eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanieRe: Skrzyżowanie - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!news1.google.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwi
    nds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neos
    trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 7 Apr 2011 23:47:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    In-Reply-To: <c1.01.3Q5GZ0$0DA@mike.oldfield.org.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1104072329250.2560@quad>
    References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl> <imev5k$ffl$1@news.onet.pl>
    <c1.01.3PyGc8$0A8@mike.oldfield.org.pl>
    <q...@4...com>
    <c1.01.3PyLVt$0AO@mike.oldfield.org.pl>
    <8...@4...com>
    <c1.01.3PyXv7$0Aa@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Pz6RX$0Ar@mike.oldfield.org.pl> <h...@m...org>
    <c1.01.3Pzm7G$0BD@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Q0y2d$0BT@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Q3LMK$0CM@mike.oldfield.org.pl> <mav1b4qe3mqd$.dlg@myjk.org>
    <c1.01.3Q5GZ0$0DA@mike.oldfield.org.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 84
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1302213008 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2452 83.15.167.123:63169
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361014
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 7 Apr 2011, Adam Płaszczyca wrote:

    > Dnia Wed, 6 Apr 2011 12:06:43 +0200, Myjk napisał(a):
    >
    >> gdzie mogą się po niej poruszać pojazdy. Przeczytaj w końcu ze zrozumieniem
    >> definicję "jezdni" i przestań dodawać od siebie.
    >
    > Przeczytałem ze zrozumieniem. Jak zwykle, okazało się, że moje rozumienie
    > jest inne niż Twoje. Może dlatego, że znam znaczenia poszczególnych słów.

    A ja w sprawie formalnej.
    Nie do definicji, a do argumentacji.

    > "jezdnia ˙˙ część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; [...]"
    > A droga to:
    > "droga ˙˙ wydzielony pas terenu [...]"
    > Jak zatem ładnie widać, droga jest pasem terenu. Nie placem, nie zawijasem,
    > a pasem. Jezdnia to część tej drogi. Pas zaś, to "powierzchnia lasu, morza
    > itp. w kształcie wąskiego, długiego prostokąta" (http:/sjp.pwn.pl)
    > I zgodnie z tą definicją drogi, ma ona kiuerunek, jezdnia, jako jej częśc
    > tak samo.

    Czy droga z zakrętem to dwie drogi, czy jedna droga zmieniająca
    kierunek, i czy w takim razie nieprawidłowa jest definicja "pasa"
    w SJP czy też prostokąt może być zakrzywiony ;)
    Jak widać, literalne znaczenie nie kończy dyskusji (i o to właśnie
    chodzi), bo są elementy które *mogą* być szczegółowe (a tym samym
    z p. widzenia prawa - nadrzędne w rozważaniu).
    Nijak nie twierdzę że są.

    A całość bierze się z problemu chyba nie poruszonego w wątku: czy
    skrzyżowanie może być na zakręcie i czym odróżnić skrzyżowanie
    na zakręcie od zakrętu na skrzyżowaniu :>
    Albo jak kto woli - czy pojęcie skrzyżowania jest bardziej
    szczegółowe od zakrętu czy na odwrót.

    Bo to *jest* problem, wystarczy przyjrzeć się skrzyżowaniom
    "trzywlotowym" (ogólnie: każdym innym, niż "prostym" przelotom
    przez skrzyżowanie), spytać samego siebie czy skrzyżowanie
    "trzywlotowe" symetryczne czymś różni się od takiego jak
    "droga z bocznym dolotem", a jeśli tak to jaki przepis
    pozwala traktować taki "dolot" inaczej niż w przypadku
    skrzyżowania symetrycznego.
    Ze znanych mi przypadków - wyłącznie określenie drogi z pierwszenstwem,
    załóżmy więc że ten przypadek nie zachodzi.
    Czy coś innego pozwala różnicować takie dwa skrzyżowania?

    > Jak widzisz nie dodaję od siebie, bo nie jestem Tobą (pasuy na ukos, pasy
    > w poprzek, pasy między drogami, wszędzie pasy)

    Mi w wywodzie brakuje jednego: czy Twoim zdaniem przy przejeżdżaniu
    "na wprost" zmieniasz pas, i po czym poznać czy "na wprost" jest
    na wprost czy już nie na wprost jeśli wybieramy sobie z tysięcy
    skrzyżowań o różnych konstrukcjach.
    Wersja "kąt skrętu po uważaniu kierowcy" kończy dyskusję, ale tym
    (kończy) że kryterium nie leży w przepisach!

    > Pytałem, gdzie postulowałeś. Bo mam wrażenie, że sie zapętliłeś. Uważasz,
    > że wymuszający pierwszeństwo klient z lewego pasa porusza się swoim pasem
    > ruchu, a czyni to dlatego, że pas ruchu wyznaczony jest tym, jak się on
    > porusza, a musi byc on tak wyznaczony jak Ty twierdzisz, bo inaczej by było
    > niezgodnie z przepisami, które właśnie ad hoc stworzyłeś.

    Dobra uwaga :)
    Ale to chyba jednak ustawodawca nie przewidział "luk".

    > Znaki przed skrzyżowaniem pokazują do czego służą pasy przed skrzyżowaniem
    > - które z nich do jazdy na wprost, a które z nich do skrętu. Zaróno
    > poziome, jak i pionowe.
    > Jeśli uważasz, że jest inaczej, to wskaż znak umieszczony przed
    > skrzyżowaniem, który wyznacza pasy ruchu w obrębie skrzyżowania.

    W pełni zgoda, żeby nie było.

    > O, definicja pasa ruchu mówi, że pasów nie mogą wyznaczyć znaki poziome na
    > skrzyżowaniu? Ciekawe, który jej fragment tak twierdzi?

    Mogłem coś przeoczyć, ale chyba pominęliście słowa o "rozgałęzieniach".

    > Może według Ciebie na jednym kawałku jezdni może być 1500 pasów.

    To już będzie zastosowanie dla indukcji ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: