  • 61. Data: 2012-11-25 10:58:13
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 10:16, Shrek pisze:

    pieredolisz od rzeczy jakby ci nie wypłacili
    > pensji, twierdząc, że nie możesz twierdzić, że pensja nie została
    > wypłacona dopóki nie stwierdzi tego uprawniony organ.
    he, he trafne spostrzeżenie.
    Najwyraźniej gość ma wynagrodzenie w formie prowizji od wystawionych
    mandatów;-) Może pracuje w SM Kobylnica?
    Jacek

  • 62. Data: 2012-11-25 12:00:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 10:07, Jacek pisze:

    > Jakieś mp3? filmy? programy?
    > Jeżeli nie posiadasz takowych, to chylę czoła i szacuneczek.

    Posiadanie filmów i mp3 nie jest nielegalne.

    --
    MN

  • 63. Data: 2012-11-25 12:04:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 10:31, J.F. pisze:

    > Minister finansow ma realnie zaplanowac budzet. Inni maja realnie
    > zaplanowac swoje budzety. MF nie planuje "za predkosc", tylko kwote
    > z "grzywny i inne kary". Te ktore wplywaja do budzetu centralnego, czyli
    > mandatow SM/SG nie obejmuja.

    Sam pomysł, żeby ustalać cokolwiek w budżecie na postawie kar - jest
    niedorzeczny. Te pieniądze powinny być miłym zaskoczeniem, a nie
    zaplanowanym wydatkiem. Inaczej prowadzi to do nadużyć, jakie często
    widzimy w Polsce.

    Rząd nie ma obowiązku wydać wszystkich pieniędzy, które planuje
    otrzymać. Niech pieniądze z mandatów pójdą na (nieplanowaną) redukcję
    deficytu. Albo na pomoc w razie jakiejś klęski żywiołowej (również
    nieplanowanej).

    --
    MN

  • 64. Data: 2012-11-25 12:11:49
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-25, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > niedorzeczny. Te pieniądze powinny być miłym zaskoczeniem, a nie
    > zaplanowanym wydatkiem. Inaczej prowadzi to do nadużyć, jakie często

    Skąd ten pomysł?
    Budżet to budżet. Instytucje (prywatne i państwowe) muszą go zaplanować
    możliwie dokładnie, a nie "miło". Trzeba w nich uwzględnić rzeczy takie
    jak wpływy z mandatów, ale też między innymi odszkodowania za zgony
    czy naprawę infrastruktury po wypadkach. Domyślam się, jakie oburzenie
    to w Tobie budzi...

    > Rząd nie ma obowiązku wydać wszystkich pieniędzy, które planuje
    > otrzymać. Niech pieniądze z mandatów pójdą na (nieplanowaną) redukcję

    Rząd wydaje wszystkie pieniądze, które otrzymuje, i jeszcze sporo
    więcej. Chodzi o to, żeby możliwie wcześnie było wiadomo, ile wynosi
    "sporo więcej". No i chodzi też o to, żeby "sporo więcej" było raczej
    zaniżone, więc trzeba czasem oszacować coś bardziej optymistycznie
    (mandaty, podatki, abonament RTV itp).

    > deficytu. Albo na pomoc w razie jakiejś klęski żywiołowej (również
    > nieplanowanej).

    Klęski żywiołowe również się planuje.

    pozdrawiam,
    PK

  • 65. Data: 2012-11-25 14:42:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 12:11, PK pisze:

> [...]
    > Rząd wydaje wszystkie pieniądze, które otrzymuje, i jeszcze sporo
    > więcej. Chodzi o to, żeby możliwie wcześnie było wiadomo, ile wynosi

    Tak, tak. A potem mega-kryzys w Europie, bo te wszystkie urzędnicze
    plany o kant dupy potłuc.

    Popatrz, co wyszło z ich planowanych przychodów z mandatów: są prawie
    10x mniejsze od oczekiwanych. Doskonale wiem, jak urzędnicy planują
    budżety i wiem równie doskonale, że robią to źle a sytuacja Europy jest
    tego najlepszym dowodem.

    --
    MN

  • 66. Data: 2012-11-25 14:45:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Sunday, November 25, 2012, 2:42:29 PM, you wrote:

    > Tak, tak. A potem mega-kryzys w Europie, bo te wszystkie urzędnicze
    > plany o kant dupy potłuc.
    > Popatrz, co wyszło z ich planowanych przychodów z mandatów: są prawie
    > 10x mniejsze od oczekiwanych.

    Prawie 100 razy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2012-11-25 15:29:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Prawie 100 razy.

    No tak.

    Przypomina mi się dowcip Pietrzaka, jak to Stalin mówił "nie będzie w
    Polsce dobrze, dopóki nie zamknie się 70 tys kryminalistów". "A jak się
    tylu nie znajdzie?" "Nie szkodzi - to się dobierze z uczciwych".

    Policja dobiera z uczciwych, ile może - a że najuczciwszy czasem ma coś
    za uszami - jest kogo łoić. Szkoda.

    --
    MN

  • 68. Data: 2012-11-25 16:40:10
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.11.2012 09:11, Jacek pisze:

    > Czy można w tak ordynarny sposób wkładać łapę w kieszenie kierowców?

    1. jakich kierowców? Teraz jak się zagapisz i przekroczysz +10 to machną
    ręką. jak przekroczysz +15, to mało zarobią i normy nie będzie.
    "polowanie" nie będzie na kierowców tylko na rajdowców.
    2. jaką łapę? jeździj przepisowo albo nie jeździj - zrób im wszystkim na
    złość. TERAZ złościsz się że powstaje (nie istotne czy słusznie czy nie)
    system który spowoduje że łamanie przepisów będzie bolesne? Co by było
    jakby powstawał system karania złodziei kołpaków, lusterek, anten i
    radyjek? Też byś płakał że wkładana jest łapa do kieszeni osób
    wykonujących jeden z najstarszych zawodów świata? Czy może głosowałeś za
    powstaniem urządzeń które urwą łapę złodziejowi radia, dodatkowo
    pozostawiając go bez opieki zdrowotnej?
    3 uczymy dzieci że jak ktoś im chce dać za darmo cukierka, to nie należy
    brać, bo to oszustwo. Kto z Was jest dalej tak ciemny, żeby ufać że
    darmowa służba zdrowia kogokolwiek wyleczy i zadowoli? DARMOWA, bo
    płacimy na coś zupełnie innego, bo płacimy tylko zarabiający, a za darmo
    ma naród, bo płacimy więcej o ile więcej zarabiamy, a nie zależnie od
    stanu zdrowia. to nie politycy wymyślili ten system. to naród, którego
    jesteśmy częścią

    ToMasz

  • 69. Data: 2012-11-25 17:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 12:04:42 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Sam pomysł, żeby ustalać cokolwiek w budżecie na postawie kar - jest
    > niedorzeczny. Te pieniądze powinny być miłym zaskoczeniem, a nie
    > zaplanowanym wydatkiem.

    Z jednej strony masz racje, z drugiej - jak przez 10 lat wplywala co roku
    prawie ta samo kwota, to czemu ma niby nagle nie wplynac ?
    Nawet jak to pojdzie w jakas rezerwe, to rzad i tak moze zaplanowac jej
    wydanie, tylko tym razem na nagrody dla siebie :-)

    Albo spojrz w druga strone - chcesz jezdzic po dziurawej drodze, bo
    "pieniadze na koncie leza, ale nie mozemy ich ruszyc przed styczniem 2014r,
    ale pan sie nie martwi, one procentuja i w 2014 wyremontujemy nie droge,
    ale 110% drogi"

    > Inaczej prowadzi to do nadużyć, jakie często widzimy w Polsce.

    Poki sedziowie nie otrzymuja planu grzywien do wykonania, to nie jest tak
    zle :-)

    Zreszta zobacz - miliard w budzecie zaplanowano, a ITD ma to w nosie, rok
    mija, a oni zebrali 20 mln ...

    > Rząd nie ma obowiązku wydać wszystkich pieniędzy, które planuje
    > otrzymać. Niech pieniądze z mandatów pójdą na (nieplanowaną) redukcję
    > deficytu.

    To w nastepnym roku rzad zwiekszy deficyt :-)

    >Albo na pomoc w razie jakiejś klęski żywiołowej (również nieplanowanej).

    A jak kleska przyjdzie w styczniu, a w kasie pusto ?
    Albo przyjda dwie kleski pod rzad, w jednej kasa bedzie bogata, a w drugiej
    juz pusta ?

    J.

  • 70. Data: 2012-11-25 17:19:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 14:42:29 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]
    > 10x mniejsze od oczekiwanych. Doskonale wiem, jak urzędnicy planują
    > budżety i wiem równie doskonale, że robią to źle a sytuacja Europy jest

    Tzn o jakich urzednikach mowisz - Grecji, Hiszpanii ?

    Nasi generalnie planuja dobrze. Jak zaplanowali ze deficyt zrobia 30mld, to
    taki zrobili.
    A z ITD ... mial byc nowy system, mial sypac mandatami, to zaplanowali
    wplywy. A tymczasem systemu cos nie ma ...

    J.