    Date: Mon, 01 Nov 2010 23:00:08 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skórzany futerał na EOSa a'la Zenit

    Użytkownik Henio napisał:
    > Brzydactwo, nie brzydactwo, nie o estetykę, chodzi ale o wygodę.
    > Tam Mając aparat "zapakowany" na szyi / ramieniu wystarczyło odpiąć
    > jeden zatrzask, odchylić górę, zdjąć dekielek i robić zdjęcia, w
    > obecnych pokrowcach musimy otworzyć zamek / klamerkę, wyjąć aparat,
    > powiesić go na szyi, i dopiero otwieramy dekielek...
    Hmmm ... ciężko będzie. Porównaj co miał na obudowie dawniejszy aparat a
    co ma obecny DSLR. Ekranika, przycisków i pokręteł nie ma tylko na
    spodzie i obu bokach. Tylko to może być osłonięte. Jeżeli boki nie będą
    połączone tylną częścią (bo ekran i przyciski), to nie będą się sztywno
    trzymały. W efekcie nie mżna do nich zaczepić paska. W sumie tzw.
    futerał-pogotowie (tak to kiedyś nazywano) składałby się z części
    odchylanej, połączonej z aparatem śrubą statywową, w stanie zamkniętym
    otaczającą cały aparat i zapiętą drugim końcem do tej samej śruby, czy
    zatrzasków obok niej. I pewnie dlatego tradycyjne futerały odeszły do
    lamusa wraz ze zwyczajem dołączania obiektywu standardowego 50mm do
    podstawowego zestawu.
    Szkoda, bo też lubiłem to rozwiązanie.
    Maciek