  • 1. Data: 2010-10-30 18:50:53
    Temat: Skórzany futerał na EOSa a'la Zenit
    Od: Henio <p...@h...eu>

    Konkretnie na EOSa 1000D, znalazłem już na grupie na Olka, ale mi
    zależy na znalezienie futerału na aparat a nie aparatu pasującego do
    futerału.

    Ten na Olka:
    http://fotoblogia.pl/2008/09/26/olympus-e-420-komach
    i-%E2%80%93-urok-skorzanego-futeralu

  • 2. Data: 2010-10-31 17:41:01
    Temat: Re: Skórzany futerał na EOSa a'la Zenit
    Od: Dexter <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-30 20:50, Henio wrote:
    > Konkretnie na EOSa 1000D, znalazłem już na grupie na Olka, ale mi
    > zależy na znalezienie futerału na aparat a nie aparatu pasującego do
> [...]

    po cholere Ci takie brzydactwo?
    jest tyle fajnych futerałów

  • 3. Data: 2010-11-01 10:18:16
    Od: Henio <p...@h...eu>

    Brzydactwo, nie brzydactwo, nie o estetykę, chodzi ale o wygodę.
    Tam Mając aparat "zapakowany" na szyi / ramieniu wystarczyło odpiąć
    jeden zatrzask, odchylić górę, zdjąć dekielek i robić zdjęcia, w
    obecnych pokrowcach musimy otworzyć zamek / klamerkę, wyjąć aparat,
    powiesić go na szyi, i dopiero otwieramy dekielek...

  • 4. Data: 2010-11-01 10:23:07
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 1 Nov 2010 03:18:16 -0700 (PDT), Henio <p...@h...eu> wrote:

> [...]
    >obecnych pokrowcach musimy otworzyć zamek / klamerkę, wyjąć aparat,
    >powiesić go na szyi, i dopiero otwieramy dekielek...
    Hmm a pójdź się spytaj jakiegoś kaletnika czy innego szewca od skóry
    czy by nie uszył ci takiego futerału, mając za wzór jakiś stary
    futerał.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 5. Data: 2010-11-01 22:00:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Henio napisał:
> [...]
    > obecnych pokrowcach musimy otworzyć zamek / klamerkę, wyjąć aparat,
    > powiesić go na szyi, i dopiero otwieramy dekielek...
    Hmmm ... ciężko będzie. Porównaj co miał na obudowie dawniejszy aparat a
    co ma obecny DSLR. Ekranika, przycisków i pokręteł nie ma tylko na
    spodzie i obu bokach. Tylko to może być osłonięte. Jeżeli boki nie będą
    połączone tylną częścią (bo ekran i przyciski), to nie będą się sztywno
    trzymały. W efekcie nie mżna do nich zaczepić paska. W sumie tzw.
    futerał-pogotowie (tak to kiedyś nazywano) składałby się z części
    odchylanej, połączonej z aparatem śrubą statywową, w stanie zamkniętym
    otaczającą cały aparat i zapiętą drugim końcem do tej samej śruby, czy
    zatrzasków obok niej. I pewnie dlatego tradycyjne futerały odeszły do
    lamusa wraz ze zwyczajem dołączania obiektywu standardowego 50mm do
    podstawowego zestawu.
    Szkoda, bo też lubiłem to rozwiązanie.
    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-02 10:59:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości
    > Hmm a pójdź się spytaj jakiegoś kaletnika czy innego szewca od
    > skóry
    > czy by nie uszył ci takiego futerału, mając za wzór jakiś stary
    > futerał.

    Nie wiem czy sie da.
    Dlugie te obiektywy we wspoczesnych aparatach, trudno odchylic
    futeral w starym stylu.

    Z drugiej strony szukam futeralu na mala malpke ale .. sztywnego.
    I tez nie ma. Spisek producentow, zeby nie chronic wyswietlaczy ?

    J.

  • 7. Data: 2010-11-02 12:13:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 2 Nov 2010 11:59:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wiadomości
    >
    >Nie wiem czy sie da.
    >Dlugie te obiektywy we wspoczesnych aparatach, trudno odchylic

    Dla rozmiarów okołokitowostandartowych nie powinno być większego
    problemu. Oczywiście konstrukcja osłony ryjka będzie trochę inna
    (patrz futerał tego Olympusa) ale nie powinno być większego problemu.
    Bo że problem będzie dla aparatu długoryjkowego to jest oczywiste samo
    przez się.