostarczane na miejsce koleją? Niby ciężarówka albo
    transporter powinny mieć lepsze podzespoły bo częściej jeżdżą. Niby tak ale
    jak z 10 ciężarówek na wojnie na miejsce docelowe dojadą 2 to już jest sukces.
    Z opowieściami że dla wojska to taki super sprzęt to lipa na kółkach. Jak nie
    ma wojny to jest nieużywany. Jak jest wojna to niszczony natychmiast. Ma
    oczywiście wojsko trochę super sprzętu. Ale to taki co przeciwnik nie ma broni
    żeby go zniszczyć albo wypatrzeć i zniszczyć. Ale i to czasami zawodzi. Nad
    Jugosławią zestrzelili amerykański niewidzialny samolot.

  • 34. Data: 2012-03-07 19:26:12
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > O lotniskowcach to już nawet nie wspomnę (no, ale to kogutek napisał,
    > więc mnie nie dziwi) - amerykańskie typu Nimitz (te najstarsze) mają
    > prawie po 40 lat i jak najbardziej są remontowane itd. Dodam, że
    > tam niekoniecznie będzie się liczyć oszczędność 5%, a sprawność mimo
    > sporych uszkodzeń. W samochodzie cywilnym jak stracisz olej to
    > jazda bez niego przez 100 kilometrów może być uważany za marketingowy
    > chwyt i głupotę, ale w warunkach bojowych możliwość przejechania
    > przez 50 km bez oleju zdaje się będzie możliwością bardzo pożądaną...

    Niby z jakiego powodu możliwość przejechania stu kilometrów bez oleju ma być
    pożądana? Samochód jednorazowy i ci co w nim siedzą też jednorazowi. Na wojnie
    kasa się nie liczy. Jak wygra agresor to sobie odbije wszystkie koszty przez
    okupację. Jak agresor przegra to zapłaci za wszystkie straty.

  • 35. Data: 2012-03-07 19:52:13
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 7 marca 2012 (19:26:12) napisano:

    > Niby z jakiego powodu możliwość przejechania stu kilometrów bez oleju ma być
    > pożądana? Samochód jednorazowy i ci co w nim siedzą też jednorazowi.

    Nie są. A przynajmniej nie zawsze są jednorazowi.

    Nie ze względów humanitarnych - po prostu bywa, że ci goście, co w nim
    siedzą pieruńsko dużo kosztują. Oni są inwestycją, która musi się
    zwrócić.

    > Na wojnie kasa się nie liczy.

    Kasa się ZAWSZE liczy. Na wojnie też. Liczyła się już w starożytności.

    > Jak wygra agresor to sobie odbije wszystkie koszty przez
    > okupację. Jak agresor przegra to zapłaci za wszystkie straty.

    Wojna to jest biznes. W biznesie trzeba minimalizować koszty.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 36. Data: 2012-03-07 21:10:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-06 17:55, kowtow pisze:
    > Przegladalem aukcje i zauwazylem ze te wynalazki bardzo dobrze sie sprzedaja
    > Czy ktos to stosowal i moze potwierdzic sens profilaktycznego uzycia w nowym
    > samochodzie przy przebiegu okolo 25 000

    http://www.youtube.com/watch?v=k5SBxsC9KNk
    Tu skodzina co była testowana przez TVN TURBO, część pierwsza, gdzie
    były pomiary różne, testy na hamowni została usunięta za naruszenie praw
    autorskich, ale jak dobrze poszukasz, to znajdziesz.

  • 37. Data: 2012-03-07 21:17:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-07 19:26, kogutek pisze:

    > Niby z jakiego powodu możliwość przejechania stu kilometrów bez oleju ma być
    > pożądana? Samochód jednorazowy i ci co w nim siedzą też jednorazowi.

    Napisałem powyżej, że jednorazowi to najwyżej mogą być szeregowi
    żołnierze. Byłeś w wojsku? Z poboru czy jako bażant?

    > Na wojnie kasa się nie liczy.

    Nie, skąd. Gdyby nie te pieniądze to obraz świata byłby inny.

    > Jak wygra agresor to sobie odbije wszystkie koszty przez
    > okupację. Jak agresor przegra to zapłaci za wszystkie straty.

    Aha, oczywiście nie ma tutaj rachunku ekonomicznego...

  • 38. Data: 2012-03-07 21:28:18
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Z opowieściami że dla wojska to taki super sprzęt to lipa na kółkach.

    to fakt. ale tylko dlatego ze wojsko to instytucja mocno konserwatywna
    (w czasie pokoju).

    >Jak nie ma wojny to jest nieużywany.

    a tu już chrzanisz, wojsko się bez przerwy szykuje na wojnę i sprzęt w
    kółko pracuje.

    > Jak jest wojna to niszczony natychmiast.

    też mit lub nieaktualne, popatrz jakie ilość sprzętu były np w WWII a
    jakie sa w armiach teraz
    były setki i tysiące dziś są dziesiątki sztuk.

  • 39. Data: 2012-03-07 22:06:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-03-07 19:11, kogutek pisze:
    > Nie da się zrobić silnika spalinowego i skrzyni biegów tak tanio
    > i źle żeby samochód albo czołg przejechał 1000 kilometrów. Bo taki zestaw nie
    > będzie działał.

    Oczywiście, że się da.
    To teraz takie mechanizmy osiągają przebiegi setek tysięcy kilometrów.
    Nie wiem, czy pamiętasz PF126p - tam 100000 km bez naprawy głównej to
    był raczej wyczyn, szczególnie w produktach z początku lat
    osiemdziesiątych (materiały, dokładność wykonania, sprzęt do produkcji).
    Wcześniej z innymi samochodami bywało jeszcze gorzej. Dodatkowo można
    taki silnik bardziej "wysilić" i przebiegi do zarżnięcia dramatycznie
    maleją (patrz np. na silniki motocykli żużlowych). Można też pokazać
    Chińczykom z daleka i poprosić, żeby zrobili "taki sam" - wtedy się
    okaże, że skuter 50 ccm o mocy 4 KM przejeżdża 10000 km, kiedy
    pierwowzór może 30000 km.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 40. Data: 2012-03-07 23:46:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-07 18:11:46 +0000, "kogutek" <s...@g...pl> said:

    > Po co w czołgu silnik co ma wytrzymać więcej jak 1000
    > kilometrów skoro czołgi są dostarczane na miejsce koleją?

    "W celu zapewnienia stałego stopnia gotowości bojowej czołgu niezbędne
    jest realizowanie jego obsług technicznych i remontów. W przypadku T-90
    przewidziano następujące ich rodzaje: (...) obsługa techniczna nr 1 -
    po przebiegu 2500-2700 km, (...) obsługa techniczna nr 2 - po przebiegu
    5000-5200 km, (...) Remont kapitalny przeprowadza się po 11 000 km
    przebiegu. (...)Kalendarzowy resurs czołgu wynosi 151at."

    "dane o resursie czołgu T-55A (eksploatacja przypadająca na lata
    70.-90. XX wieku), który do remontu głównego wynosił 11 000 km lub
    czołgu T-72 (przełom XX i XXI wieku) - do remontu głównego 13 000 km."

    "Polskie T-34 miały normatywny przebieg do remontu 3000 km, ale to były
    czołgi produkowane w latach 50. XX wieku (...)
    Natomiast późne serie T-55 / T-62 miały resursy nawet 700 mtg... co
    przekłada się na przebieg 7000 km."

    --
    Bydlę