    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
    Date: Wed, 7 Mar 2012 18:11:46 +0000 (UTC)

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > Teraz to grubo dojebales. Glupis? Zobacz sobie sredni wiek np. floty
    > USA. Wiesz kiedy byl zwodowany USS Enterprise? W 1960. I dalej plywa.
    > Twierdzisz, ze nic nie remontowali od poczatku? Poszukaj sobie ile
    > modernizacji przeszedl a pozniej nie pisz takich farmazonow.
    Nie, mądry jestem. Enterprise pływa bo nie brał udziału w żadnej poważnej
    wojnie. Bismarck sobie nawet dobrze nie postrzelał. A był zrobiony super
    dobrze. czołgi Tygrys i Pantera też były zrobione dobrze, z dobrych
    materiałów. I uległy przede wszystkim samolotom. Za to T34 to była tandeta i
    był najlepszym czołgiem II Wojny Światowej. W wojsku wszystko jest
    jednorazowe. Jak działo raz strzeli, czołg przejedzie kilometr i strzeli to
    już jest dobrze. Irakijczycy zaatakowali Arabię Saudyjską. Wiele z czołgów
    które mieli nawet raz nie wystrzeliło. Angielski okręt wojenny w czasie wojny
    o Falklandy dostał od Argentyńczyków francuską rakietą. Przed argentyńską, jak
    by mieli, by się obronił. Mógł być ze starych palet zrobiony i napędzany
    wiosłami. Jak by się dało do czołu przeznaczonego na front silnik wyrzeźbić z
    drewna I by miał taki czołg szansę przejechać 500 kilometrów w warunkach wojny
    to by z drewna siniki do czołgów rzeźbili. Na wojnie wszystko jest
    jednorazowe. Nie da się zrobić silnika spalinowego i skrzyni biegów tak tanio
    i źle żeby samochód albo czołg przejechał 1000 kilometrów. Bo taki zestaw nie
    będzie działał. Po co w czołgu silnik co ma wytrzymać więcej jak 1000
    kilometrów skoro czołgi są dostarczane na miejsce koleją? Niby ciężarówka albo
    transporter powinny mieć lepsze podzespoły bo częściej jeżdżą. Niby tak ale
    jak z 10 ciężarówek na wojnie na miejsce docelowe dojadą 2 to już jest sukces.
    Z opowieściami że dla wojska to taki super sprzęt to lipa na kółkach. Jak nie
    ma wojny to jest nieużywany. Jak jest wojna to niszczony natychmiast. Ma
    oczywiście wojsko trochę super sprzętu. Ale to taki co przeciwnik nie ma broni
    żeby go zniszczyć albo wypatrzeć i zniszczyć. Ale i to czasami zawodzi. Nad
    Jugosławią zestrzelili amerykański niewidzialny samolot.